Poep straks eerst zuiveren

algemene discussies

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor Roelof » 28 Apr 2019, 19:43

Hoi Wiebren,

Idd is geen boot gelijk en is het aan passen / inpassen van een zwart watertank in een bestaande boot lastig en soms ondoenlijk. Echter als je wilt blijven varen zul je aan de wet- en regelgeving moeten blijven volden.
Ik heb de luxe dat onze boot in een vroeg stadium van een refit is en kan voorbereiden op regelgeving welke in de pijplijn zitten, echter deze boot is ook van de jaren '70. Natuurlijk offer ik ook een behoorlijke ruimte op aan een vuilwatertank. (Ik had hier liever houders voor bier en frisdrank ingebouwd :mrgreen:).
Het is een denkwijze; Ik probeer te denken in oplossingen met minimale opoffering van beschikbare ruimte.

Met deze aankomende nieuwe wet zullen velen die willen blijven varen, maar een oudere boot hebben, ergens een aderlating moeten doen. Vandaar mijn suggestie om een deel van een kast of ruimte onder een bank op te offeren.

De keuze is voor iedereen persoonlijk: Een klein deel van een ruimte opofferen of stoppen met de watersport. De kosten van de aanpassing moet iedereen voor zichzelf afwegen.

Vr. Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor Klaver vier » 28 Apr 2019, 20:04

Het blijft altijd een beetje een probleem,ik heb voor in de punt volop ruimte,maar dan zit ik een meter of 8 van de toillet,
2de optie achter onder mijn bed,slaapkamer zit naast de toillet,heel korte afstand,maar een stronttank onder mijn bed zie ik niet zitten en het gewicht achterin ook niet ik heb daar al gewicht te veel vindt ik.
En mijn mening is dat het vuilwater veel erger is als de stront,en dan zou ik dat nog steeds overboord doen,kortom ik zie het totaal niet zitten.
Als ik het wel zou maken,zou ik de aan en afvoer fitten of persen met speciale pijp ( slang) Tece dan weet ik zeker dat ik niks ruik,want ik hoor altijd dat je het ruikt en de speciale slang er voor is maar 5 jaar geurdicht,dan kan je die vervangen,maar daar moet je toch niet aan denken.
Ik laat het lekker zoals het is ,en het gaat vermalen overboord,1 bruin wolkje en klaar is kees
Gr René ( Klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor Roelof » 28 Apr 2019, 20:20

Hoi Rene,

In onze vorige boot lag een 150 liter stront tank onder heb bed, nooit last gehad van klotsende geluiden of stank.
Ben het persoonlijk met je eens dat het doel de plank misslaat, onze biologische verwerking zal volgens mij geen schade aanrichten.

Vr. Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor Noordvaarder » 29 Apr 2019, 00:30

Roelof schreef:Met deze aankomende nieuwe wet zullen velen die willen blijven varen, maar een oudere boot hebben, ergens een aderlating moeten doen. Vandaar mijn suggestie om een deel van een kast of ruimte onder een bank op te offeren.

De keuze is voor iedereen persoonlijk: Een klein deel van een ruimte opofferen of stoppen met de watersport. De kosten van de aanpassing moet iedereen voor zichzelf afwegen.

Vr. Groet,
Roelof


Roelof,
An sich heb ik er geen moeite mee,dat ik er een beetje ruimte voor moet opofferen.
Dat zal dan een hangkast of een gedeelte onder een zitbank zijn.

Wat ik echter veel vervelender vind,is dat ik mijn fecalien hier in het Noorden slecht kwijt kan,en dus genoodzaakt ben om een grote tank aan te gaan schaffen.
Waarom?
Omdat watersportminnend (lees graag eraan verdienend) bedrijfsleven het laat afweten om voor een goede en adequate voorziening te zorgen.
Al moet ik er voor betalen,dat is op zich niet erg,maar het is er gewoonweg niet.
Ergens las ik,dat iedere jachthaven die faciliteit moet leveren.
Echter men heeft wel hoog in het vaandel staan,dat men een "Watersportbedrijf" heeft,maar een vuilwaterstation ontbreekt.
Wij willen wel,dat is het punt niet,maar waar laat je de stront als er geen afvoermogelijkheid is?
Dan moet het wel overboord.
Ik hab afgelopen avond maar eens het internet afgezoicht waar ik het kwijt kan.
Tussen JH Lunegat - DNZ en Groningen via het Reitdiep,helemaal nergens.
JH Hunzegat - Zoutkamp, niet aanwezig(althans niet genoemd op de site)
JH Waterwolf - Lammerburen , niet aanwezig.
JH Roode Haan , vws niet aanwezig
JH Garnwerd , vws niet aanwezig
JH Rietdiep Groningen , vws aanwezig
JH Oosterkade Groningen, vws aanwezig
JH Oostersluis Groningen, vws aanwezig.
JH Appingedam , vws aanwezig
JH Dok Delfzijl, oude Eemskanaal , vws aanwezig
JH de Otter - Schildmeer , vws aanwezig

Dokkumer Ee naar Leeuwarden
In Dokkum moet bij de Woudpoortbrug een afzuigstation zijn volgens de site van de stad Dokkum.
Of het er is weet ik niet,want ik kan hem niet vinden
JH Burdaard, geen vws voor boten,wel stortplaats voor chem toiletten. :o :o :o
Via de Zwemmer naar het Bergumer meer,is de eerste die je tegenkomt bij Zwaagwesteinde

Maar heb je nu een dorp als Burum,waar bijna geen boot kan komen vanwege de doorvaarthoogte op de Lauwers, die heeft een fatsoenlijke faciliteit voor het afzuigen van afvalwater en bilgewater.


Dan van het Van Starkenborghkanaal via Hoendiep naar het Leekstermeer.
Daar kun je beter een grote tank bij je hebben,want nergens is er een vws.
JH Briltil ook niet,althans bij de info wordt daarover niets vermeld.

Laten we maar eens database gaan aanleggen om alle jachthavens die het nalaten om een fatsoenlijke vws voor boten te faciliteren ,op die manier aan de schandpaal gaan nagelen.
Want die zijn debet aan hetgeen waar nu de watersporter het voor moet ontgelden.
Veel JH bedrijven hebben er zogenaamd een camping bij.
Voor chem toiletten hebben ze wel een stortplek, maar voor een fatsoenlijke afzuig van vuilwatertanks voor boten ontbreekt het.
De watersporter is niet debet aan hetgeen deze nu noodgedwongen nu moet,overboord gooien dus.
Maar ook de gemeentelijke jachthavens moeten de hand in eigen boezem steken.
Ze willen allemaal geld beuren voor een ligplaats,maar een fatsoenlijke afzuiginstallatie ( bv Burdaard) is er niet.
Noordvaarder
 

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor Roelof » 29 Apr 2019, 08:00

Idd Wiebren bij het verplicht stellen van een opslag tank aan boord zullen er ook toereikende afgifte faciliteiten moeten zijn. Zoals ik eerder opmerkte zal er een landelijk dekkend en werkend netwerk moeten zijn . Indien ik het vuile water niet kan afgeven aan de wal en de tank is vol gaat het echt wel over de muur.
Staat wel tegenover dat als ik een afgifte station passeer en de tank is nog maar half vol, ik uit voorzorg toch beter de tank kan (laten) leegmaken.

Vr. Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor quichot » 29 Apr 2019, 09:12

Hooveld960 schreef:@Quichot: waar kan ik de tekst van de omgevingswet 2021 vinden?

Ik heb gewoon gegoogeld op 'omgevingswet art 18.6 18.7'
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor Noordvaarder » 29 Apr 2019, 15:56

Roelof schreef: Indien ik het vuile water niet kan afgeven aan de wal en de tank is vol gaat het echt wel over de muur.
Ik ga daar een overboordpompje voor kopen,die ik in een bakje of kunststof kistje ga maken.
12 volts ding,met een aansluiting die vuilwaterstations ook hebben.
Dat ding zuigt zichzelf wel vast in de opening,en aan het andere eind een slang van circa een halve meter.
Ben ik hem nodig,dan zuig in de tank op die manier wel onderweg leeg.
Men wil dat ik aan de wet ga voldoen door geen afsluiters en/of kranen meer te hebben.
Geen probleem,ik ga hun zin doen,maar neem een extern dingetje die universeel is voor het gebruik van meerdere doeleinden.
En als er een controleur komt,en zit dat ik geen buitenmogelijkheid meer heb op mijn systeem,dat taaid deze zo weer af.
Op het bij je hebben van een externe pomp,staat geen straf,want zover rijkt de wet namelijk niet.
Want dan kunnen ze ook wel een hamer gaan verbieden,want daar kun je ook meer mee,dan alleen maar spijkers in het hout slaan. :idea:
Noordvaarder
 

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor Sambeek » 30 Apr 2019, 17:42

"want daar kun je ook meer mee,dan alleen maar spijkers in het hout slaan"
Ja die controleur z'n hersens inslaan. :twisted:
Nederland draait weer helemaal dol. :cry:
groet Albert Terpstra / SAMBEEK 8-)
Sambeek
 
Berichten: 105
Geregistreerd: 13 Feb 2017, 22:27
ligplaats: Maurik
info:

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor Klaver vier » 30 Apr 2019, 17:48

En dat voor een doodgewone drol
Gr René
Klaver vier
 

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor PARO » 30 Apr 2019, 18:12

Sambeek schreef:"want daar kun je ook meer mee,dan alleen maar spijkers in het hout slaan"
Ja die controleur z'n hersens inslaan. :twisted:
Nederland draait weer helemaal dol. :cry:


Als ze Belgie maar niet besmetten met die domme regels. Ne vuilwatertank die je nergens kan ledigen.
PARO
 
Berichten: 263
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 23:31
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten