Bootje alleen nog voor elite

algemene discussies

Re: Bootje alleen nog voor elite

Berichtdoor Hooveld960 » 03 Mei 2019, 14:49

Hoeveel motorboten varen er eigenlijk in Nederland? Ik heb eens ergens gelezen 150.000. Slechts 150.000.
Is dit zo? Weet iemand anders dit. Dat lijken er veel, maar eigenlijk stelt dit niks voor. Waarom al die poeha voor dat handjevol motorbootvaarders.

Trouwens, we zitten wel in het verdomhoekje. Dat gedoe met het lozingsverbod. Nu zometeen geen benzine- en dieselmotoren meer aan boord.
Men is goed bezig de watersport om ze te helpen.
Groeten Jan
==========
Hooveld960
==========
Gebruikers-avatar
Hooveld960
 
Berichten: 794
Geregistreerd: 30 Apr 2018, 10:18
ligplaats: Sneek
info:

Re: Bootje alleen nog voor elite

Berichtdoor Klaver vier » 03 Mei 2019, 17:10

Als Amsterdam in 2030 alle diesel en benzine motoren wil verbieden is Amsterdam gauw naar de haaien.
Neem alleen de passagiersschepen over het ij maar,die brengen heel veel inkomsten in het laadje
Ze zijn in IJmuiden een nieuwe zeesluis aan het maken,nou die heeft dan ook nog weinig zin.
Ik word gek van dat groene gedoe wat nergens op slaat,maar hoop dat het mijn tijd nog even uit duurt ik ga op mijn 68 st in elk geval niets meer veranderen.
Maar in Nederland roepen ze wel vaker iets waar nooit iets van terecht komt
Gr Rene ( Klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Bootje alleen nog voor elite

Berichtdoor jade » 03 Mei 2019, 18:52

Zelf denk (hoop) ik ook niet dat het zo’n vaart loopt.
Maar het vervelende van dit soort nieuws vind ik wel dat je het toch weer in je kop hebt zitten, je denkt er toch weer over na, moet er niet aan denken dat mijn meest geliefde hobby naar de knoppen geholpen word.
En meestal blijft er toch wel iets van die nieuwe ideeën hangen, het wordt er meestal niet beter van.
jade
 
Berichten: 243
Geregistreerd: 30 Aug 2014, 19:18
ligplaats: Giethoorn
info:

Re: Bootje alleen nog voor elite

Berichtdoor bas » 03 Mei 2019, 19:30

Hoeveel motorboten varen er eigenlijk in Nederland? Ik heb eens ergens gelezen 150.000


Geen mens die het precies weet. Heb in het kader van het loosverbod ook iets van 150.000 a 200.000 gelezen. Dat ging dan om boten met kajuit waarvan aangenomen werd dat daar een toilet aan boord zat. Het aantal gemotoriseerde bootjes zal dus nog wel een veelvoud zijn van dit getal.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1508
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Bootje alleen nog voor elite

Berichtdoor aadbloem » 03 Mei 2019, 23:47

Sharon Dijksma van de PvdAfbraak meldt zojuist bij Pauw: recreatie en pleziervaart met brandstof motoren niet meer door Amsterdam per 2025. Alle wegvervoer op brandstof per 2030
Dit is het einde van de meest gebruikte staande mastenroute in Nederland
Kennelijk alleen nog de beroepschippers met walmende diesels door de kostverloren vaart.
aadbloem
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: Bootje alleen nog voor elite

Berichtdoor henkvd » 04 Mei 2019, 00:15

Het realisme is daar aardig de weg kwijt.

Amsterdam

X Er mag niks
X Er kan niks
X Ze willen niks


Toch niet slecht gekozen dat stadswapen

Dan maar wat serieuzer, en hoe denken ze dat voor elkaar te krijgen, lekker uitgestorven gebeuren dat Amsterdam straks. Groener mag, maar hiermee zijn ze daar een beetje van de pot gepleurd, dit valt toch niet serieus te nemen.
Wordt vreselijk rustig dan in Amsterdam, bootje, wat is dat.
Auto plan is net zo mal, stel een haalbaar doel, dat kan je het nu gewoon niet noemen.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4466
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Bootje alleen nog voor elite

Berichtdoor aadbloem » 04 Mei 2019, 00:27

Er ligt wel een gat in de markt: elektrische sleepdienst Kostverloren BV
Wij slepen uw zeezeiler van zuid naar noord of van noord naar zuid door Amsterdam Kostverlorenvaart.
:lol: :lol:
Misschien kunnen we wat oude toueurs opkopen uit la France, die zijn elektrisch en daar wordt juist niet meer gesleept
aadbloem
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: Bootje alleen nog voor elite

Berichtdoor Yep » 04 Mei 2019, 11:38

Ik begrijp alle reacties best, maar.....
Het zijn de inwoners van Amsterdam die partijen in het zadel geholpen hebben die dit soort onzin maatregelen nemen.
Verwijt die politici dat dan niet.

Elke stad of land krijgt uiteindelijk de regering of bestuur die het verdient.
Het volk heeft de sleutel, niet de politici.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3164
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Bootje alleen nog voor elite

Berichtdoor pascall » 04 Mei 2019, 12:14

Hoorde vanochtend op het nieuws dat de regering het niet eens met de maatregel die de gemeente Amsterdam wil opleggen, de soep wordt nooit zo heet gegeten, als zij wordt opgediend.

Mvg,

Pascal.
pascall
 
Berichten: 2122
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Bootje alleen nog voor elite

Berichtdoor henkvd » 04 Mei 2019, 14:09

Irriiteer me vooral aan alle aannames:
- Prijzen elek auto's worden betaalbaar, dat zal best die gaan omlaag, maar in welk tempo dat is nog even afwachten, in 11 jaar een wagen park vernieuwen is niet realistisch, nieuwe aankopen is voor niet iedereen weggelegd om het heel voorzichtig neer te zetten.
- elektrisch varen, ja dat staat nog in de kinderschoenen, zal best vooruit gang vinden, maar zeker niet in het tempo wat men nu even bedacht heeft, het boten bestand vernieuwt nog veel trager ( 4 tot 5 maal trager dan het autopark, )


Dus wat realistisch ? in ieder geval niet de Amsterdamse ideeën, afkopen van de "zonde" vind ik dat weer niet moreel kunnen, maar geld beluste overheden vinden dat kennelijk dan weer geen bezwaar.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4466
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten