Corona en varen

algemene discussies

Re: Corona en varen

Berichtdoor rotterdammer » 01 Apr 2020, 12:54

Of voor zo'n onding gaan:

Afbeelding
rotterdammer
 
Berichten: 46
Geregistreerd: 26 Feb 2020, 11:11
ligplaats:
info: Stalen motorboot met AK, L9,80 B3,10 H2,30 D1,15

Re: Corona en varen

Berichtdoor Roelof » 02 Apr 2020, 09:00

Popeye schreef:Misschien mag je wel meeschutten en dezelfde brugopening gebruiken als de beroepsvaart. Ikzelf heb bijvoorbeeld de boot in Kropswolde liggen. Wanneer ik mee op kan varen met een beroepsschip zou ik via Winschoterdiep, Van Starkenborgkanaal en PM-kanaal bijvoorbeeld bij Zwartsluis kunnen komen. Vanaf daar zijn best leuke tripjes mogelijk en kan ik af en toe een keer zeilen! :)

Groet, Jack.


De bruggen over het Winschoterdiep draaien (op dit moment) nog wel voor de pleziervaart. Gisteren passeerde 2x een jachtje, de bruggen werden gewoon geopend

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Corona en varen

Berichtdoor Yep » 02 Apr 2020, 10:51

Ha die Roelof.
Gisteren RWS aan de lijn gehad.
In ieder geval zijn zonder restricties ALLE vaarwegen geopend welke onder RWS vallen.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Corona en varen

Berichtdoor broekie » 11 Apr 2020, 16:37

Zag de laatste dagen goed gevulde sloepen op de Kaag en Braassem. Politie pikte ze eruit. Ik denk dat ze een bon gekregen hebben.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2538
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: Corona en varen

Berichtdoor Roelof » 11 Apr 2020, 17:14

Het was te verwachten met het mooie weer.
Dat zal dan de anderhalve meter regel zijn, zelfde als meer dan 2 mensen in een auto welke geen gezin vormen.
Volkomen terecht vindt ik.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Corona en varen

Berichtdoor Marie Christina » 11 Apr 2020, 17:47

Het gevaar zit hem in het elkaar te dichtbij benaderen.
Zolang je elkaar op meer dan 1,5 m passeert ( volgens mij zo'n beetje sowieso de minimale afstand) kan er nooit veel aan de hand zijn, volgens mij.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Corona en varen

Berichtdoor Gruttepier » 11 Apr 2020, 20:07

Marie Christina schreef:Het gevaar zit hem in het elkaar te dichtbij benaderen.
Zolang je elkaar op meer dan 1,5 m passeert ( volgens mij zo'n beetje sowieso de minimale afstand) kan er nooit veel aan de hand zijn, volgens mij.


Fout, en dat is waar velen je volgen.
Er is primair enorm veel aan de hand en we gaan hier nog enorm lang last van hebben, ene Trump dacht ook zo en die wou zelfs na dit weekend alles weer als vanouds hebben. Vandaag is officieel de VS het zwaarst getroffen land met 2000 doden per dag.
Jij bent geen Trump en qua persoon wil ik niemand met hem vergelijken, maar wel benadrukken met hoe makkelijk velen maar blijven denken.

Momenteel door alle maatregelen lijkt er een soort controle te zijn mbt besmettingen, toestanden als Wuhan, Italië en Spanje lijken afgewend tot nu.
Maar er komen dagelijks besmettingen bij met duizenden tegelijk, grotendeels niet terug te zien in de cijfers vanwege lage testmogelijkheden, buiten de maatregelen waren dit er 10.000 of misschien wel 100.000 per dag geweest.

Die klootzakken in de genoemde sloepjes komen net als jij op dezelfde plekken en zitten overal aan, dat is de ideale situatie voor kruisbesmetting.
Jij houdt netjes 1,5 afstand en wast continu je handen, maar toch zit je misschien wel 100x per dag ergens aan waar een ander ook met zijn vingers of lichaamsvocht is geweest en zo helpt een ieder mee aan verdere besmettingen omdat men toch van huis ging (en zichzelf wijsmaakt dat dit geen kwaad kan)

Ofwel, een ieder die zich niet houd aan het advies houd, buiten de noodzaak om, is mede verantwoordelijk voor verdere verspreiding en veel leed.
Gruttepier
 

Re: Corona en varen

Berichtdoor broekie » 11 Apr 2020, 20:48

Kan, ik durf er niet zoveel over te zeggen.
Ik wil er niet mee te maken krijgen dus probeer in eerste instantie afstand te houden.
Verder geen bezoek en niet op bezoek.

Risico is bv mij zoon die thuis woont en gewoon werkt. Neemt hij het mee?
We zitten niet op een eiland en gaan wel naar buiten en boodschappen doen.
Hebben we het al? zijn we al resistent?
We zijn er deze zomer zeker nog zoet mee.

We voeren een wereldoorlog maar zien de vijand niet.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2538
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: Corona en varen

Berichtdoor Roelof » 11 Apr 2020, 20:56

Gruttepier schreef:-- / --
Jij houdt netjes 1,5 afstand en wast continu je handen, maar toch zit je misschien wel 100x per dag ergens aan waar een ander ook met zijn vingers of lichaamsvocht is geweest en zo helpt een ieder mee aan verdere besmettingen omdat men toch van huis ging (en zichzelf wijsmaakt dat dit geen kwaad kan)

Ofwel, een ieder die zich niet houd aan het advies houd, buiten de noodzaak om, is mede verantwoordelijk voor verdere verspreiding en veel leed.


Ik kan je volgen en tot zekere hoogte ben ik het met je eens.
Echter, als ik het betrek op mijn werk; Ik heb praktisch uitvoerend werk, kan dit dus niet vanuit huis doen maar ben op hetzelfde moment samen met ca 120 mensen op de werf.
Nagenoeg Iedereen respecteert de 1,5 m afstand waar mogelijk.
Vanuit het management is er een sanctie opgelegd dat indien een werknemer de 1,5 regel niet respecteerd, de werknemer(s) naar huis gestuurd wordt zonder waarschuwing en een dag salaris wordt ingehouden, verder zijn maatregelen als; desinfecterende zeep in de sanitaire gelegenheden, pauzes gescheiden in 3 shiften met 5 minuten tussentijd, mondkapjes, enz. genomen.

Meer is denk ik niet mogelijk.
Maar, op de werkvloer, kan ik niet weten wie er kort voor mij aanwezig was en mogelijk geniest of gespuugd heeft (spugen komt voor als gevolg van de stoffige werkomstandigheden, niet als gewoonte oid.)

Moet dit bedrijf nu ook gesloten worden?

Om het terug te voeren op onze gezamelijke hobby, bootjes:
Ikzelf ga samen met mijn partner wel naar de stalling om met onze boten bezig te zijn, bij de stalling vermijden we groeps contact en indien iemand komt voor een praatje houden we zeker 1,5 m afstand. Ik zie geen kwaad om vanuit huis, in de auto, naar de boot te gaan en daar met inachtneming van de voorgeschreven maatregelen lekker bezig te zijn.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Corona en varen

Berichtdoor Gruttepier » 11 Apr 2020, 20:56

broekie schreef:Kan, ik durf er niet zoveel over te zeggen.
Ik wil er niet mee te maken krijgen dus probeer in eerste instantie afstand te houden.
Verder geen bezoek en niet op bezoek.

Risico is bv mij zoon die thuis woont en gewoon werkt. Neemt hij het mee?
We zitten niet op een eiland en gaan wel naar buiten en boodschappen doen.
Hebben we het al? zijn we al resistent?
We zijn er deze zomer zeker nog zoet mee.

We voeren een wereldoorlog maar zien de vijand niet.


Als iedereen deze bewustwording heeft of gaat krijgen zijn we echt een heel stuk verder, en vooral heel belangrijk, zijn de beperkingen een heel stuk korter.
Gruttepier
 

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten