Roelof schreef:Ergens in de vuilwater overboord leiding monteer ik een T-stuk om een slang te kunnen monteren om vuilwater af te kunnen geven aan een walinstallatie. Ook deze kan verzegeld worden maar dan wil ik een nieuw zegel zodra ik fecaliën op de officiële manier heb afgegeven. In dit geval kan de zuig van de fecaliën tank dus niet verzegeld worden echter de afgifte aansluiting wel.
Ik zal dus in elk geval 2 zegels moeten hebben; 1 op de fecaliën over boord aansluiting en 1 op de aansluiting op afgifte aan de wal.
Dat hoeft toch niet?
Zolang jij GEEN afvoer meer hebt naar overboord,maar je fecalien gaan naar een tank,hoeft er,zo lees ik het niets worden afgesloten.
Ze willen juist de kranen die op een buitenaansluiting zitten, die er nu nog op veel boten zitten, verzegelen ,zodat je niks meer overboord kunt zetten.
Ik ga mijn overboordsysteem afsluiten,de gaten worden dichtgelast,enkel de aanzuigleiding voor spoelwater blijft voorlopig bestaan.
De WC pot gaat eruit,en we gaan eerst proberen of we het met onze nieuwe Porta Potti kunnen doen.
Zo niet,dan gaat er een tank ingebouwd worden,en komt er nieuw toiletpot terug.
Ik zit ook wel eens na te denken over zo'n systeem dat in caravans en campers zit,om die in te bouwen.
Die tanks zijn iets groter,en die trek je er dan onder vandaan.
Dat zal dan richting de leefruimte moeten,want naar buiten gaat dat niet,tenzij het toilet boven de waterlijn zit.
Bij veel jachthavens is vaak een camping,dus die hebben ook een "strontstortplek".
Want niemand is namelijk verplicht een zuiveringssysteem aan te gaan schaffen.
En wil het niet meer,dan gaat de boot weg,en nemen we een camper.
Kunnen we de plekken die we nog graag een keer weer terug willen zien in Noorwegen en Zweden gaan bezoeken.
Hier laat de overheid alles over aan het bedrijfsleven,dat er een zootje van gemaakt heeft,waarop de overheid nu met stringente maatregelen komt richting de vaarrecreant,die nu met de rug tegen de muur staat.
In Scandinavie hebben ze het wel begrepen hoe het moet.