Poep straks eerst zuiveren

algemene discussies

Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor Byl54 » 24 Apr 2019, 07:46

Booteigenaar moet poep straks eerst zuiveren, mag dan pas lozen. zie AD van 24-4-2019
https://www.ad.nl/politiek/booteigenaar ... ~a03e2c70/
Gebruikers-avatar
Byl54
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 25 Dec 2011, 23:17
Woonplaats: Nederland
ligplaats: Nieuwegein
info:

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor R.C.Grootveld » 24 Apr 2019, 11:25

Komt een beetje over als een late 1-april grap . . .
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor Noordvaarder » 24 Apr 2019, 12:30

R.C.Grootveld schreef:Komt een beetje over als een late 1-april grap . . .


Ik weet niet of je dat zo moet bekijken.
Met de huidige regering die geilt op binnenharken van gelden voor hun altijd geldverslinde projecten,zou het zo maar eens geen verlate 1 Aprilgrap kunnen zijn.
Citaat op Nauticlink:
Minister Van Nieuwenhuizen wil een zuiveringsinstallatie aan boord van pleziervaartuigen verplicht stellen
Den Haag – De 150.000 eigenaren van een motorboot of zeilboot zonder vuilwatertank staat een onaangename verrassing te wachten. Als het aan Minister Van Nieuwenhuizen ligt moet een pleziervaartuig zonder vuilwatertank dit jaar nog over een zuiveringsinstallatie voor toiletwater beschikken. Dat gaat ongeveer 2500 euro per boot kosten. Boten die al een vuilwatertank hebben, worden ontheven van de verplichting, maar moeten hun afsluiters wel laten verzegelen.
De Minister van Infrastructuur en Waterstaat wil nog in 2019 de maatregel laten ingaan, maar daaraan voorafgaand zal er nog veel geregeld moeten worden. Op dit moment is er vanuit de industrie nauwelijks aanbod van dergelijke zuiveringssystemen, daarnaast zullen aanbieders van een zuiveringsinstallatie gecertificeerd moeten worden. Hiertoe zullen aanbieders minstens 50.000 euro moeten investeren om een type zuiveringsinstallatie goedgekeurd te krijgen.

Een vuilwaterzuiveringsinstallatie nog wel.
Dit wordt het einde van de watersporter in het algemeen.
Hoeveel bootbezitters gaan er investeren in een 2500 euro kostende "zuiveringsinstallatie"? Heel weinig denk ik.
Want als ik het zo lees,moet degene die (nog) geen vuilwatertank daaraan geloven.
Die er nu wel een tank in hebben zitten,die worden ontzien.

Het wordt tijd dat alle op het water zich voortbewegende vaartuigen met een toilet aan boord,onder dezelfde verplichten vallen,en dat er nu geen utzonderingen meer worden gemaakt.Stront is stront,of dat nu gescheten wordt op een historisch vaartuig,of op een moderne jacht,het is allemaal stront van hedendaagse levensmiddelenprodukten,die te koop zijn.Daar is niks,maar dan ook helemaal niks histrorisch aan.Iedere woning moet tegenwoordig aangesloten zijn op het riool,of je nu in de Vesting Bourtange woont of in een nieuwe Vinexwijk in Almere,dus ook iedere boot of schip,bedrijfsvaartuig en/of pleziervaartuig moet voorzien zijn van een voorziening voor opvang,danwel een zuiveringsinstallatie aan boord hebben.Gelijke monnikken,gelijke kappen.Het geld voor iedereen,of voor niemand.

Wat zal het lekker rustig worden in de toekomst op het water.
Over een paar jaar verder zeuren alle aangeslotenen van de HISWA,omdat ze geen kloten meer te doen hebben.
De een na de andere gaat op de fles.
Noordvaarder
 

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor aquanaut » 24 Apr 2019, 12:45

Noordvaarder schreef:Over een paar jaar verder zeuren alle aangeslotenen van de HISWA,omdat ze geen kloten meer te doen hebben.
De een na de andere gaat op de fles.


Tja, en leuk om te weten dat het nu diezelfde Hiswa is die dit in het oor van de minister aan het fluisteren is...
Immers goed voor de werkverschaffing van de Hiswa leden, zo'n zuiveringsinstallatie inbouwen.
Was het ook niet de Hiswa die in 2009 fel voorstander was voor de vuilwatertank, ook toen sprongen de inbouwbedrijfjes (onder de Hiswa) als paddenstoelen uit de grond.
Ook de aanbieders van de afzuigstations waren opeens allemaal "Hiswa Partner in Business".

Aquanaut
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden helaas wel!
Gebruikers-avatar
aquanaut
 
Berichten: 2589
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 20:46
ligplaats: box E16
info: Scheepsbouwers vlet 10,50 x 4,00m

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor R.C.Grootveld » 24 Apr 2019, 13:00

Je hebt zeker een punt en ook ik ben van mening dat die regelingen onverminderd voor alle schepen zouden moeten gelden.

Maar ik vind het ook altijd weer triest als mensen gelijk in de eerste regels van hun reactie al direct met kreten als 'graaiers', 'belastinggeld' en aanverwante kreten die met het innen van gelden door de overheid te maken heeft, beginnen :(

Temeer daar de meeste van dat soort dingen (incl. die geldverslindenden projecten) ontspruiten uit de koker van de partij waar massaal op gestemd wordt omdat die ons 'minder regels', 'lagere belastingen' en 130 op de snelweg voorhouden. Toevallig die zelfde partij die in de praktijk alleen maar de belangen voor het bedrijfsleven behartigt.

Als er 100M verloren gaat door een mislukt ICT project (een direct gevolg van de door de bewuste partij volledig onderschreven 'marktwerking') staat het in de krant en heeft iedereen zijn mond er vol van.
Over die 500M+ die (agv beleid van die zelfde partij) geinvesteerd moest worden om de snelwegen aan te passen om een hand vol wannebee coureurs zichzelf te kunnen laten bevredigen, hoor je niemand . . .

Dan mag er kennelijk wel ineens met 2 maten worden gemeten . . . .

En in de wetenschap velen tegen het hoofd te zullen stoten:
Het lozen van toiletwater op het oppervlaktewater is als sinds de jaren 70 van de vorige eeuw verboden.
Iedereen die een schip van na die datum zonder op zijn minst de voorbereiding voor een vuilwatertank gekocht heeft, bestempel ik dan ook als naief.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor kajoe » 24 Apr 2019, 13:26

men kan heel veel zeggen en die verhalen dat het sinds …… niet meer mag is in mijn ogen gelul alle schepen zegt men dan nou in 1978 werden de septic tanks al verplicht ,maar nooit keek men er na nu wil men dat de jachten aan die poespas gaan verplichten …..maaaaaar dan moet men ook er voor gaan zorgen dat de bruinevloot de motorcharter ,en de reguliere passagiers vaart daar aan gaan voldoen even als de binnen en Rijnvaart ook daar word nog overboord geloosd maar ergens in de wetten staat dat men voor een gewoon huishouden op het openbaar vaarwater mag lozen ,dus laten ze eerst maar eens alles gelijk trekken voor alle scheepvaart pas dan hebben die lui een poot om op te staan .
dat er dingen veranderen moeten tja dat is haast wel zeker en dus mee eens maar dan voor iedereen .
en denk eens wat die gein allemaal gaat kosten sommigen zullen hun halve boot moeten afbreken om die gein er in te krijgen ,ik weet nog wel een ander probleem wat ook aan een oplossing toe is maar daar hou ik mijn muil maar even over .
kajoe
 
Berichten: 1374
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor Noordvaarder » 24 Apr 2019, 13:48

R.C.Grootveld schreef: Toevallig die zelfde partij die in de praktijk alleen maar de belangen voor het bedrijfsleven behartigt.

Jij bedoeld waarschijnlijk de partij,die altijd bezig is met hun grootste zoektocht naar "bonnetjes".
Heet hun voorman niet toevallig Mark Rutte?

En wat voor belangen voor het bedrijfsleven?
Welk bedrijfsleven?
De groten onder ons,of het MKB.
Het laatste i.i.g. niet.
Ik behoor bij het MKB,en heb nog nooit vertegenwoordigd gevoeld door de VVD.
Ik heb altijd moeten bewijzen d.m.v. allerlei formaliteiten of ik geen verkapte loondienstwerknemer was,want stel je voor dat ze premies voor de staat zouden mislopen,want dan moesten ze de belastingen op de groten gaan verhogen.
Gelukkig staat er nu een partij op,die daar verandering in wil brengen(ben er zelfs lid van).
En je wou me toch zeker niet vertellen,dat het geen "draaikont" partij is,want ze draaien met alle winden mee,doodsbenauwd om hun achterban te verliezen.Hou toch aub op met dat gezeik,dat die partij wel toevallig het bedrijfsleven behartigd,Ja de multinationals,maar niet de bedrijven waar Nederland het van moet hebben,die hebben het gelag betaald van wat die partij juist elders heeft laten zitten.
Nederland staat niet voor niets op de lijst van de meest begeerde belastingparadijzen op de wereld voor multinationals.
Met dank aan de VVD.

En nu gebeurd hetzelfde weer.
Nu zijn ze weer "in the mood" door die trut die alleen mooi wil zijn,om dit even op te gaan pakken voor de producenten van apparatuur dat minimaal
2500 euro moet kosten.Logisch ,want daar zit 56.420.000,== euro aan btw in plus nog het nodige aan arbeidsuren a 65 euro netto per uur.Die partij kijkt alleen maar naar waar ze het geld kunnen weggraaien.Noem mij eens 1 zaak op,wat ze goed hebben gedaan voor de MKB-er.Niks, ze hebben alleen maar lete op ons,of wij de btw verhoging van 3% niet gingen "meeliften" ter verrijking van onszelf.Breek me de bek niet open over die partij,ik heb ze al lang geleden vaarwel gezegd.Van de PvdA zeiden ze altijd,dat het een draaikont partij was,nou zij draaien nog meer met de kont,dan al die anderen.De pot(VVD) verwijt de ketel( de anderen) dat deze zwart zien.

En dacht je nou juist,dat dit de oplossing is?
Oplossingen zijn er (nog) niet.
Vuilwaterstations zijn er zelden,en als ze er al zijn,werken ze niet eens.
Maar wat er wel zijn ,BOETES,want DAT IS BELANGRIJKER,DAT LEVERD KLINKLARE MUNT OP.
LEVE het CJIB te Leeuwarden.
Nederland is een BOETE LAND,en verder niks.
Mensen gaan zaken incalculeren, 160 euro boete,dat is 2500 gedeeld door 160 is ruim 15 keer.De pakkans is minimaal.
Elders wordt al geopperd,dat wegens de privacy niet iedereen zomaar een prive ruimte mag betreden.
En ook de hermandad kan zich houden aan de regelgeving.
Als deze namelijk niet in het bezit is van een "Huiszoekingsbevel",kan deze buiten blijven ,ook bij een boot.
Men zal gerede bewijzen moeten hebben,om tot een inval op boten over te kunnen gaan.En ik denk dat er maar weinig politie agenten hun vingers willen branden aan het controleren van al of niet aanwezig zijn van zegeltjes die moeten zitten op afvoeren.Zouden die er straks belang bij hebben,dacht je,dat ze tot "het uitschot" van de samenleving gaan behoren? Wat dacht hoeveel goodwill ze daar mee kweken?
Noordvaarder
 

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor Klaver vier » 24 Apr 2019, 14:10

Het lijken de praatjes voor de verkiezingen wel,wanneer gaan we stemmen.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor Noordvaarder » 24 Apr 2019, 14:11

R.C.Grootveld schreef:Maar ik vind het ook altijd weer triest als mensen gelijk in de eerste regels van hun reactie al direct met kreten als 'graaiers', 'belastinggeld' en aanverwante kreten die met het innen van gelden door de overheid te maken heeft, beginnen :(

Nog maar even over iets anders.
Ik was afgelopen zaterdag even in Noord Friesland bij een kennis.
Eerst zijn we uit eten gegaan,en daarna via de dijk naar Harlingen.
Komen we op een geven moment bij de Vissershaven.
Daar hebben ze een veredelde parkeerplaats omgedoopt tot tippelzone,althans zo kwam het bij mij over.
Het bleek een camperplaats te zijn,hutje mutje aaneen,de deur kan net open,en er staat al weer een andere naast.Allemaal op het asfalt gezellie naast elkaar.
Achter de hekken,het leek wel een gevangenis.
In Duitsland zouden ze zeggen "eine Nutenzone mit Bumskabinen". :lol:
Heb er een fatsoenlijke was-, douche- en schijthok niet kunnen ontwaren in die kluwen van campers.
Wat er wel was,was een bord aan het hek,waarop stond bij wie je moest zijn voor de te betalen gelden voor je standplek.
Voor de boten hebben ze hier in NL niks voorelkaar,maar schijnbaar voor eenandere doelgroep ook niet.
Wat ze wel voor elkaar hebben,is de plek waar je kan betalen voor je ligplek.
Maar voor de afvoer van je stront uit de tank,waar laat je dat daar in Harlingen?
Over de rand van de kade dan maar?

En waar laten de veerboten die naar de Waddeneilanden dan het stront lozen?
Op de Waddenzee? Dat mogen de zeehondjes dan opvreten?

Nederland heeft niks voor elkaar,het enigste wat ze voor elkaar hebben, zijn boetes.
In overvloed en hoog.
Noordvaarder
 

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor Hooveld960 » 24 Apr 2019, 14:18

Ik wordt hier weer niet vrolijk van.......

Voorop gesteld: ik wil best een vuilwatertank inbouwen. Goed dat is mijn persoonlijke mening.
Maar waar moet ik (laten) afzuigen? Waar kan ik hem legen?
Ik vaar in Friesland, in de omgeving Sneek.
Ik heb gezien dat op de Houkesloot een vuilwaterinnamepunt is.
Maar wat dacht je als zometeen iedereen daar gebruik van moet maken?
Krijg je dezelfde taferelen als voor de tankstations aan het water.
Wilde afgelopen zomer een keer tanken, kon ik aansluiten in de rij, nog zo'n 7 à 8 boten voor me.
Geen trek in. Zal met de vuilwaterinnamepunten net zo gaan.
En ook geen zin om voor dag en dauw weg te varen om in alle rust van zo'n vuilwaterinnamepunt gebruik te kunnen maken.

Mijn punt is dan ook: vuilwatertank ok, maar vergroot ook het aantal innamepunten!

Buiten dat denk ik dat het plaatsen van een vuilwatertank in de boot goedkoper is dan een zuiveringsinstallatie plaatsen. Tenminste als je het zelf kan doen.

Tja inderdaad, wat is de pakkans. Dan maar een stukje burgerlijke ongehoorzaamheid!
Groeten Jan
==========
Hooveld960
==========
Gebruikers-avatar
Hooveld960
 
Berichten: 794
Geregistreerd: 30 Apr 2018, 10:18
ligplaats: Sneek
info:

Volgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten