Aanschaf corsiva ..welke motor

algemene discussies

Re: Aanschaf corsiva ..welke motor

Berichtdoor dtjong » 03 Apr 2020, 15:53

Ik vaar mijn Crescent Allure 21 (6.30m) met een Yamaha FT 9.9 DEL. Dat is een High Thrust motor. Ik heb een 2007 versie, daar kon je nog de carburateur van een FT 15A opzetten. Ik heb dus een 15 pk motortje.

Heel stil, zeer betrouwbaar.

Om te manoeuvreren heb ik er een Course Keeper, type 2 opzitten. Fantastisch vinding en werkt perfect: zonder gas geven probleemloos de box in de haven invaren.

De nieuwe Allures 21 worden met 20 PK Yamaha werkmotor geleverd.
dtjong
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 01 Sep 2016, 08:32
ligplaats: Loosdrecht
info:

Re: Aanschaf corsiva ..welke motor

Berichtdoor Erwin » 04 Apr 2020, 20:01

Top die reacties..kan ik wat mee. Ga maandag informeren bij plaatselijke watersport bedrijf voor mogelijkheid
plaatsen schroef / eventueel motor en Coursekeeper.

Doorvaarhoogte is op de Breevaart (toegang tot plassen) geen probleem. Van Breevaart naar plas is aangegeven 1,16 / zelf recent gemeten 1,08.
Rest van de belangrijke bruggen is aangegeven 1,20.

Heb lang geleden een toerbootje gehad en die moest ik ook naar beneden duwen voor de brug. Vermoed dat het hoogste punt van de corsiva bij het stuur zit.
Zaag in de console dan maar :)
Erwin
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 31 Mrt 2020, 17:14
ligplaats: Gouda
info: Nog aan te schaffen

Re: Aanschaf corsiva ..welke motor

Berichtdoor Popeye » 04 Apr 2020, 20:19

aquanaut schreef:Met een lekker zware motor ligt de sloep sowieso lager en als je extra gas geeft kun je zo onder de brug door...
Kijk maar:


(zet je geluid vol op maximaal!!)

Aquanaut


Ik doe dat af en toe bij de brug bij Rogat, wanneer het water vrij laag staat, en bij een vaste brug in de Westerwijtwerdermaar. (2,24 hoog)

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Aanschaf corsiva ..welke motor

Berichtdoor Gruttepier » 05 Apr 2020, 08:36

Yamaha heeft in de de 8 en 9.9 pk speciale high trust uitvoeringen, deze zijn er speciaal voor werkdoeleinden.

Mercury heeft Bigfoot, deze zijn er als 2 cilinder 25 pk uitvoeringen. Modellen zijn van medio zero's en je zal moeten zoeken waarschijnlijk, staan niet bij bosjes te koop.
Gruttepier
 

Vorige

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten