Laatste aanschaf...

algemene discussies

Re: Laatste aanschaf...

Berichtdoor bas » 05 Mrt 2019, 22:58

Onze "sport" is eigenlijk om niks aan te schaffen voor het project. Lukt bijna helemaal :mrgreen:
Gelukkig ligt de werkgever in dok en zijn alle tankontluchters afgekeurd door BV. Heel de handel vandaag achter in de auto gegooid en inmiddels uit 15 rotte weer 2 z.g.a.n. ontluchters. Even door de straalkast en in de primer dus tja....wat kost dat? beetje elektriciteit, beetje straalgrit wat primer en een beetje ellebogenstoom.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Laatste aanschaf...

Berichtdoor Yep » 05 Mrt 2019, 23:07

Ik doe effe mee.

Vandaag maar weer eens 25 RVS slangklemmen van een bepaalde diameter gehaald om het doosje weer op orde te brengen.
Inmiddels heb ik waar mogelijk alle slangen die onder druk staan voorzien van 2 slangklemmen per aansluiting.
Dus inmiddels ben ik 80 stuks of zo verder.

Sommige klemmen die ik 2 jaar geleden had aangedraaid konden nu alweer wat slagen gebruiken.
Dubbel is dus bepaald geen luxe.
Meest dubbel zijn nu de slangaansluitingen van de vacuüm toiletpompen, externe koelsysteem, interne koelsysteem, airco, grijswater, zwartwater, drinkwater, diesel, waterlock en bilge.

Vanmiddag ook nog een setje landvasten ontvangen.
Mooi spul, 16-voudig gevlochten, navy, 16 mm. en 2 x 50 mtr.

Het is wel weer klaar voor deze week/maand.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3161
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Laatste aanschaf...

Berichtdoor bas » 05 Mrt 2019, 23:09

deze zijn voor de hobby boot. En de baas zit er al goed in en vond het wel ff welletjes met nieuwe ontluchters wetende dat er een straalkast in de schuur staat dus wenste me een hoop succes met de ouwe zooi.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Laatste aanschaf...

Berichtdoor R.C.Grootveld » 05 Mrt 2019, 23:19

Vorig jaar nieuwe landvasten en een grote beurt (nieuwe AF, poetsen, kuiptent etc).

Afhankelijk hoe hoog de winstdeling uitvalt, nadat ik een deel in de blauwe envelop heb gestopt .... :D
- Nieuwe gangboordverlichting
- AIS Xponder
- Nieuwe kaart voor de plotter
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Laatste aanschaf...

Berichtdoor varg » 05 Mrt 2019, 23:55

Chinese dieselkachel, vandaag voor het eerst gedraaid. Perfect! Wel een dure webasto uitlaat erbij gekocht, het chinese potje was weliswaar van rvs maar gepuntlast en niet echt luchtdicht, meer iets voor onder een auto. Groet, Arnold
b]'Varg' [/b]
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.
ligplaats: Amsterdam / Nw. Meer
Gebruikers-avatar
varg
 
Berichten: 1104
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 23:50
ligplaats:
info:

Re: Laatste aanschaf...

Berichtdoor Roelof » 06 Mrt 2019, 03:04

Dit topic komt op mij over als een soort "dikke lullen" discussie ergens aan een kantinetafel na sluitingstijd terwijl iedereen weet dat hij teveel gedronken heeft........

TS geeft zelf de eerste reactie door te zeggen dat hij "even cash havengeld heeft betaald" en zomaar 30 meter touw ziet liggen die hij dan schijnbaar heeft meegenomen.
Helaas heb ik met een dergelijke "collega" de afgelopen 5 weken moeten samenwerken en ben ik nog steeds niet onder de indruk.
Van de aansluitende reacties van oa bekende forumleden ben ik ook niet ondersteboven.

Ben de laatste weken op reis geweest en heb geprobeerd om het forum te volgen zonder zelf bij te (kunnen) dragen.
Als het doorgaat zoals ik het de laatste weken heb beleeft stopt het voor mij binnenkort. Sinds korte tijd schijnt het dat er mensen zijn die de wijsheid in pacht hebben en dit tentoonstellen zonder enige nuance en / of begrip voor elkaar maar alleen prat gaan op hun eigen zienswijze, persoonlijke ervaring (is schijnbaar heilig) en aannames, dit geventileerd als "ervaringen en kennis".

Ik dacht dat we op dit forum kennis en ervaring kunnen delen zonder oordeel maar als het ontbaard in "haantjes gevoel" ben ik weg.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Laatste aanschaf...

Berichtdoor Klaver vier » 06 Mrt 2019, 09:37

Niet dreigen maar doen zou ik zeggen
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Laatste aanschaf...

Berichtdoor jaccomiranda » 06 Mrt 2019, 09:54

Een duur jaartje voor ons.

Vuilwatertank, nieuw roer, hydraulische besturing en nu staat de boot bij de straler voor het onderwaterschip.
Ik laat de Hiswa maar even gaan.....
Jacco

Pikmeer 1050
Bouwjaar 1986 / gerenoveerd 2015
10.70m X 3.40m
jaccomiranda
 
Berichten: 111
Geregistreerd: 13 Jun 2016, 11:35
ligplaats: krimpen aan den ijssel
info:

Re: Laatste aanschaf...

Berichtdoor Marie Christina » 06 Mrt 2019, 10:40

Roelof reageert hier wellicht wat kort door de bocht, maar kom op.
Cut him some slack.
Niets menselijks is hem vreemd, dat blijkt maar weer.

Ik besef opeens dat het jaren geleden is dat ik iets aangeschaft heb voor de boot.
Als we normale onderhoudsdingen buiten beschouwing laten tenminste.
verf, schuurpapier, kapotte accu's, dat soort werk.
Dat noem ik onderhoud, geen aanschaf van nieuwe spullen.

Het laatste?
Pfoe.
Dat zal een boilertje geweest zijn vermoed ik.
Maar ik weet niet eens meer wanneer.

Kortom: ik ben tevreden met mijn bootje! :D
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Laatste aanschaf...

Berichtdoor Blacktoppie » 06 Mrt 2019, 11:28

Als je het gezellig wilt hebben laat het dan lekker van je afglijden.. en ga er niet op door, hou de eer aan jezelf.
Al dat haantjes gedrag de hele tijd.

het word tijd dat het voorjaar word altijd dezelfde ellende net voor het seizoen begint.

Laatste wat ik gekocht heb waren een paar schakelaars om de schakelaars van mn dashbord te vernieuwen.
Daarvoor zo'n chinese dieselkachel. Na een uurtje of 10 draaien best tevreden.
Curtevenne 830AK "Marana"
Beenhakker 4m "Betty"
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Gebruikers-avatar
Blacktoppie
 
Berichten: 1174
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 19:20
Woonplaats: Aan de Lek
ligplaats:
info: Curtevenne 830 ak, Beenhakker 4m, met sabb 8h

Volgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten