Bootje alleen nog voor elite

algemene discussies

Re: Bootje alleen nog voor elite

Berichtdoor Roelof » 05 Mei 2019, 18:33

Marie Christina schreef:Compleet met Ringel S!
Ik ben onder de indruk Roelof.


Google vertalen :mrgreen:
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Bootje alleen nog voor elite

Berichtdoor Noordvaarder » 05 Mei 2019, 18:42

Roelof schreef:Ringel S
Google vertalen :mrgreen:


Alt odes:
https://www.altcodes.nl/
Ringel S = Alt+225

R.C.Grootveld schreef:Dus we verwarmen lucht met een rendement van amper 45% om die zelfde lucht vervolgens weer af te koelen .... :mrgreen:

Als jij graag zo ECO wil zijn,waarom verkas je dan niet naar de USA?
Daar kun je de mensen nog iets leren.
Hier loopt praktisch alles wat met een trein te maken heeft op elektriciteit.
Daar moet dat nog uitgevonden worden denk ik,want zo te zien zijn de bovenleidingen daar ver te zoeken.
https://www.youtube.com/watch?v=niyLE7ZhOqE
en hier
https://www.youtube.com/watch?v=YlksXBZbx8Y
Alles loopt daar op diesel,ook de personentrein.
Noordvaarder
 

Re: Bootje alleen nog voor elite

Berichtdoor R.C.Grootveld » 05 Mei 2019, 18:56

Noordvaarder schreef:Als jij graag zo ECO wil zijn,waarom verkas je dan niet naar de USA?
Daar kun je de mensen nog iets leren.
Hier loopt praktisch alles wat met een trein te maken heeft op elektriciteit.

Ik naar de USA? Dan zal er een hele gegronde reden voor moeten zijn, ander zul je mij in dat ontwikkelingsland niet vinden.

En over treinen hoef je mij niets te vertellen, als je wat wilt weten .... :mrgreen:
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Bootje alleen nog voor elite

Berichtdoor Noordvaarder » 05 Mei 2019, 19:06

R.C.Grootveld schreef:En over treinen hoef je mij niets te vertellen, als je wat wilt weten .... :mrgreen:

Aha , hebben ze je dus al aardig bijgespijkerd bij die club. ;) ;)
Noordvaarder
 

Re: Bootje alleen nog voor elite

Berichtdoor Roelof » 05 Mei 2019, 19:19

Noordvaarder schreef:--/--
Alles loopt daar op diesel,ook de personentrein.

Als jij graag zo ECO wil zijn,waarom verkas je dan niet naar de USA?
Daar kun je de mensen nog iets leren.
Hier loopt praktisch alles wat met een trein te maken heeft op elektriciteit.
--/--


Sorry Wiebren maar ook onze boemeltjes van Arriva in Groningen en Friesland hebben geen bovenleidingen.

Afbeelding

Ook hier zijn het de aloude en vertrouwde diesels welke de mensen van A naar B brengen.

Vr. Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Bootje alleen nog voor elite

Berichtdoor Roelof » 05 Mei 2019, 19:27

En de trein vertrekt om 09.12 :mrgreen:
(foto)
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Bootje alleen nog voor elite

Berichtdoor Yep » 05 Mei 2019, 19:54

Roelof schreef:Nu weer serieus...

Lithium-ion batterijen staan nog in de kinderschoenen. Eerde heb ik opgemerkt dat oa Boeing, Tesla en Samsung hier problemen mee ondervinden en als het fout gaat zijn de brandweerkorpsen ook niet voorbereid.

Lithium-ion batterijen zijn compact en kunnen meer energie opslaan als een vergelijkbare reguliere accu setup in vergelijking met omvang en gewicht. Het resultaat is dat 2 jaar geleden de dreamliners van Boeing aan de grond moesten blijven, telefoons spontaan in de fik gaan en boten nu spontaan ontbranden.

Totdat de wetenschap meer ontdekt heeft mbt de werking en de in's en out's van Lithium-ion accu's is het verstandiger om gewoon bij normale accu's te blijven, tractie, semitractie, lood cel, enz. Als je deze normaal onderhoudt zal er niks gebeuren.

Vr. Groet,
Roelof


En nog even verder gespeurd.
Er schijnt toch een verschil te zijn tussen Li-on en LiFePO4 batterijen waarbij de laatste een stuk safer zijn en daarnaast nog andere voordelen bieden.
Wel blijft het raadzaam om een goede beveiliging toe te passen tegen te hoge voltages.
Maar een beetje BMS moet daarvoor toch kunnen zorgen.
Alles wat begint met Lithium kan dus niet op voorhand af geserveerd worden.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3164
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Bootje alleen nog voor elite

Berichtdoor aadbloem » 05 Mei 2019, 20:29

wir haben es nicht gewußt die lithium ion :o
aadbloem
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: Bootje alleen nog voor elite

Berichtdoor R.C.Grootveld » 06 Mei 2019, 00:15

Noordvaarder schreef:Aha , hebben ze je dus al aardig bijgespijkerd bij die club. ;) ;)

Welke club bedoel je? :mrgreen:
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Bootje alleen nog voor elite

Berichtdoor aquanaut » 07 Mei 2019, 08:45

Roelof schreef:
Totdat de wetenschap meer ontdekt heeft mbt de werking en de in's en out's van Lithium-ion accu's is het verstandiger om gewoon bij normale accu's te blijven, tractie, semitractie, lood cel, enz. Als je deze normaal onderhoudt zal er niks gebeuren.


No offence Roelof, maar hoeveel accu's van de types die jij hierboven beschrijft denk jij dat er op jaarbasis ontploffen?
En ja, deze accu's werden voordat ze klapten gewoon normaal onderhouden.
Elk voorjaar hebben we meerdere meldingen per week van dergelijke gevallen (accu ontploft bij het starten van de motor, het bedienen van de boegschroef of het inschakelen van een zware belasting op de omvormer.)

Het is heel simpel, een batterij is een (grote) hoeveelheid opgeslagen energie in een (kleine) houder, net als een gastank, of brandstoftank, als deze energie snel vrijkomt (wordt omgezet) kunnen er vervelende dingen gebeuren.

"Lithium ion" is een verzamelnaam net als "Lood/zuur" hier zijn tig verschillende uitvoeringen van.
En ja, er zijn versies die instabieler zijn als andere, vaak zijn de batterijen waar de energiedichtheid het grootst is ook het meest instabiel.
Voorbeelden hiervan zijn de accu's gebruikt in telefoons / laptops en het eerder besproken incident met de Boeing betrof ook batterijen met een zeer grote energie dichtheid.
Ook de accu's gebruikt in de meeste elektrische auto's behoren tot de groep die potentieel gevaarlijker is, voornamelijk omdat de batterij naast energie ook "zuurstof" opgeslagen heeft.
Bij bijvoorbeeld brand houdt dit type batterij zelf de brand in stand omdat het wegnemen van de zuurstof geen oplossing is.

Daarnaast zijn het gros van de "gevaren" met de batterijen van elektrische auto's te wijten aan de 400V werkspanning van de batterij.
Bij toepassingen waar gewerkt wordt met spanningen van 12, 24 of 48V kennen we dit probleem niet.

Aquanaut
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden helaas wel!
Gebruikers-avatar
aquanaut
 
Berichten: 2589
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 20:46
ligplaats: box E16
info: Scheepsbouwers vlet 10,50 x 4,00m

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten