echte watersporters

algemene discussies

Re: echte watersporters

Berichtdoor redmiller » 22 Aug 2021, 15:00

Grappig dat dubbelliggen. Op het wad is dat heel normaal, in Urk lag ik langs het houten steiger. Allemaal zeilbootjes zoekend langsvaren, tot er een oud stalen zeilertje kwam. Die was helemaal blij dat hij naast een motorboot mocht liggen. Alsof er een reden is waarom dat niet zou mogen…

In Leeuwarden werd ik weggekeken. Een schipper riep dat ik wel erg laat was, 17.10 uur. Tja, sommige mensen gebruiken een boot als stacaravan… :roll:
redmiller
 
Berichten: 388
Geregistreerd: 08 Mrt 2017, 23:58
ligplaats: Schoonhoven
info:

Re: echte watersporters

Berichtdoor Solita74 » 22 Aug 2021, 15:49

Ik heb voor het eerst dit topic door gelezen , wat een stelletje azijn zeikers zitten er bij moeten we allemaal doen wat een ander wil?
Ik vaar mijn hele leven al voor beroeps en plezier ,en er zal wel eens iets geweest zijn dat ik ook niet leuk vond ,maar dat vergeet ik altijd heel gauw.
Solita74
 
Berichten: 332
Geregistreerd: 17 Feb 2020, 18:00
ligplaats: Vld
info: Vlet
12.00 meter

Re: echte watersporters

Berichtdoor kajoe » 22 Aug 2021, 16:38

ja vergetn doe je het wel aar op het mommend dat er iets is dan moet je je wel zien te redden .
wij hadden 1 keer dat wij voor de volkerak op de palen moesten wachten tot de sluizen weer konden schutten dus voor de nacht toen liep er nog behoorlijk tij op een van de palen lag een jachtje ,toen was er nog geen jacht sluis ,wij 100x10 2700 ton geladen ouden daar liggen en vroegen de man om dan aar bij ons opzij te komen dikke nee ik blijf liggen nou even overlegt een van de dikke vrachtwagen banden die we bij bunkeren gebruikten op de plek neer gehangen en langzaam de kont erheen gedraaid er tegen aan touwtjes vanaf een van de midden bolder en een vanaf de achter bolders maar wel met de ladder over de boot heen we mochten niet aan boord komen nou ach voor ons was de kous af we lagen en gingen de roef in voor een pilsje motoren stil en uit hufterigheid de aggregaat gewisseld van bak naar stuurboord een uurtje later kwam hij dat wij weg moesten herrie en hij lag op de paal te schuren tja ga er maar tussen uit nee nou dan ga je maar klagen bij de sluismeesters maar je mag niet over dek bij ons olie geladen en passage verbod alleen met toestemming schipper tja die borden staan op alle tankers en schepen met gevaarlijke stoffen nou ja uiteindelijk hij er tussen uit en weg naar de andere remming waar toen gelegenheid was voor recreanten later ik meen on een uur of vier weden we geroepen om naar de sluis te komen en konden we verder
\het gaat gewoon om de onwil waarom die man niet naar het recreanten steiger wou terwijl die palen rij daar stond voor de grote schepen minstens 40 metr er tussen .
kajoe
 
Berichten: 1377
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: echte watersporters

Berichtdoor broekie » 22 Aug 2021, 20:25

Ik ben van mening dat het gaat om over en weer begrip te hebben.
Een hond laat je niet blaffen bij anderen in de buurt en zelf weggaan.
Je radio zet je niet zo hard dat de hele omgeving jouw muziek moet meeluisteren.
Zelf moet je ook dingen accepteren van anderen. Alles binnen de redelijkheid.

Vandaag gingen we uit Wijk bij Duurstede weg met 5 boten richting Doesburg.
Onderweg leuk onderling contact. Een van de schippers regelde plekjes in Doesburg.

Aangekomen in Doesburg gezellig wat gedronken en gegeten met elkaar.
Allemaal onbekende nieuwe mede watersporters. Ieder zijn verhaal.
Zo gaat het gelukkig vaker dan dat we overlast ervaren van anderen.
Aanliggen vinden we geen probleem en verrijkt vaak door de verhalen over en weer.
Maar we worden wel kritischer, alhoewel het moeilijk is om kaf van koren te scheiden.


@ chaea :D
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2547
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: echte watersporters

Berichtdoor broekie » 23 Aug 2021, 08:01

Ben dit jaar een week of 7 weg in verschillende delen van Nederland. Van Schiermonnikoog tot Middelburg.
Gaan nu een rondje noord Nederland doen.
Wat me positief opviel is dat de party boten met erg harde muziek veel minder zijn. Men is ze geloof ik zat.
We lagen op de Nieuwkoopse plassen en daar lagen ze nu ook weer, maar met gedempte muziek. Daar is handhaving.
Ik denk dat het aan banden is gelegd.
2 weken terug op de Kaag, bij het Joppe is de situatie veel beter. Geen zwervers meer, daarzijn grote problemen mee geweest.
Geen herriemakers op de dijk met kampvuren. Ook daar is het uit de hand gelopen op een zondagmiddag met vechtende jongeren.
Was gezellig komen en gaan van recreanten. Was nog een mooi plekje aan een steiger aan hoger wal.
Paar dagen naast aardige mensen gelegen met kinderen in de leeftijd dat ze ons rubberbootje met stuur wel heel erg mooi vonden.
Dus de jongens vroegen steeds netjes of ze mochten varen.
Ik zag regelmatig handhaving en er werd liggeld opgehaald na 17.00 uur.
Er lag een oud zeilbootje waar al dagen niemand op was.
Men noteerde dat en het zou weggesleept worden na een aantal dagen.
Gelukkig voor de eigenaar, een student in zijn eerste week, trof hij de BOA en kon zijn verhaal doen en betalen.
Motorpech had hem in de situatie gebracht. Dat verwonderde me niet.

Handhaving doet wonderen. Een goede havenmeester ook.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2547
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: echte watersporters

Berichtdoor sinty » 24 Aug 2021, 21:44

dat zeilbootje lag er al vaker op het joppe aan het dwars steiger ik zie m vaak liggen daar net als de 3 andere boten die rond 17.00 voor anker gaan en naar t steiger teruggaan zodra de haven geld inner weg is t enige wat niet klopt qua handhaving dat is als er schepen afgemeerd liggen en er is niemand aan boord ( vaak gaan de gordijnen dicht ) als de havendienst zijn ronde maakt , dan staat er in het handhavings regelement van teylingen dat er een nota nagestuurt wordt aan het adres van de eigenaar dat is natuurlijk onmogenlijk ik lig altijd aan het "" koeie eiland "" de overkant en zie alles al jaren gebeuren de ergste overlast op t joppe blijft de sloepjes in t weekend die volgas voorbij komen savonds als ze huiswaarts gaan en de laatste tijd de bekende rondvaart boot die om de hoek zijn thuishaven heeft als hij voorbij komt moet je echt je schip vanaf t steiger in bedwang houden dat is mischien een nadeel van het steiger aan het koeie eiland omdat het een recht stuk is naar het dorp maar ik vind iedereen moet rekening houden met een ander dat doe ik zelf ook
ik heb je trouwens gezien broekkie jij kon aan het dwarssteiger bij het zeilbootje liggen als ik het goed zag ?
Gebruikers-avatar
sinty
 
Berichten: 304
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 20:38
ligplaats: wsv de vlietopper
info: van lent kruiser
11 x3.60
b en h schroef
80 pk ford lehman 4 cill
d.v h . 2.35

Re: echte watersporters

Berichtdoor broekie » 24 Aug 2021, 22:02

Klopt, er zijn natuurlijk slimmeriken die het havengeld willen ontlopen. Ik zag het gebeuren.
Ook aan het koeie eiland zou je moeten betalen, maar ik denk niet dat ze daar komen, tenminste vorig jaar niet.
Dit jaar lagen we er nog niet.

Belangrijk is dat er regelmatig controle is, dat voorkomt toch dat zwervers zich gaan nestelen. Daar blijf je liever bij uit de buurt.
Ik zie al wel een verbetering, we kwamen er niet graag meer.

Het Joppe is een druk stukje Kaag en de hard varende sloepen, ribs en speedboten zijn een feit.
Ze varen op dat punt op een behoorlijke plas, maar realiseren zich niet dat ze langs afgemeerde schepen varen.
Pas in de doorvaart de Leede op, het zomergat, gaat het gas eraf bij enkele.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2547
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: echte watersporters

Berichtdoor sinty » 24 Aug 2021, 22:12

klopt broekie inderdaad aan het koeie eiland moet je ook gewoon betalen t zelfde tarief ook al is er niets aan voorzieningen maar wel een heerlijk uitzicht dat is ook wat waard ja ik kom er zo,n 25 jaar en heb er van alles meegemaakt ook de overlasten en ook de bootjes die heel warmond terroriseerden
het was af en toe gewoon een film het is nu inderdaad stukken beter we liggen er graag maar liever doordeweeks dan de weekenden i,v,m hard langzij komen
het blijft een mooie omgeving verleden week de scouting al die zijlbootjes vol kinderen die het reuze naar de zin hebben dat is toch super om te zien in de regen en de grootste lol dan denk ik moet je is kijken wat een lol ze hebben terwijl de meeste kinderen van die leeftijd alleen aan de telefoon of pc gekluisterd zitten
Gebruikers-avatar
sinty
 
Berichten: 304
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 20:38
ligplaats: wsv de vlietopper
info: van lent kruiser
11 x3.60
b en h schroef
80 pk ford lehman 4 cill
d.v h . 2.35

Re: echte watersporters

Berichtdoor broekie » 25 Aug 2021, 08:09

Mijn vrouw is Warmondse en we hebben er ruim 30 jaar gewoond.
Daarom komen we graag voor een paar dagen naar de Kaag en krijgenbezoek uit het dorp.

De nieuwe regels zijn streng daar, handhaven is het sleutelwoord anders is het snel bij het oude.
De figuren waar het om gaat zullen wel in de regio ronddwalen en zijn er zo weer.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2547
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: echte watersporters

Berichtdoor quichot » 28 Aug 2021, 14:12

Ik dacht dit jaar komend van Leiden, kom, laat ik ook 's een kijkje nemen in Warmond. Ik had daar leuke dingen over gehoord. Maar bij dat kijkje is het gebleven. Nul mogelijkheden voor schepen langer dan 15 meter (Bij het theekoepeltje zelfs niet langer dan 10 meter).
Nog even bij een jachthaven gekeken, maar die hadden op de site staan: bij voorkeur nette polyester jachten. Werd hem dus ook niet. :lol:
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 gasten