officieele reactie van Ton

algemene discussies

Re: officieele reactie van Ton

Berichtdoor fatboy » 01 Jan 2012, 16:22

heel kort ,NIET vind het schandalig zoals eea gegaan is een mailtje met een kleine uitleg was een kleine moeite geweest .groet jan
fatboy
 
Berichten: 43
Geregistreerd: 01 Jan 2012, 14:59
Woonplaats: drachten
ligplaats:
info:

Re: officieele reactie van Ton

Berichtdoor Klaas » 01 Jan 2012, 16:28

Fox,
ik deel dit geheel met je want ik ben inmiddels wel de tel kwijt hoeveel verklaringen er worden gegeven.
en elke keer komt het op het zelfde neer. We zijn maar aanhangend. En ach ja het moet ons naar de zin gemaakt worden pffffff. Alleen die opmerking vind ik zo vernederend, alsof we een stel kinderen zijn.
Wat dat aangaat zijn we nu sterker, en onafhankelijk van wie dan ook. en dat doen we als allen wsforums toch echt samen. Ik denk dat het wachten is op Ton, want het commentaar blijft daar, en de leegloop ook.
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: officieele reactie van Ton

Berichtdoor adventure1 » 01 Jan 2012, 16:59

fox4you schreef:
Wolf1 schreef:Via, via heeft Sanoma bladen overgenomen, o.a. van Bootmark en daar hing ons forum aan, wat ze hier mee moesten wisten ze zelf niet, maar er is maar één gedachte hoe krijgen we een goed lopend forum aan ons blad gekoppeld.
Nu denk ik dat Sanoma best inziet dat ze het ons een beetje naar de zin moeten maken, maar ben bang dat de naam van het blad veranderen een beetje teveel gevraagd is.


Erg fijn dat we dat nu in nieuwe jaar pas moeten vernemen.
Zoals door velen al is opgemerkt rammelt de gang van zaken aan alle kanten.
De manier waarop Sanoma, zeilen en de moderatoren van WS forum met de leden zijn omgegaan is treurig. :cry:

Geduld, afwachten hadden we al gehoord nu komt daar ook "andere drukke bezigheden" bij.
Hoe serieus moeten we dit soort uitspraken nog nemen?


Hoho, effe dimmen.

Je weet niet welke zaken Ton aan zijn hoofd heeft (kan net zo goed iets heel erg prive zijn) en je kunt er dus niet over oordelen.
Ik denk zo dat de moderatoren ook niet meer weten waar ze aan toe zijn en dan is het knap lastig een actieve rol te vervullen, ze moeten er immers rekening mee houden dat het oude forum op de een of andere manier weer gaat werken (kans 0,001 % denk ik zelf) en dus moeten ze opppassen met positie kiezen.
Dat Sanoma geen fraaie rol vervult lijkt me wel duidelijk!
adventure1
 
Berichten: 59
Geregistreerd: 29 Dec 2011, 16:55
ligplaats:
info:

Re: officieele reactie van Ton

Berichtdoor Klaas » 01 Jan 2012, 17:18

adventure1 schreef:
fox4you schreef:
Wolf1 schreef:Via, via heeft Sanoma bladen overgenomen, o.a. van Bootmark en daar hing ons forum aan, wat ze hier mee moesten wisten ze zelf niet, maar er is maar één gedachte hoe krijgen we een goed lopend forum aan ons blad gekoppeld.
Nu denk ik dat Sanoma best inziet dat ze het ons een beetje naar de zin moeten maken, maar ben bang dat de naam van het blad veranderen een beetje teveel gevraagd is.


Erg fijn dat we dat nu in nieuwe jaar pas moeten vernemen.
Zoals door velen al is opgemerkt rammelt de gang van zaken aan alle kanten.
De manier waarop Sanoma, zeilen en de moderatoren van WS forum met de leden zijn omgegaan is treurig. :cry:

Geduld, afwachten hadden we al gehoord nu komt daar ook "andere drukke bezigheden" bij.
Hoe serieus moeten we dit soort uitspraken nog nemen?


Hoho, effe dimmen.

Je weet niet welke zaken Ton aan zijn hoofd heeft (kan net zo goed iets heel erg prive zijn) en je kunt er dus niet over oordelen.
Ik denk zo dat de moderatoren ook niet meer weten waar ze aan toe zijn en dan is het knap lastig een actieve rol te vervullen, ze moeten er immers rekening mee houden dat het oude forum op de een of andere manier weer gaat werken (kans 0,001 % denk ik zelf) en dus moeten ze opppassen met positie kiezen.
Dat Sanoma geen fraaie rol vervult lijkt me wel duidelijk!


adventure, Ik ben het roerend met je eens dat je over de bezigheden niet kan oordelen daar ze ook prive kunnen zijn, maar er had wel meer van deze mensen uit kunnen komen, en zeker direct na het uit de lucht halen van het oude ws forum.
En toen bleef het heel lang stil tot ik een mailtje stuurde en daar een halfslachtig vaag antwoord op kreeg. Nadat ik deze plaatste, een 2 dagen later, kwam er een reactie welke de zelfde strekking had.
Maar als hij nu prive zaken heeft moeten we dat respecteren.
Maar ik denk ook wel dat het een kwestie van tijd is voor ook hij hier zich zal melden. ;)
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: officieele reactie van Ton

Berichtdoor fox4you » 01 Jan 2012, 18:11

adventure1 schreef:Hoho, effe dimmen.

Echt niet want er was tijd genoeg en ze wisten meer.
Lees effe terug wat Wolf1 schrijft:
citaat Wolf1,
"Via, via heeft Sanoma bladen overgenomen, o.a. van Bootmark en daar hing ons forum aan, wat ze hier mee moesten wisten ze zelf niet, maar er is maar één gedachte hoe krijgen we een goed lopend forum aan ons blad gekoppeld." einde citaat.

Een mededeling van, we gaan samen met het Zeilenforum of Sanoma gaat de boel hosten, was het minste geweest wat ze ons hadden mededelen op het nog actieve oude Watersport of daarna kunnen mailen.
Voorbeeld:
NS deed onderzoek naar de tevredenheid van de treinreiziger.
Kwam dus uit dat de treinreiziger het helemaal niet zo erg vindt dat er een vertraging is maar dat de reiziger pas echt ontevreden is als ze dat niet verteld wordt.
Zie jij de hier parallellen?
Vanaf het begin heb ik geroepen dat het wel goed komt met het/een forum, linksom of rechtsom, een actief forum zoals Watersport draai je echt niet zomaar de nek om en dat blijkt.
adventure1 schreef:Je weet niet welke zaken Ton aan zijn hoofd heeft (kan net zo goed iets heel erg prive zijn) en je kunt er dus niet over oordelen.

Daar voor bestaan er meerdere moderatoren.
En herhaal ik wederom, er was tijd genoeg toen het oude WS forum nog operationeel was.
adventure1 schreef:Ik denk zo dat de moderatoren ook niet meer weten waar ze aan toe zijn en dan is het knap lastig een actieve rol te vervullen, ze moeten er immers rekening mee houden dat het oude forum op de een of andere manier weer gaat werken (kans 0,001 % denk ik zelf) en dus moeten ze opppassen met positie kiezen.

Voorzie de leden dan wel van informatie want een noodforum is zoals blijkt zo opgezet en zelfs Sigdock wilde en kon daarin verdienstelijk zijn.
Er waren mogelijkheden en tijd genoeg.
adventure1 schreef:Dat Sanoma geen fraaie rol vervult lijkt me wel duidelijk!

Nou dat weet ik nog niet zo.
Als je het door mij geciteerde stukje van Wolf1 leest dan weet je ook wel dat zij de boel dus hebben overgenomen en opeens met een actief forum zitten waar hun interesse helemaal niet ligt.
Ik begin ze bij Sanoma, na dat stukje van Wolf1, een heel stuk aardiger te vinden.
Zie je nu wat informatie doet?
Gebruikers-avatar
fox4you
 
Berichten: 306
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 10:29
ligplaats:
info:

Re: officieele reactie van Ton

Berichtdoor Klaas » 03 Jan 2012, 03:16

Zo, het is inmiddels diep in de nacht en op het andere forum is weer wat gebeurt.
Voor je gaat zoeken, de site admin, Ik vermoed Ton of Marti, heeft bijna alles van ons op 1 hoop gegooid onder kopje steigerpraat, ook alle teksten van sigdock.
Met het verzoek, ja durf het bijna niet te zeggen daar het niet zo gewaardeerd wordt, en het niet meer te doen. :(
Laatst gewijzigd door Klaas op 03 Jan 2012, 04:01, in totaal 1 keer gewijzigd.
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: officieele reactie van Ton

Berichtdoor Marti » 03 Jan 2012, 03:49

Dat was ik. Het werd inderdaad nachtwerk op zeilen.nl, maar we hebben nu een werkende inlog dus vooruit, daar ben ik wakker voor gebleven om mee te tesen ed.

Wat er gepost staat is dit:
Er lopen verschillende topics over dit onderwerp; inmiddels zijn deze samengevoegd en, waar nodig, naar Steigerpraat verplaatst.
Het langste topic is "Het forum"; gelieve daar verder te posten: http://zeilen.nl/forum/viewtopic.php?f=15&t=110618
Zo voorkomen we een wirwar van topics over hetzelfde onderwerp. Dank voor de medewerking!


De reden lijkt me simpel: één het het zelfde topic in 6 fora is niet overzichtelijk; net zo min als (na het samenvoegen en verplaatsen) 9 topics over 1 onderwerp in Steigerpraat.
Dus heb ik alle topics met de titel "het forum" samengevoegd tot 1 topic, dan wordt het geen puzzeltocht.

Alle posts zijn behouden, alles is alleen bij elkaar gezet in plaats van over verschillende topics en fora verdeeld.
Dat lijkt me ook niet meer dan redelijk; ik zie hier ook al verzoeken om de boel overzichtelijk te houden en da's niet voor niks.

De komende dagen gaan we werken aan de aanpassingen; het watersportlogo komt terug en de indeling gaat alvast op de schop - die is nu te minimaal om zo een paar maanden mee door te moeten.
Wie mee wil praten over de definitieve indeling is uiteraard welkom; nu we kunnen inloggen en posten zullen we snel een topic openen waarin leden gevraagd wordt naar hun wensen mbt de indeling en dergelijke. Na de winter maken we dan de definitieve indeling.

En dan ga ik nu echt slapen; één forum bijhouden kost al genoeg tijd en de wekker gaat hier weer over 4 uurtjes dus dat is een kort nachtje zo ;)
Marti
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 27 Dec 2011, 00:57
ligplaats:
info:

Re: officieele reactie van Ton

Berichtdoor Klaas » 03 Jan 2012, 04:21

wel jammer dat ik daar een bericht plaats,waar ik reageer op dit stuk, op het zeilers forum, maar ik deze niet meer terug kan vindenna een paar minuten, is dus zonder pb gewist :(

(later toe gevoegd na opnieuw plaatsten)

door 7kinderen » 03 jan 2012 03:40

de strekking van dat gewiste berichtje was dat jij Matri je als verborgen gebruiker je vandaag al enkele malen heb laten zien op het index.php forum.
dat dat forum op de zelfde wijze doorgaat als het voor heen oude ws forum, en dat vele van het oude WS forum de weg inmiddels gevonden hebben en zich daar thuis voelen.
dat we voorlopig hier wel blijven komen kijken wat jullie er van maken, maar dat het eigelijk mosterd na de maaltijd is.
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: officieele reactie van Ton

Berichtdoor vuuren1 » 04 Jan 2012, 00:23

Het lijkt sterk op een stelletje goed bedoelende amateurs die steeds van alles beloven.
ONS watersportforum is om zeep geholpen, we zijn niet geïnformeerd, weten niets en inloggen op Zeilen resulteert ook in vele problemen. Reageren op berichten lukt meestal helemaal niet.

Marti, aan mooie (goedbedoelde) praat hebben we niks.

Het resultaat van de Sanoma actie vinden de meeste forumleden het volmaakte schoolvoorbeeld van falen..
Missie mislukt?
Inmiddels is er een forum wat iedere dag ex-WS forum leden binnenhaalt.

Dit alternatieve en groeiende forum kan straks adverteerders binnenhalen op basis van de activiteiten..
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: officieele reactie van Ton

Berichtdoor Wim Niessen » 04 Jan 2012, 00:56

Heeft iemand al eens geprobeerd om de eind verantwoordelijke bij Sanoma te pakken te krijgen om zodoende te proberen te achterhalen wat de exacte beweegredenen zijn om te doen zoals zij doen? Om aan de weet te komen wat zij zelf denken van het weinig gebruikte forum op Zeilen?
En verder om na te gaan of zij wellicht bereid zijn om onze oude topics en reacties beschikbaar te stellen?
Wim Niessen
Wim Niessen
 
Berichten: 413
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 12:44
Woonplaats: Leidschendam
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten