Bootje alleen nog voor elite

algemene discussies

Re: Bootje alleen nog voor elite

Berichtdoor R.C.Grootveld » 09 Mei 2019, 23:03

@Kajoe:
Eens, helaas wordt de heilige koe door velen nog steeds als een status symbool en voor sommigen zelfs het belangrijkste resp. hoogst haalbare in het leven gezien ipv een (voor velen helaas noodzakelijk) middel om je efficiënt (alles is relatief) van A naar B te verplaatsen.
Dat overpowered zijn heb ik ook nooit begrepen, daarom ben ik ook voorstander van een wegenbelasting systeem wat uitgaat van het specifieke vermogen (Kw/Ton voertuiggewicht) en progressief toeneemt, waardoor (bv) een Golf met een onzinnige 150 Kw motor 4x zo zwaar wordt belast als een 75 Kw uitvoering (wat meer dan voldoende is).
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Bootje alleen nog voor elite

Berichtdoor R.C.Grootveld » 09 Mei 2019, 23:06

bas schreef:Op zich een punt maar geld dat niet net zo voor de pleziervaart? De meeste bootjes zijn ook overpowered.
100 pk verkoopt nou eenmaal beter dan 50 pk.

Tja, zolang er onzin verkocht wordt als dat je voor het varen op rivieren meer motorvermogen nodig hebt zal dat altijd wel zo blijven ook.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Bootje alleen nog voor elite

Berichtdoor bas » 10 Mei 2019, 03:30

Ach, ieder zijn hobby of liefhebberij toch. Voor de een is dat een bootje, voor de ander een auto of motorfiets. Beetje leven en laten leven.
Draagt weinig bij om maar te blijven wijzen naar anderen in dit soort discussies, denk dat je er meer mee opschiet door is in de spiegel te kijken.
Enerzijds vind je hier topics genoeg waarin bijvoorbeeld gesteld word dat een DAF nou eenmaal hoort te roken. Is het dan heel vreemd dat de grachtengordel je dan liever kwijt dan rijk is met je stinkding omdat je de pruimenmoord stikken op hun balkonnetje? ( dat is m.i. het argument in Amsterdam, het milieuargument is mooi meegenomen)
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Bootje alleen nog voor elite

Berichtdoor kajoe » 10 Mei 2019, 08:43

tja een daf hoort te roken ,is natuurlijk wel zo als hij stationair draait ,maar op toeren dus niet ,en dat deed mijn Dafje ook tot op een gegeven moment ik een gebroken verstuiverleiding had en deze vervangen moest worden dat was in Gouda ,en daar zat toevallig dieselservige Gouda deze heeft snel een nieuwe gemaakt ,en we kwamen in gesprek over de daf ,hu roken ,nou hij wist er wat voor ik moest maar even langs komen met alle 6 verstuivers de volgende reis dat gedaan en hun hebben iets bijgesteld aan de druk of zo ,daarna vrijwel geen kook meer even een paar minuten bij het warmdraaien en het was over ,ons normale toeren tal bij vol aan was 2100 t maar voeren geregeld op 2400 ,maar drukten we hem door naar 2600 dan begon hij zwart te roken ,maar ja zoo hard mochten we niet hij was afgesteld op 100 pk en 2100 toeren ,en liepen dan 18/19 km/u maar ja je klooit wel eens wat aan een motor .nu hier bij mij komen veel schepen langs huis varen en ik zie maar bar weinig rook meer met al die naaimachinetjes er in tja en de vermogens lopen tegenwoordig toch al gouw naar de 3600 pk toe dus de rokerij in de scheepvaart valt volgens mij wel wat mee meestal komt het omdat de motoren van groot en klein niet op toeren en temperatuur komen met het langzame varen .
kajoe
 
Berichten: 1368
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Vorige

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten