Onze nieuwe aankoop

algemene discussies

Re: Onze nieuwe aankoop

Berichtdoor Ronaldmuzie » 16 Jan 2019, 21:18

@redmiller je geeft zelf het andwoord all :D het is een schip dus staal hij is gebouwd door van der valk in sprangcapelle helaas bestaat de werf niet meer altans de werf wel maar er wordt niks meer gebouwd.
:D
Gebruikers-avatar
Ronaldmuzie
 
Berichten: 213
Geregistreerd: 02 Feb 2014, 13:15
Woonplaats: Rotterdam
ligplaats: Omgeving rotterdam
info:

Re: Onze nieuwe aankoop

Berichtdoor Klaver vier » 16 Jan 2019, 21:51

Pracht schip,mooie lijnen,heel jonge motor,zeker later nieuw ingebouwd,8oo uur in 25 jaar is erg ongeloofwwardig.
Er waren twee Valkbouwers Gijs en Wim,ik heb altijd gehoord dat je het beste een Wim kan hebben.
Ik vindt het wat lijnen betreft prachtige schepen,en ze varen ook goed vind ik.
Heel veel plezier er mee,maar dat zou wel lukken met zo veel ruimte.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Onze nieuwe aankoop

Berichtdoor hemmes » 16 Jan 2019, 22:43

Mooi schip gefeliciteerd en zo te zien ligt de kruiser in Dordrecht tegelijkertijd met de kerstmarkt.geniet er van
hemmes
 
Berichten: 34
Geregistreerd: 18 Dec 2016, 23:43
ligplaats:
info:

Re: Onze nieuwe aankoop

Berichtdoor Popeye » 17 Jan 2019, 12:21

Kun je me uitleggen waarom je in augustus vorig jaar nog op de Whoopy aan het klussen was terwijl je al drie maand dit schip had? :?

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Onze nieuwe aankoop

Berichtdoor redmiller » 17 Jan 2019, 15:40

Ronaldmuzie schreef:@redmiller je geeft zelf het andwoord all :D het is een schip dus staal hij is gebouwd door van der valk in sprangcapelle helaas bestaat de werf niet meer altans de werf wel maar er wordt niks meer gebouwd.



:lol: :lol:


Tja, ik had het gepost en dacht: maar hopen dat hij van staal is! Lekker ruim gebouwd hoor
redmiller
 
Berichten: 388
Geregistreerd: 08 Mrt 2017, 23:58
ligplaats: Schoonhoven
info:

Re: Onze nieuwe aankoop

Berichtdoor Ronaldmuzie » 17 Jan 2019, 20:36

@klavervier het was 1800 uur maar nog steeds erg weinig inderdaad het is zover ik weet de originele motor ons schip is door wim gebouwd en inderdaad ik herken de verhalen zijn broer nam het allemaal niet zo nauw als 5 mm staal op was dan maar een plaat 4mm tegen de romp heb een vlak keuring gehad de keurmeester was verbaass het hele vlak was nog 5 mm dik . Hij vaart inderdaad geweldig en absoluut geen gebrek aan ruimte

@popeye de post hier op het forum is van 2jaar geleden in augustus maar heb geklust op het schip tot dat ik hem heb verkocht in afgelopen mei was in 3weken weg dus dat was mooi veel aniemo gehad.

@hemmes thanks. Dat was inderaad dordrecht daar waren wij naartoe gevaren voor de kerstmarkt onze vaste ligplaats is in krimpen aan de lek.
:D
Gebruikers-avatar
Ronaldmuzie
 
Berichten: 213
Geregistreerd: 02 Feb 2014, 13:15
Woonplaats: Rotterdam
ligplaats: Omgeving rotterdam
info:

Re: Onze nieuwe aankoop

Berichtdoor Popeye » 17 Jan 2019, 20:54

Ronaldmuzie schreef:@popeye de post hier op het forum is van 2jaar geleden in augustus maar heb geklust op het schip tot dat ik hem heb verkocht in afgelopen mei was in 3weken weg dus dat was mooi veel aniemo gehad.

Sorry, niet goed gekeken! :(

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Onze nieuwe aankoop

Berichtdoor Klaver vier » 17 Jan 2019, 21:22

Wij hebben ook een Wim van der Valk onze boot is van 1982 en is ongeveer 2 jaar geleden voor de verzekering gekeurd en werd in uitmuntende staat bevonden,nog geen roestpitje in het onderwaterschip
Als je hem goed onderhoud gaat hij de rest van je leven mee.
Ik weet het niet zeker maar die van ons heeft ongeveer 4500 uur gedraaid ( Fiat Aifco) tegenwoordig Iveco.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Onze nieuwe aankoop

Berichtdoor Ronaldmuzie » 18 Jan 2019, 17:54

@rene dus goed gebouwd.

Er schijnt ooknog een zusterschip te zijn oorspronkelijk was de onze gebouwd voor dirk nauta sailing heb contact gezocht en onderstaand was hun andwoord

Dirk Nauta. De werf is onlangs gestopt.

Er zijn destijds 2 Valk Voyagers in de vaart gekomen, de Lady Alice Grace en de Lady Celaine, de laatste heb ik een 5 jaar geleden ook verkocht. Uw schip zal ongeveer in 1994 gebouwd zijn.
:D
Gebruikers-avatar
Ronaldmuzie
 
Berichten: 213
Geregistreerd: 02 Feb 2014, 13:15
Woonplaats: Rotterdam
ligplaats: Omgeving rotterdam
info:

Vorige

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten