Opzoek naar een volgende boot.

algemene discussies

Opzoek naar een volgende boot.

Berichtdoor gerrit1985 » 11 Aug 2020, 20:50

Hallo forum leden,

Ik ben opzoek naar een volgende boot. Mijn vorige boot was een Cresent (circa 430) een leuke zeewaardig boot met een zeer klein kajuitje. Omdat we de wens hadden om er fatsoenlijk op te kunnen slapen heb ik een Shetland 535 op de kop kunnen tikken. Ook een leuke boot (minder zeewaardig dan de Cresent) Voor het overnachten kunnen we hier redelijk mee uit te voeten. Echter qua comfort en opberg ruimte is het nog niet ideaal.

Dus zijn we weer opzoek naar iets groters. Waar zijn we naar opzoek?

- trailerbaar.
- Circa 7 meter.
- polyester.
-Klein keukenblokje (wasbak en ruimte voor een pitje)
-WC achtig iets
-Buitenboordmoter (of Dieselinboard met schroef)
- voorkeur voor planerend. (of in ieder geval 20km/h


Mijn droom is een Saga 27 AK maar deze (met een diesel) ligt helaas nog(ruim) boven mijn budget.

Wat ik tot nu toe gezien heb wat er op lijkt wat ik zoek is een Inter 630. Maar ik ben bang dat deze ook net te kort is voor mijn wensen.

Heeft iemand nog ideeën of advies?
gerrit1985
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 10 Jul 2016, 16:46
ligplaats: Hollum
info:

Re: Opzoek naar een volgende boot.

Berichtdoor Kwokko » 11 Aug 2020, 21:26

gerrit1985 schreef:- voorkeur voor planerend. (of in ieder geval 20km/h

Als je je plannen wilt verwezenlijken, zou ik deze droom maar laten vallen.
Want dat gaat hem niet worden met een kajuitbootje van plusminus 7 met alle ins en outs.
Je budget is beperkt schrijf je,maar je eisen schijnbaar niet.
Met een ruim budget kun je je eisen waarmaken,met een klein budget gaat dat niet.
En je uiteindelijke droom ,een Saga 27 AK heb ik nog nooit zien planeren.
Kwokko
 

Re: Opzoek naar een volgende boot.

Berichtdoor gerrit1985 » 11 Aug 2020, 21:53

Kwokko schreef:Als je je plannen wilt verwezenlijken, zou ik deze droom maar laten vallen.
Want dat gaat hem niet worden met een kajuitbootje van plusminus 7 met alle ins en outs.
Je budget is beperkt schrijf je,maar je eisen schijnbaar niet.
Met een ruim budget kun je je eisen waarmaken,met een klein budget gaat dat niet.
En je uiteindelijke droom ,een Saga 27 AK heb ik nog nooit zien planeren.



Klopt helemaal wat je zegt. mijn voorkeur gaat uit voor planerend. Maar met meer comfort wil ik die voorkeur graag inleveren. Zoals ik als voorbeeld noemde (inter 630) voldoet aan een hoop van mijn eisen en zie ik al voorbij komen rond de €2500 het kan maar zo zijn dat dit hem word, Maar misschien heeft iemand hier een beter idee of optie. ik ben niet bang voor een beetje werk aan de boot.

Hier een albumpje van mijn huidige boot. https://photos.app.goo.gl/ar56sZhcozdrctuJ8
En hier een albumpje van de cresent https://photos.app.goo.gl/bcHotxELXJDRkRzD6
gerrit1985
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 10 Jul 2016, 16:46
ligplaats: Hollum
info:

Re: Opzoek naar een volgende boot.

Berichtdoor chaea » 11 Aug 2020, 22:11

Shetland is een prima zeewaardige boot, menig visser gaat de Delta ermee op.
Enig probleem zijn de rubbers, die kunnen eruit gedrukt worden bij golfslag, dus ramen in aluminium of op het polyester hebben de voorkeur.

7 meter kan ik je niet adviseren, heeft te maken met gemak en trailerbaarheid.
Maar een 570 Shetland is een prima boot en gewoon zeewaardig, kleine ruiten snelle boeg en planerende romp.
chaea
 
Berichten: 756
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Re: Opzoek naar een volgende boot.

Berichtdoor gerrit1985 » 12 Aug 2020, 18:59

chaea schreef:Shetland is een prima zeewaardige boot, menig visser gaat de Delta ermee op.
Enig probleem zijn de rubbers, die kunnen eruit gedrukt worden bij golfslag, dus ramen in aluminium of op het polyester hebben de voorkeur.

7 meter kan ik je niet adviseren, heeft te maken met gemak en trailerbaarheid.
Maar een 570 Shetland is een prima boot en gewoon zeewaardig, kleine ruiten snelle boeg en planerende romp.



Ik hoef maar 2x per jaar te trailer en ( in uit) dus dat mag wel wat moeite kosten en ik heb trekkers tot mijn beschikking. Maar heb geen zin om er elke keer een kraan voor te huren
Er ligt hier in de buurt een 570 te koop binnenkort maar eens even kijken
gerrit1985
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 10 Jul 2016, 16:46
ligplaats: Hollum
info:


Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten