Bootje alleen nog voor elite

algemene discussies

Re: Bootje alleen nog voor elite

Berichtdoor aadbloem » 04 Mei 2019, 14:18

Yep schreef:Ik begrijp alle reacties best, maar.....
Het zijn de inwoners van Amsterdam die partijen in het zadel geholpen hebben die dit soort onzin maatregelen nemen.
Verwijt die politici dat dan niet.

Dat is niet zo zwart wit als je zegt hoor Yep,
Als de gekozen politici plannen gaan maken die NIET zo in het verkiezingsprogramma stonden dan ligt de schuld weldegelijk bij te ver doorgeschoten politici en niet bij het volk.
Elke Groenslinks kiezer en PvdAfbraak kiezer weet dat men fanatiek gaat voor de klimaatakkoorden van Parijs maar de maatregelen die de Dijksma nu aankondigt zijn niet realistisch en onhaalbaar.
Misschien wel op langere termijn maar nu gaat veel te snel de kogel door de kerk.
Als dit 1 op 1 in de partijprogra\mma's van Groenslinks en PvdAfbraak had gestaan hadden ze geen meerderheid in de raad behaald.
Maar Amsterdam moet over drie jaar weer kiezen en laten we dan maar eens zien of ze daadwerkelijk door mogen gaan :o :o
aadbloem
 
Berichten: 1032
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: Bootje alleen nog voor elite

Berichtdoor Yep » 04 Mei 2019, 14:20

Geen idee of dit in partijprogramma's staat.
Ik heb deze niet gelezen.
Voor hetzelfde geld staat het er wel in.
Zeker bij GL kan ik mij zoiets voorstellen.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3167
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Bootje alleen nog voor elite

Berichtdoor ErikH » 04 Mei 2019, 14:37

henkvd schreef: lekker uitgestorven gebeuren dat Amsterdam straks....
Wordt vreselijk rustig dan in Amsterdam, bootje, wat is dat....
Auto plan is net zo mal, stel een haalbaar doel


Dat is precies waar ze op uit zijn, als je niet mee wil doen dan blijf je toch lekker weg, zo is de gedachte. Aan massatoerisme heeft het bestuur sowieso een hekel, de cruiseschepen zijn ze liever kwijt dan rijk. A'dam heeft genoeg aantrekkingskracht om dat te overleven.

Zal mij benieuwen hoeveel uitzonderingsregels er gaan komen en of het rijk en provincie zich ermee gaan bemoeien. Doorgaande beroepsvaart van het ARK naar de Hoogovens? Industrie in het havengebied? Bevoorrading per schip of vrachtauto van het havengebied? Brandstofauto's in de buitenwijken? Alle gasgestookte verwarmingsinstallaties? Noodaggregaten van ziekenhuizen, OV, gemalen etc.?

Aan de elektrische infrastructuur en de bouw van een extra e-centrale om de toegenomen electriciteitsvraag op te vangen moeten ze heel snel gaan beginnen om dat op tijd af te krijgen.

Gr.

Erik
ErikH
 
Berichten: 443
Geregistreerd: 18 Aug 2014, 19:12
ligplaats: Omg. Leiden
info:

Re: Bootje alleen nog voor elite

Berichtdoor broekie » 04 Mei 2019, 17:41

Ik las dat je ook niet meer mag vliegen boven Amsterdam. Alleen elektrisch.
Ze gaan Schiphol verplaatsen. :D :D

Hoe wil Amsterdam een stad in Nederland blijven als je je opstelt als een enclave?
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2543
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: Bootje alleen nog voor elite

Berichtdoor Roelof » 04 Mei 2019, 18:25

Voor wie een half uurtje over heeft om te luisteren naar 1op1 / 29-april JL. mbt. klimaat beleid.
https://www.nporadio1.nl/1-op-1/onderwe ... maatbeleid

Ik spreek voor mijzelf maar ik denk dat Dhr Simon Rozendaal het bij het rechte eind heeft. De paniek in Amsterdam is gelegenheidspolitiek van
mrs Sharon Dijksma, PvdA. Gesteund door de groene partijen met denkvermogen voor de korte termijn.

Edit: het interview vond plaats kort vóór mrs Dijksma haar ideeën mbt elektrisch vervoer in Amsterdam tentoon stelde in de media en werd geïnterviewd in "Nieuwsuur""

Vr. Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Bootje alleen nog voor elite

Berichtdoor broekie » 04 Mei 2019, 19:51

Zo denk ik er ook over. Stuiptrekkingen van de PVDA.
Groen links moet ook wat.
Niet realistisch als de techniek geen grote stappen maakt. En de verdieners aan de milieu gekte kansloos worden.

Zelf heb ik de ECO diesel eruit, benzine auto erin en zonnepanelen.
Dit kost serieus geld. Setje panelen investeren om langzaam terug te verdienen met een wispelturige politiek. Doet en kan niet iedereen.
De diesel auto bracht ook niet echt een leuk bedrag op.Kocht hem als ECO diesel! Was nog prima en zuinig.

Warmtepomp investeren? Niet interessant. Elektrische auto? Niet interessant. Ik wil best, maar het is te duur in aanschaf.

Geniet wel van mijn houtkacheltje en gooi de tank van de te grote auto maar gewoon vol met benzine. ECO diesel was veel zuiniger.
Dieselen doen we met de boot zolang het kan.

Duurzaam, milieu, alleen als het financieel kan en voordeel oplevert. Anders zijn er alleen de idealisten die er aan doen.
Er is een beweging (urgent) die aangeeft dat we met zijn allen veel kunnen besparen ZONDER de zogenaamde hoge kosten die dat met zich meebrengt volgens Klaver.
Kijk ik om me heen, zie ik bv veel licht reclame, onnodige verlichting, bergen China junk voor weinig geld wat alleen op onze vuilnis belten komt enz. We kijken echt niet zo nauw.
Wil je de wereld redden, stop met geldverdienende onzin. De consumptie maatschappij viert nog steeds hoogtij. We hebben de mond vol, maar als we er iets voor moeten laten of het kost geld, zijn we zo van ons geloof af.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2543
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: Bootje alleen nog voor elite

Berichtdoor R.C.Grootveld » 04 Mei 2019, 22:57

broekie schreef:Kijk ik om me heen, zie ik bv veel licht reclame, onnodige verlichting, bergen China junk voor weinig geld wat alleen op onze vuilnis belten komt enz. We kijken echt niet zo nauw.
Wil je de wereld redden, stop met geldverdienende onzin. De consumptie maatschappij viert nog steeds hoogtij. We hebben de mond vol, maar als we er iets voor moeten laten of het kost geld, zijn we zo van ons geloof af.

Wat te denken van:
- Vmax op snelwegen terugbrengen naar 100, de tijdwinst die de 130 de gemiddelde automobilist oplevert (< 1min per rit) valt in het niet met de kosten, slachtoffers, vervuiling etc.
- Belasting op motorvoertuigen koppelen aan het specifieke motorvermogen (Kw/Ton) met progressief oplopend tarief, 150 Kw in een Golf is onzin
- Voetbalwedstrijden gewoon bij daglicht, scheelt een hoop verlichtingsenergie
Of raak ik dan tere punten aan?
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Bootje alleen nog voor elite

Berichtdoor broekie » 05 Mei 2019, 07:00

Dat zijn tere punten en daar willen we niet aankomen.
Dat is nu precies de clou, roepen het is 1 voor 12, maar bv wel 250 PK in een hybride Volvo stoppen.
Bugatti's met 1000 pk bouwen.

Als het 1 voor 12 is vlieg ik niet meer voor weinig naar een verre bestemming voor de lol lijkt mij.
Dan kost dat veel als ik zo graag wil. Maar ja, dan verdienen er een heleboel niets als ik niet ga.

Setje zonnepanelen kost echt niet zo veel on te fabriceren. Maar voor het bij jou op dak ligt lachen er wel een paar van de verdiensten.
Dumptax erop, dan heeft de staat er al vast wat van voordat jij moet gaan beginnen als brave burger.

Ik was in de USA (Florida). Zit er een Amerikaan op de stijger naast een enorme Grand Banks.
Daar ging een armdikke walstroomkabel in. Praatje maken waarom?
Meneer had 4 airco's draaien want het moest 20 graden zijn in het schip.
HIJ ZAT OP DE STIJGER.
Wat je daar ziet slaat alles aan energie verspilling. Zo was ik in Hong Kong .......
Moet ik verder gaan?
Maar goed, Amsterdam heeft nobele strevens :D :D :D :D
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2543
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: Bootje alleen nog voor elite

Berichtdoor Marie Christina » 05 Mei 2019, 08:14

Singapore: airco uit het dakje van de verder open bushalte....
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Bootje alleen nog voor elite

Berichtdoor kajoe » 05 Mei 2019, 09:44

ze moesten al die groene knakkers eens rond laten zwemmen in een bad met benzine en een met gasolie zien wat hun dan denken van o jee geef mij maar diesel .al dat geouwehooer over fijnstof klopt niets van alle auto,s zelfs electra hebben van die mooie zwarte bandjes en ook hebben ze allemaal van die leuke remmen ,en die rotzooi geven de fijn stof juist maar dat mag niet gezegd worden .de diesel motoren van tegen woordig zijn veel schoner dan de benzine ,en hoe vaak gaat het voorkomen dat van de electra autotjes de accus spontaan exploderen of in brand vliegen ,het komt nu al erg vaak voor maar het moet allemaal onder de pet worden gehouden .
kajoe
 
Berichten: 1376
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 105 gasten