Poep straks eerst zuiveren

algemene discussies

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor Noordvaarder » 02 Mei 2019, 00:52

bas schreef:hoe dit mijn broodwinning gaat kosten en wat het ermee te maken heeft vat ik niet helemaal alleen de argumenten op basis van volume kloppen gewoon niet.

Bas, je bent werkzaam in die sector van de beroepsvaart,en dan is het je brood.
Logisch dat je dat verdedigd.Dat deed ik ook in de transportsector,toen ik daar nog werkzaam was.

Dat het een onderzoek op basis van schattingen is kan bijna niet anders,

Dat verwijs ik naar het land der fabelen,want je schrijft wel heel leuk dat de watersport altijd wars is geweest van registratie.
Dat is een kulverhaal,want de overheid heeft er tot dusverre nog nooit iets ingezien om het te doen.
Want geef me eens 1 reden waarom een watersporter zichzelf zou moeten opgeven voor registratie.
Die reden is er niet,want de overheid zou een reden moeten hebben.
En schijnbaar hebben ze die nu nog niet,want ze registreren nog steeds niets.
Zoals ze elke voertuig op de weg geregisteerd hebben zo zouden ze ook elke vaartuig kunnen registreren.
Ze doen het ook bij vaartuigen die sneller kunnen dan 20 km/h, dus dat zouden ze ook kunnen doen bij de anderen.
Als ze willen Bas, maken ze elke boot registratieplichtig,en geven dezen een kenteken of ander nummer.
En om te zeggen dat de watersporters er altijd tegen zijn geweest,is een kolder.
Wie er wel op tegen zijn geweest,zijn denk ik de boot verhuurders ,dus de leden van de HISWA,want die hebben er allerminst belang bij.
,dat er een registratieplicht zou zijn,want dan was een invoering van AquaTax heel gemakkelijk geweest.Ik denk dus eerder dat de HISWA dat tegenhoud.
Dat zijn net boeren,die hebben ook lang geprobeerd om kentekens tegen te houden op landbouwvoertuigen.
En een overheid die zich nu verschuild achter het feit dat er geen registratie van jachten is geweest , is een slappe overheid.Heel dom ook.
Noordvaarder
 

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor Roelof » 02 Mei 2019, 08:13

Byl54 schreef:Zou er toch een verband zijn: Geen meezwemmers bij Marten van de Weijden, zwemstrandje zomers soms dicht bij jachthaven Grou. Ik kan het me niet voorstellen allemaal nette mensen in de jachthavens en de regelgeving is er al 10 jaar die hebben hun zaken al lang op orde. :|


Een beetje sarcastisch van je Byl54
Als je het topic goed doorleest gaat bij bijna iedereen het vuile water overboord, mede omdat de afgifte installaties niet voldoen. Een enkeling daargelaten zullen de meesten onder ons echt wel vermijden om de tank te ledigen in een jachthaven.
Dat de jachthavens toch vervuilen zal mede veroorzaakt worden doordat er weinig doorstroming in de havenbassins staat.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor kajoe » 02 Mei 2019, 08:30

ik zie dat in die mooie tabellen staat dat de binnenvaart gemiddeld 2 man aan boord heeft ,tja dan varen 85 procent onderbemand dus dat is ook een misdrijf ,de opstellers van die rapporten moeten hun werk maar eens goed overdoen het dubbele en soms meer is meer van toepassing .
kajoe
 
Berichten: 1370
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor bas » 02 Mei 2019, 14:29

Dat verwijs ik naar het land der fabelen,want je schrijft wel heel leuk dat de watersport altijd wars is geweest van registratie.
Dat is een kulverhaal,want de overheid heeft er tot dusverre nog nooit iets ingezien om het te doen.
Want geef me eens 1 reden waarom een watersporter zichzelf zou moeten opgeven voor registratie.
Die reden is er niet,want de overheid zou een reden moeten hebben.


Waarom zou de overheid per se die reden moeten hebben? Daar is het nu alleen maar makkelijker voor. Alle vormen van watersport op 1 hoop, 1 algemene regel en klaar.
Als je dan weet dat er vroeg of laat regelgeving aan staat te komen dan kun je dat als sector toch beter uit eigen beweging opvangen? Nu zit je als lulletje rozenwater aan de onderhandelingstafel en heb je niks om mee over de brug te komen. En hoe waardeloos je de organisatie misschien ook wel vind, vooralsnog zit er wel de HISWA die jouw hobby nog enigszins leuk probeert te houden.
En we hebben het nu over een stronttank maar je kan er toch op wachten dat er ook is 1 wakker wordt en over emmissies begint. Dan kun je toch beter als sector zelf even onderzoek verrichten over hoeveel oude diesels er nu daadwerkelijk nog rond varen i.p.v. af te wachten tot een ander aankomt met een beleid wat er vanuit gaat dat elke boot van voor bouwjaar xxxx nog een oude tor heeft draaien en er een voor veel mensen onmogelijke situatie ontstaat?

de opstellers van die rapporten moeten hun werk maar eens goed overdoen

Idd genoeg op aan te merken, maar voorlopig is het iets van een onderzoek en wel 1 die op het bureau van een beleidsmaker ligt en die weet niet beter dus vind het een prima rapport.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor Noordvaarder » 02 Mei 2019, 15:11

kajoe schreef:ik zie dat in die mooie tabellen staat dat de binnenvaart gemiddeld 2 man aan boord heeft ,tja dan varen 85 procent onderbemand dus dat is ook een misdrijf ,de opstellers van die rapporten moeten hun werk maar eens goed overdoen het dubbele en soms meer is meer van toepassing .
Ik snap ook niet Kajoe,waar zij hun info vandaan hebben.
Volgens mij zijn het verouderde gegevens uit het jaar nul,want alleen al de containervaart,vaart met 5 man bezetting per dag.
Deze schepen gaan 24 op 7 door,en er zitten 5 personen op die dagelijks o.a. naar Westerbroek, Leeuwarden , Harlingen en nog veel meer plekken varen.
Dus die 2 personen,dat is lariekoek.Een flutrapport dus.
Maar ja,dat weten we zo langzamerhand van de overheid,die is onbetrouwbaar.
Maar ik denk dat ze "het bonnetje" kwijt zijn,waar de echte gegevens op staan. :mrgreen: :mrgreen:
Noordvaarder
 

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor R.C.Grootveld » 02 Mei 2019, 17:18

Noordvaarder schreef:Maar ja,dat weten we zo langzamerhand van de overheid,die is onbetrouwbaar.

Overheid (ik vermoed dat je de politiek bedoelt) is een afspiegeling van de samenleving (het heet niet voor niets 'volksvertegenwoordiging'), dus wat die (on)betrouwbaarheid betreft ....
Zo de waard is, vertrouwe hij zijn gasten . . . .

En wat dat betreft hoef je alleen maar om je heen te kijken op de weg en op het water en dan met name naar het gedrag .....
Een grote groep houdt zich daar nl ook niet aan de regels en is dus ook als onbetrouwbaar te bestempelen :mrgreen:
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor R.C.Grootveld » 02 Mei 2019, 17:20

bas schreef:Alle vormen van watersport op 1 hoop, 1 algemene regel en klaar.

Ik zie meer in: Alle vaarweggebruikers op 1 europese hoop
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor bas » 02 Mei 2019, 17:52

Ik zie meer in: Alle vaarweggebruikers op 1 europese hoop


Is een goeie....voor de overzichtelijkheid zou het wel makkelijk zijn maar qua regelgeving komt er voor de Nederlandse watersporter dan een stuk meer om de hoek kijken denk ik.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor kajoe » 02 Mei 2019, 21:31

eerlijk gezegd vind ik dat mensen stront mag niet koeienstront ook niet varkens ook al niet maaaaar over paarden stront en hondenstront hoor je die gasten niet maar goed misschien beginnen ze ook nog wel eens over ganzen stront dat is ook een enorme plaag ,het word tijd voor astronauten maaltijden 3x per dag een pilletje ,dan heb je zo wie zoo minder stront om te lozen .
kajoe
 
Berichten: 1370
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor Byl54 » 02 Mei 2019, 21:37

Roelof schreef:
Als je het topic goed doorleest gaat bij bijna iedereen het vuile water overboord, mede omdat de afgifte installaties niet voldoen.
Roelof


Dat is juist het probleem bij bijna iedereen gaat het vuile water overboord en niet alleen omdat de afgifte niet voldoet. Buiten het mopper, mopper. Lees ik in dit topic: denk eens wat die gein allemaal gaat kosten sommigen zullen hun halve boot moeten afbreken om die gein er in te krijgen. Voorop gesteld: ik wil best een vuilwatertank inbouwen. Ik vind een volledig gevulde tank leegpompen overboord 1 grote smeerlapperij, en ik heb ze zelf betrapt die dit in de jachthaven deden. Gelukkig is onze poep aan boord al 100% natuur zuiver. Kan zo de natuur in. Alles weer gangbaar gemaakt en vanaf nu gaat alles via de kortste weg naar buiten onder de boot.
Na het skutjesilen kan je in sommige meren beter niet gaan zwemmen. Loosdrecht is ook niet altijd even fris. Maar IJsselmeer, grote rivieren overboord pompen zeg ik. Daarom voor sommige gebieden zou een strenge beleid ook voor watersporters misschien wel fijn zijn.
Gebruikers-avatar
Byl54
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 25 Dec 2011, 23:17
Woonplaats: Nederland
ligplaats: Nieuwegein
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten