De draad weer...

algemene discussies

De draad weer...

Berichtdoor gast » 05 Jan 2012, 00:41

Oppakken.

Laten we vanaf heden de draad weer oppakken en wildgroei in verschillende topics voorkomen. Zoals al aangegeven door v Vuuren is dit geen reclame voor het forum en uiteraard schieten we er zelf ook helemaal niets mee op om in elke topic dezelfde discussie met een ander sausje weer op te starten. Dus bij dezen mijn voorstel om de discussies en tips op zijn plaats te houden. Dus lekker praten op de steiger over van alles wat met onrecht te maken heeft, de techniekrubrieken weer net zo waardevol maken als ze waren en elkaar welkom heten in de daarvoor bedoelde rubriek.
gast
 

Re: De draad weer...

Berichtdoor Klaas » 05 Jan 2012, 00:48

ik sluit me hier bij aan
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: De draad weer...

Berichtdoor Byl54 » 05 Jan 2012, 12:27

Ook ik sluit mij hier bij aan, het kan misschien ook wel voordelen opleveren, als we hier weer een technisch goede en met voorschrijnend inzicht gevulde database opbouwen. En laten de mensen die misschien iets te veel vrije tijd hebben eerst eens nadenken voordat ze iets posten. Zoals motorbootvaarders zijn andere mensen dan zeilers of sloepvaarders of kijkers naar Yacht Visio. Dus laten we stoppen met huilen over de oude bestanden of het gigantische onrecht wat ons is aangedaan. Volgens mij kunnen we er alleen maar beter van worden, O ja, Boot Holland komt er aan, misschien kunnen we iets afspreken en uithuilen op elkaars schouder.
Gebruikers-avatar
Byl54
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 25 Dec 2011, 23:17
Woonplaats: Nederland
ligplaats: Nieuwegein
info:

Re: De draad weer...

Berichtdoor vuuren1 » 05 Jan 2012, 23:26

Enige afdwaling zal altijd wel blijven, maar als het te ver gaat dan kunnen we dat gewoon melden.
Dat hoeft niet eens door beheerders te gebeuren omdat leden dat zelf ook kunnen en mogen aangeven.

Zoals ik het nu ervaar loopt dat (in dit prille stadium) al goed.

Vooralsnog ben ik er niet zo'n voorstander van om meteen sloten op onderwerpen zetten, of het moet echt (herhaaldelijk) mis gaan.
Het is en blijft uiteindelijk een discussieforum.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: De draad weer...

Berichtdoor henkvd » 05 Jan 2012, 23:35

De stock voorraad sloten is 0, ze zullen dus echt besteld moeten worden , levertijd heb ik begrepen erg lang. ;)
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: De draad weer...

Berichtdoor gast » 05 Jan 2012, 23:47

Ben geen voorstander van slotjes (behalve bij bedreigingen)
Ik bedoel dit ook beslist niet met mijn topic, ik wil gewoon weer naar het oude niveau van ons vorig forum.
gast
 

Re: De draad weer...

Berichtdoor fox4you » 06 Jan 2012, 02:01

Het nieuwe jaar met weer nieuwe kansen en belevenissen.
Er zijn altijd lieden die zich aan uitspraken van anderen moeten ergeren en dan in het algemeen gaan lopen zwammen om te zien of ze steun kunnen vergaren bij hun ergernis.
Reageer inhoudelijk, en naar de betreffende persoon dat is minder laf en kan een leuke dan wel heftige discussie opleveren en er zijn heel veel forum-(leden/lezers) die dat graag lezen.
Erger je er echt groen en geel aan, sla het topic dan over en ga kantklossen of zie maar.
Ik en velen met mij vermaken zich hier op het forum prima en willen, zoals uit enkele reacties al blijkt, beslist geen slotjes.
Bij tijd en wijlen zullen we het misschien verschrikkelijk met elkaar oneens zijn en spelen de ego's, drank of hormonen een rol maar niets menselijks is ons vreemd maar we hebben gelukkig een gemeenschappelijke interesse die we delen.

Heel soms liep er wel eens per ongeluk een kat bij iemand over z'n toetsenbord (sommige weten wie ik bedoel) en dan verschenen er hele verkeerde dingen in z'n tekst maar volgens mij waren die dingen niet echt gemeend en kun je misschien in het echt best wel een pint met 'm vatten.

We moeten ervan uit gaan dat we een zelfreinigende community zijn waarbij excessen geen kans krijgen.

Fox
Gebruikers-avatar
fox4you
 
Berichten: 306
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 10:29
ligplaats:
info:

Re: De draad weer...

Berichtdoor Klaas » 06 Jan 2012, 14:43

Fijn dat we hier geen slotjes doen en verplaatsen, dat geeft ook leven in de brouwerij.
Wat ook fijn is dat hier niet zomaar berichten worden verwijderd. dit inmiddels wel het gene wat zich voor doet op zeilen.
Daar zijn zomaar berichten aan gepast en zijn er oa ook van mij zomaar berichten verwijderd en of verplaatst. Had dat eerst nog weer opelijk gemeld op de site, en daarbij ook opgemerkt dat er geen pb even was om het te melden.
De eerst zoek je je rot en dan zie je wat ze aan het doen zijn. Jammer.
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: De draad weer...

Berichtdoor antonh » 06 Jan 2012, 16:21

Is het nog mogelijk om oude technische artikelen van het forum hiernaar toe te halen?
Houd altijd een handbreed water onder de kiel.
antonh
 
Berichten: 368
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 18:07
ligplaats: Oude Pekela
info:

Re: De draad weer...

Berichtdoor CeesH » 06 Jan 2012, 17:31

antonh schreef:Is het nog mogelijk om oude technische artikelen van het forum hiernaar toe te halen?


Het copyright issue m.b.t. forum content is nog nooit voor een rechtbank uitgevochten volgens mij. Mijns inziens kan je gewoon je eigen content ophalen en ergens anders weer plaatsen. Je bent en blijft copyright houder.

Het duidelijkste wat ik zo op internet kon vinden m.b.t. dit onderwerp is helaas in het engels;

Who owns the content of a post posted on your forum? How do you respond if someone demands “their” posts be deleted and they threaten legal action if you don’t, but removal of the posts ruins a valuable thread? Where do you as the forum Admin or owner stand?

By default in the non-forum world, authors own the copyright on their own creations. This is an automatic right of the creator of the work, so technically the creator of the post is the copyright owner. However, by posting on a forum, you would have accepted the terms and conditions when you join a forum that covers this type of publication and what it implies. In posting you are accepting that your creative content (ie your post) will be published by the forum administrator and owner, and also that they have the right to edit or do what ever they like with your post as they see fit.

But does that mean that when material is publicly posted in a forum that this implies transfer of copyright ownership? The copyright lawyers can not even agree on this. The reality of the matter seems to be that there is no clear legal precedent yet made on this matter, and therefore until there is, then the issue will remain vague and uncertain. It has never been tested in court, let alone the issue of legal jurisdiction as to country of the Administrator, the country of the servers the forum is hosted in, etc.

What appears to be important is the terms that members agree to when they joined and whether they can withdraw the material they posted if they want to (eg when they leave a forum). To cover yourself, add into the forum rules something to the effect that ‘copyright to forum posts and other information become the property of the forum‘. In my forum rules I have strictly pointed out that all posts become owned by the forum. This gets politely pointed out to those making threats. I never hear from them again.

Link

M.vr.gr.
CeesH
De Gaper, hier word ik zo moe van................... (Mijn lokale tijd is UTC -3 uur)
Gebruikers-avatar
CeesH
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 03 Jan 2012, 00:55
Woonplaats: São Luis, Maranhão, Brazilië
ligplaats:
info:

Volgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten