Poep straks eerst zuiveren

algemene discussies

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor Marie Christina » 25 Apr 2019, 17:21

Míjn poep is van zúlke kwaliteit....
Daar wordt de natuur alleen maar blij van. :D
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor broekie » 25 Apr 2019, 18:10

Je kan het natuurlijk ophouden tot de eerste jachthaven of café.
Of leeg je daar je puts.
Je kan er ook pakketjes, geseald in een plastic zak, van maken.
Alternatieven genoeg.

Als iedereen dat nu doet is mijn kleine bijdrage geen probleem meer op het buiten water. :D :D :D

Is er eigenlijk weleens onderzoek gedaan naar de invloed van de recreatie lozingen?
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2539
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor Marie Christina » 25 Apr 2019, 19:23

Schijnt van wel.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor pascall » 25 Apr 2019, 19:37

Beste mensen,

Zit ik op het potje, en schiet me toch iets te binnen, of wel naar buiten, de POEPSCHIETER!
Zelf de octrooien gieren door het hooft, stel U voor, de oplossing met vele mogelijk, en toepasselijk heden.
De POEPSCHIETER is een heuse, doordachte oplossing voor al u chit problemen, laat mij het duidelijk maken.
De POEPSCHIETER is eigenlijk niets minder dan een verkleinde versie van de Dikke Berta van de tweede wereld oorlog, precies het zelfde maar dan anders!
Eenmaal geïnstalleerd, bij voorkeur op de voorplecht, kunt u de volumineuze loop vullen met U dagelijkse behoeften.
Als de POEPSCHIETER het hoogtepunt heeft bereikt wordt het tijd dat u in de omgeving verkeer van een van onze mooi groene polders, daar aangekomen kunt u van hartenlust U wel opgespaarde bruinebonen het weiland in knallen!
Iedereen blij, het land wordt gratis bemest en u bent uit de stront geholpen!
En denk U nu eens wat verder, u vaart uiterst stuurboord wal en er komt een zeilboot in u vizier, uuuu, ik bedoel in u vaarwater, laat deze u, nu niet de ruimte geven die het eigenlijk wel hoort te brengen.
Een schot voor de boeg zal waarschijnlijk voldoende zijn, nu hoor ik u denken, dat is oppervlaktewaterverontreiniging, ach ik denk dat oom agent daar schijt aan heeft, zo'n kleine losse flodder.
Wordt het echt menus kunt u altijd nog zo'n bruine torpedo in het witte zeil jagen, zal zeker effect geven!
Nu we toch bezig zijn, wat dacht u van een brugwachter die niet reageert op u toetertje?
Al bij al, ik zie eigenlijk geen nadelen, ik zit te denken aan een 12 en 24 volt uitvoering, in een later stadium wordt er een exemplaar ontwikkelt op biogas, nog mooier!
Als optie kunt u er ook nog een windvaan bij bestellen, wel zo handig dat u weet waar de wind vandaan komt als u van plan bent de POEPSCHIETER, eigenlijk de inhoud, het luchtruim in te sturen, stel je voor!!!

U gaat ze zien vliegen!

Mvg,

Pascal.

P.S.

Ik ben een fanatiek zeiler!
pascall
 
Berichten: 2122
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor broekie » 25 Apr 2019, 19:56

Zo zie je maar, alternatieven genoeg.

Ik denk zelfs nog realistischer als:
- voldoende afzuig installaties zodat iedereen op tijd zijn handel kwijt kan..
-iedereen een vuilwater tank die afzuigbaar is. Einde pomptoiletjes in kleine jachtjes.
-een zuiverings installatie in boten.
-vergrendeling van de directe afvoer naar buiten.
-controle op de regelgeving
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2539
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor peter jansen » 25 Apr 2019, 22:31

Zoals ik al eens eerder heb opgemerkt is een afzuiginstallatie niet te doen. Gewoon zelf een versnijdende pomp aan boord met eigen slang in een vast riool punt op de wal. Kost de wal niks. Geen storingen op de wal. Eigen installatie eigen verantwoording. Kosten hooguit 500 euro. Tank pomp en slangen set.
peter jansen
 
Berichten: 203
Geregistreerd: 10 Feb 2014, 23:58
ligplaats: de haukes
info:

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor Martin65 » 25 Apr 2019, 22:58

peter jansen schreef:Zoals ik al eens eerder heb opgemerkt is een afzuiginstallatie niet te doen. Gewoon zelf een versnijdende pomp aan boord met eigen slang in een vast riool punt op de wal. Kost de wal niks. Geen storingen op de wal. Eigen installatie eigen verantwoording. Kosten hooguit 500 euro. Tank pomp en slangen set.

Hoe wil je dat gaan doen in een jachthaven?
Gebruikers-avatar
Martin65
 
Berichten: 127
Geregistreerd: 16 Apr 2017, 21:35
ligplaats: Deventer
info:

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor varg » 26 Apr 2019, 00:15

De zuiveringsinstallatie-optie kost (voorzichtig doorberekend op een afschrijvingstermijn van 10 jaar) grofweg €12,50 per drol. Ik spreek hierbij bewust over het vaste gedeelte van ons afvalwater omdat het lozen van urine biologisch geen gevaar voor de omgeving met zich meebrengt. Geen weldenkende watersporter zal voor deze optie kiezen. Dit voorstel is dan ook alleen geschikt voor de verhuurvloot.... en overigens een prima optie voor deze vloot! Voor 'gewone' watersporters wordt een toilet dat 'nat' afvoert en 'droog' compact verpakt een veel betere optie. De verpakte droge fractie kan dan via de normale huisvuilafvoer of de bedrijfsvuil-afvoer van jachthavens verwerkt worden.
Laten we wel wezen, onze (klein)kinderen spelen naast de boot in het water. We kunnen niet op de huidige voet doorgaan.
Overigens wil ik er aan herinneren dat de nu gemonteerde toiletten verre van probleemloos functioneren en iedere winter met veel moeite en (vaak giftig) antivries beschermd moeten worden tegen vorst. Nadenken over een alternatief moeten we niet aan D66 overlaten. Watersporters zijn goed in staat om zelf een oplossing te bedenken. Om de hoeveelheid afval hanteerbaar te houden lijkt het mij van groot belang dat het lozingsverbod voor urine wordt opgeheven. Voor het vaste deel kan een discrete oplossing worden gezocht die vast veel goedkoper is dan €12,50 per 'lozing' . Ik roep dan ook iedereen op om het vrijelijk afvloeien van urine weer mogelijk te maken door op de website van de overheid uw visie kort weer te geven: https://www.internetconsultatie.nl/rege ... eziervaart
groet, Arnold
b]'Varg' [/b]
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.
ligplaats: Amsterdam / Nw. Meer
Gebruikers-avatar
varg
 
Berichten: 1104
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 23:50
ligplaats:
info:

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor Klaver vier » 26 Apr 2019, 09:22

Sorry Arnold maar ik begrijp er niets van.wat vul ik in en wat onderteken ik?
Typisch een formulier van de overheid,geen touw aanvast te knopen.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Poep straks eerst zuiveren

Berichtdoor Byl54 » 26 Apr 2019, 09:24

De berekening zal niet helemaal kloppen, voor sommige boot (schip, sloep) eigenaren zou het een goede oplossing kunnen zijn. Een beetje sloep met pomptoilet kost tenslotte ook wat (zonder wijn).
En schepen mogen nog altijd gebruik blijven maken van de huidige installatie.
Verwacht wel, zoals ook al eerder gesteld, als dit ingevoerd is, een vergrendeling van loospijpen, want controleren en handhaven is nu niet uitvoerbaar. En terecht dat u schrijft op de huidige voet kunnen wij niet doorgaan.
Gebruikers-avatar
Byl54
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 25 Dec 2011, 23:17
Woonplaats: Nederland
ligplaats: Nieuwegein
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten