Pas op bij het zoeken naar een ligplaats!

algemene discussies

Pas op bij het zoeken naar een ligplaats!

Berichtdoor Johan1963 » 14 Jul 2020, 23:39

Beste Lezer,

Al enige tijd worden jachthavens in Nederland lastiggevallen door jachthaven.nl. Deze website pretendeert te bemiddelen in ligplaatsen. Natuurlijk zijn jachthavens blij zijn met ondersteuning van hun activiteiten en de reviews, maar helaas dringt deze website zich ongevraagd aan de jachthavens in Nederland op en lijkt namens de jachthavens naar potentiële “klanten” te communiceren. Als gevolg daarvan worden ook ongevraagd facturen verstuurd. Dit alles vindt plaats zonder overleg met en toestemming van de betreffende jachthavens. Veel gedupeerde jachthavens hebben getracht hun gegevens van de site verwijdert te krijgen, maar helaas zonder succes, jachthaven.nl blijft structureel doorgaan met deze praktijken.

Heel veel jachthavens hebben geen enkele verbintenis met jachthaven.nl en wijzen dan ook elke aansprakelijkheid die zou kunnen voortvloeien uit deze ongewenste dienstverlening af.

Het verkrijgen van een ligplaats dan wel het als passant verzoeken om een ligplaats kan het beste plaatsvinden via de contactgegevens van de jachthaven zelf, en niet via een zogenaamd bemiddelende website. Aanvragen die via bemiddelingsbureaus of bemiddelingssites tot stand komen worden bij veel jachthavens niet in behandeling genomen en geven geen enkel recht op een ligplaats, ook niet als daarvoor reeds geld is betaald aan de bemiddelende organisatie.

Veel jachthavens proberen de krachten te bundelen en meldingen te doen bij overkoepelende organisaties. O.a. de HISWA keurt de werkwijze van jachthaven.nl rigoureus af. Er is hier namelijk sprake van misleiding en oplichting van watersporters en havens.

Ik heb geen facebook ofzo. Jij wel? Deel dit bericht dan zo veel als mogelijk, want jachthavens worden hier niet blij van. De prijzen op jachthaven.nl zijn lager dan die van de betreffende haven, maar die weten van niks. Als je hebt geboekt en betaald. ben je het geld dat je aan jachthaven.nl hebt betaald, ben je gegarandeerd kwijt en de kans is groot dat de betreffende jachthaven niet eens weet dat je een plek hebt gereserveerd.

Misschien zijn er een paar jachthavens die wél met deze site een afspraakrelatie hebben, maar heel veel dus niet.

Bel dus altijd met de betreffende jachthaven zelf op het nummer van hun eigen site of uit de Wateralmanak en niet met het 085-nummer dat de site van jachthaven.nl je levert.

Johan van de Wal
Lelystad
Johan1963
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 14 Jul 2020, 23:27
ligplaats: Lelystad
info: Motorbootje

Re: Pas op bij het zoeken naar een ligplaats!

Berichtdoor Marie Christina » 15 Jul 2020, 08:43

Jachthavens.nl weet ervan dat u dit plaatst, neem ik aan?
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Pas op bij het zoeken naar een ligplaats!

Berichtdoor elrenegado » 15 Jul 2020, 08:48

Dat is altijd het beste, rechtstreeks communiceren met de haven zelf.
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: Pas op bij het zoeken naar een ligplaats!

Berichtdoor Het Sluizenfront » 15 Jul 2020, 12:49

Marie Christina schreef:Jachthavens.nl weet ervan dat u dit plaatst, neem ik aan?

Ik vrees dat dat niet het geval zal zijn. :evil:
In mijn beleving is Johan 1963 iemand die een negatieve ervaring met betreffende bemiddelaar heeft gehad de site wel even een hak wil zetten door en dat wel eens even flink uit te dragen op het internet. Een forum als dit is daar in zijn ogen misschien een uitgelezen plek voor. Blijkens de nieuwe aanmelding en het eerste bericht wat TS plaatst.
Mij lijkt dat de forumleiding dit soort berichten moet verwijderen want de aangeklaagde zal waarschijnlijk niet in de gelegenheid zijn om zijn lezing van het verhaal te geven.
Op het caravanforum waar ik in het verleden jarenlang heb meegelezen en geschreven, heb ik dit soort uitspattingen legio keren langs zien komen. Na zo'n boodschap hoorde je dan niets meer van de plaatser. Die was zijn ei immers kwijt.
De moderatoren van het caravanforum waren daar zo mee klaar.. verwijderen die hap!!
Met groetjes van de (ex)sluismeester Jan
____________________________________
Reline 41SLX (2002) motorkruiser, 12.37 x 3.80 x 1.15,
Hoofdmotor:159pk Vetus-Deutz
https://www.binnenvaartinbeeld.com/
Gebruikers-avatar
Het Sluizenfront
 
Berichten: 170
Geregistreerd: 17 Feb 2019, 13:08
Woonplaats: Panheel
ligplaats: Wessem
info: Reline 41SLX (2002)
Hoofdmotor Deutz 159pk.

Re: Pas op bij het zoeken naar een ligplaats!

Berichtdoor kajoe » 15 Jul 2020, 14:15

wij zijn ook voor rechtstreeks al die omwegen schiet je niets mee op ,gewoon bellen zo niet gokken ook dat is leuk ,meestal hebben ze ook nog kanaal 31 maar dat werkt maar tot een km of 10 .
wel hoor je eens van jachthaven meesters dat mensen gereserveerd hebben maar niet komen opdagen en vergeten af te bellen .
en heel soms dat men het niet eens is met de aangewezen box of plek .
kajoe
 
Berichten: 1379
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: Pas op bij het zoeken naar een ligplaats!

Berichtdoor Marie Christina » 15 Jul 2020, 14:43

Het Sluizenfront schreef:In mijn beleving is Johan 1963 iemand die een negatieve ervaring met betreffende bemiddelaar heeft gehad de site wel even een hak wil zetten door en dat wel eens even flink uit te dragen op het internet. Een forum als dit is daar in zijn ogen misschien een uitgelezen plek voor. Blijkens de nieuwe aanmelding en het eerste bericht wat TS plaatst.
Mij lijkt dat de forumleiding dit soort berichten moet verwijderen want de aangeklaagde zal waarschijnlijk niet in de gelegenheid zijn om zijn lezing van het verhaal te geven.
Op het caravanforum waar ik in het verleden jarenlang heb meegelezen en geschreven, heb ik dit soort uitspattingen legio keren langs zien komen. Na zo'n boodschap hoorde je dan niets meer van de plaatser. Die was zijn ei immers kwijt.
De moderatoren van het caravanforum waren daar zo mee klaar.. verwijderen die hap!!


Je verwoordt precies wat ik in dat ene zinnetje bedoelde, Jan.
Heb eens gegoogled, maar kan geen negatieve recensies vinden over genoemde site.
(Ook niet echt diep gespit moet ik toegeven, maar toch. Als het echt van die laaienlichters zijn staat het negatieve bovenaan.)
Waarschijnlijk heeft TS een akkefietje met ze gehad die niet naar zijn tevredenheid is opgelost.
Misschien wel deels aan hemzelf te wijten is.
Maar ja. Je gaat op een forum natuurlijk niet bekennen dat je zelf dom bent geweest....

Maar als zo'n site er lucht van krijgt en terugslaat sta je wel met je platte bek voor de rechter met aan aanklacht wegens laster aan je broek.
Heb ik enige jaren geleden gelezen op watersportforum.nl (niet deze dus) toen dat nog een vrij bereikbaar forum was.
Weet niet meer exact waar het over ging, maar één van de lezers lichtte de "beklaagde" in die het er vervolgens niet bij liet zitten en de klager op zijn beurt aanklaagde.
Schijnt een behoorlijke boete geworden te zijn.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Pas op bij het zoeken naar een ligplaats!

Berichtdoor Johan1963 » 15 Jul 2020, 23:41

https://jachthavennijesyl.nl/archieven/1815

https://www.google.nl/search?source=hp& ... ead41f,1,,,


En probeer als jachthaven jezelf maar eens van de site verwijdert te krijgen.
Bellen: nagenoeg geen contact te krijgen, en als die er wel is is de verantwoordelijke persoon die wat kan wijzigen net op vakantie, onbereikbaar of even niet op zijn plek.
E-mailen, geen reeactie.

Maargoed, ik ben als nieuwbakken bootbezitter dus tegen een jachthaven opgelopen die niets wist van deze site terwijl hij dus wel met lagere prijzen op de site staat vermeld.
Ik heb alleen maar willen waarschuwen, meer niet.

See for yourselve. Van geen enkele jachthaven staat er een rechtstreeks nummer op de site. Het nummer dat er wel staat lijdt naar jachthaven.nl zelf.

Mijn advies is en blijft dat je altijd beter rechtstreeks contact kan hebben met de haven waar je wat wil om niet voor verrassingen te komen staan. Ook kun je de jachthaven van je bestemming eerst vragen of ze een contract met jachthaven.nl hebben voordat je boekt. Hebben ze wel een contract okay, voordeel van de twijfel, maar alle jachthavens die ik in deze vakantie heb aangedaan stonden allemaal stomverbaasd te kijken dat ze op die site staan, met lagere prijzen.

Johan
Laatst gewijzigd door Johan1963 op 16 Jul 2020, 00:04, in totaal 2 keer gewijzigd.
Johan1963
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 14 Jul 2020, 23:27
ligplaats: Lelystad
info: Motorbootje

Re: Pas op bij het zoeken naar een ligplaats!

Berichtdoor redmiller » 15 Jul 2020, 23:52

Dankjewel voor je feedback
redmiller
 
Berichten: 388
Geregistreerd: 08 Mrt 2017, 23:58
ligplaats: Schoonhoven
info:

Re: Pas op bij het zoeken naar een ligplaats!

Berichtdoor Marie Christina » 16 Jul 2020, 07:30

Dank voor de toelichting.
Maar realiseer je alsjeblieft dat we steeds Amerikaanser worden in Nederland.
Ik verzon dat niet van die rechtszaak.
Mensen en bedrijven met naam en toenaam noemen op internet is tegenwoordig niet meer zo makkelijk zonder gevolgen als vroeger.

Ook ik probeer slechts te waarschuwen.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:


Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 gasten