Corona en varen

algemene discussies

Re: Corona en varen

Berichtdoor Popeye » 13 Mei 2020, 22:05

redmiller schreef:Vraag voor de Grote Merwedesluis in Gorkum. Op vaarweginformatie staat ook zondagbediening. Klopt dit nu wel of niet?

Ik heb het maar even voor je opgezocht!
Grote sluis Gorkum is een RWS-object, dus zelfde openingstijden als voor beroepsvaart!

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Corona en varen

Berichtdoor elrenegado » 14 Mei 2020, 09:02

dus de hollandse ijssel is ook weer bevaarbaar begrijp ik ?
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: Corona en varen

Berichtdoor kajoe » 14 Mei 2020, 09:12

het opengaan gaat maar mondjes maat ik ben nog steeds van mening dat men het zolang mogelijk probeert te rekken in sommige gebieden omdat men dan weer dure uitzend krachten moet inhuren .
kajoe
 
Berichten: 1379
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: Corona en varen

Berichtdoor redmiller » 14 Mei 2020, 09:22

@Jack: bedankt! Dan kunnen we toch een weekend naar de Linge met Hemelvaart.

Ik heb trouwens begrepen dat de Oude Rijn ook open gaat. Schijnt vanaf Hemelvaartsdag ook weer zondagbediening te komen. Bodengraven en Hekendorp gaan dan ook weer open.
redmiller
 
Berichten: 388
Geregistreerd: 08 Mrt 2017, 23:58
ligplaats: Schoonhoven
info:

Re: Corona en varen

Berichtdoor aadbloem » 14 Mei 2020, 09:28

Langzaam komt het weer op gang. Ik kreeg bij navraag het volgende keurige bericht van de provincie Zuid Holland:

De provincie Zuid-Holland overweegt de bedientijden van bruggen en sluizen op de vaarwegen die onder haar beheer vallen weer te verruimen omdat het besmettingsgevaar met het Coronavirus lijkt af te nemen. Wij wachten nog op advies van de veiligheidsregio’s in onze provincie. Door deze crisis verandert er niets in het aanwijsbesluit van de waterverordening, dat wil zeggen dat iedere vaarwegbeheerder bevoegd gezag is voor het (nautisch) vaarwegbeheer. Met alle beheerders stemmen wij de maatregelen in Coronatijd af. Dit om te voorkomen dat watersporter op een deel van de vaarroutes in Zuid-Holland wel kunnen varen en op andere routes niet. Wij stemmen dat ook af met omliggende provincies. Ik verwacht op korte termijn te kunnen melden dat de provincie Zuid-Holland haar bedientijden gaat verruimen. Dat wordt ook met de gemeente Kaag en Braassem afgestemd. Ik verwacht dat gemeente Kaag en Braassem dan ook haar bedientijden gaat verruimen.
aadbloem
 
Berichten: 1035
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: Corona en varen

Berichtdoor Popeye » 14 Mei 2020, 09:29

elrenegado schreef:dus de hollandse ijssel is ook weer bevaarbaar begrijp ik ?

Alle vaarwater is in principe bevaarbaar, en wanneer dat vaarwater onder RWS valt worden bruggen en sluizen in dat vaarwater normaal bediend heb ik begrepen. In sluis Gaarkeuken en in de Prinses Margriet-sluis, RWS vaarwater dus, ben ik vorige week zonder problemen in mijn eentje geschut.

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Corona en varen

Berichtdoor redmiller » 14 Mei 2020, 09:33

elrenegado schreef:dus de hollandse ijssel is ook weer bevaarbaar begrijp ik ?




Pas op! De Hollandse IJssel is op dit moment niet geschikt voor doorvaart! Oudewater is vooralsnog niet van plan bruggen te openen. Ook niet op afroep 24 uur van tevoren. Je kunt dus niet van Gouda naar Nieuwegein. Hollandse IJssel valt ook niet meer onder RWS maar HDSR
redmiller
 
Berichten: 388
Geregistreerd: 08 Mrt 2017, 23:58
ligplaats: Schoonhoven
info:

Re: Corona en varen

Berichtdoor aadbloem » 14 Mei 2020, 09:37

redmiller schreef:Pas op! De Hollandse IJssel is op dit moment niet geschikt voor doorvaart! Oudewater is vooralsnog niet van plan bruggen te openen. Ook niet op afroep 24 uur van tevoren. Je kunt dus niet van Gouda naar Nieuwegein. Hollandse IJssel valt ook niet meer onder RWS maar HDSR

Klopt, dit valt onder provincie Utrecht en die hebben alles extra gesloten m.u.v. beroepsvaart. Andere provincies houden gewoon winterschema aan en die draaien dan ook op verzoek (24u vooraf) ook voor recreatie. Zo kon ik gelukkig de half april naar een werfafspraak in Aalsmeer.
aadbloem
 
Berichten: 1035
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: Corona en varen

Berichtdoor aadbloem » 14 Mei 2020, 09:52

Het Hoogheemraadschap Rijnland begint komende maandag met het zomerrooster. Op Hemelvaartsdag kunnen waterrecreanten dus weer de Grote Sluis en brug bij Spaarndam passeren, of de Ziendesluis bij Nieuwkoop en de Vroonlandse Brug te Rijnsaterwoude. De provincie Noord-Holland schakelt óp Hemelvaartsdag over naar het zomerregime met haar bruggen.
aadbloem
 
Berichten: 1035
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: Corona en varen

Berichtdoor Popeye » 14 Mei 2020, 17:23

redmiller schreef:@Jack: bedankt! Dan kunnen we toch een weekend naar de Linge met Hemelvaart.

Ik heb trouwens begrepen dat de Oude Rijn ook open gaat. Schijnt vanaf Hemelvaartsdag ook weer zondagbediening te komen. Bodengraven en Hekendorp gaan dan ook weer open.


Ik had in eerste instantie op de sluis gezocht en vond daar dat het een RWS object is, wanneer ik de sluis op het kaartje met vaarinformatie opzoek lees ik echter dat de beheerder Zuidholland is. :oops:

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten