BBQ en/ Smoker aan boord

algemene discussies

Re: BBQ en/ Smoker aan boord

Berichtdoor Popeye » 16 Dec 2018, 16:33

Ik heb twee jaar terug een rookoventje gemaakt van wat resten multiplex. Plaats ik op het spiritustoestel van de boot, met daarboven een kleine ouwe vierkante BBQ waar het rookhout in komt. Is al wel een keer een beetje in de fik gevlogen door lekkend vet en te grote hitte. Wastie meteen goed ingebrand! :mrgreen:

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: BBQ en/ Smoker aan boord

Berichtdoor Arthur » 16 Dec 2018, 17:31

Ben in die tijd toch in Brunssum Aat, lekker dichtbij, neem ik wat echte Kretenzer kruiden mee.
Almost all old truckers survive cancer, but I am still fighting against it.
Gebruikers-avatar
Arthur
 
Berichten: 617
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 16:29
Woonplaats: Brunssum
ligplaats: Agios Nikolaos
info: Ik vaar met een houten kaik, een voormalige Griekse vissersboot.
6.50mx2.40mx0.70m

Re: BBQ en/ Smoker aan boord

Berichtdoor MarcelM » 17 Dec 2018, 10:19

voor de cobb heb je tegenwoordig ook een BBQ brikettenmandje.. dan kun je er opeens veel meer in kwijt.
en pulled pork gaat goed op dat ding, je moet alleen zo nu en dan een briket erbij doen.

Enige gemis is een margrietschijf onder en boven, maar die zou je er zo op moeten kunnen zetten. zou ik ook meteen de luchtaanvoer (het maximum) wat verhogen door de gaten wat groter te maken.

en om hem dan compleet te maken, die dekselverhoger blijft de rook lekker hangen en circuleert beter in de deksel.

kampvuurtje stoken in de cobb moet je niet doen, dan smelt de kunststof rand.... ja, ik heb nog een half afgebrande staan (dus zonder die kunststof rand) en inmiddels een nieuwe gekocht omdat het zo een super ding is!
MarcelM
 
Berichten: 60
Geregistreerd: 19 Aug 2018, 12:20
ligplaats: Niftrik
info:

Re: BBQ en/ Smoker aan boord

Berichtdoor Klaver vier » 17 Dec 2018, 13:53

Als je alles er bij hebt bij die cobb kan je er ook een lekkere piza op bakken,ik vind hem erg handig gemaakt
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: BBQ en/ Smoker aan boord

Berichtdoor Rene » 17 Dec 2018, 19:47

Heb ook een Cobb, echt een super ding, multifunctioneel.

René
Zij wilde de wereld zien, Hij installeerde google earth
Gebruikers-avatar
Rene
 
Berichten: 393
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 10:00
ligplaats: Giethoorn.
info:

Re: BBQ en/ Smoker aan boord

Berichtdoor Dutchangler » 18 Dec 2018, 00:18

In Amerika zijn ze gek op die dingen. Google maar eens op boat grill (afbeeldingen) en je ziet zeer veel apparaten welke bijvoorbeeld aan de reling van de boot worden bevestigd.
Dutchangler
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 09 Aug 2017, 22:05
ligplaats:
info:

Re: BBQ en/ Smoker aan boord

Berichtdoor Arthur » 18 Dec 2018, 10:23

Lijkt me niks aan boord van een polyester of houten boot, ik heb wel altijd de BBQ bij me als we gaan vissen, als het mandje vol is ergens op een stil strandje aansteken (vind ik toch wat veiliger) en smullen. 8-)
Almost all old truckers survive cancer, but I am still fighting against it.
Gebruikers-avatar
Arthur
 
Berichten: 617
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 16:29
Woonplaats: Brunssum
ligplaats: Agios Nikolaos
info: Ik vaar met een houten kaik, een voormalige Griekse vissersboot.
6.50mx2.40mx0.70m

Re: BBQ en/ Smoker aan boord

Berichtdoor Klaver vier » 18 Dec 2018, 13:47

Nou Arthur die cobb wordt beslist aan de buitenkdant niet heet hoor,ik hoor nu ook dat er meer mensen heel enthousiast over zijn.
Een jaar geleden wist ik niet eens dat zoiets bestond,en ik krijg de indruk dat hier ook de meeste niet weten wet het is
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: BBQ en/ Smoker aan boord

Berichtdoor MarcelM » 18 Dec 2018, 14:02

Klaver vier schreef:Nou Arthur die cobb wordt beslist aan de buitenkdant niet heet hoor,ik hoor nu ook dat er meer mensen heel enthousiast over zijn.
Een jaar geleden wist ik niet eens dat zoiets bestond,en ik krijg de indruk dat hier ook de meeste niet weten wet het is
Gr René ( klaver vier)

alleen de deksel wel :)

maar inderdaad, hij is gemaakt om in de plantages te gebruiken, moest brandveilig zijn.
je zou de rand rond de vuurschaal kunnen vullen met water.. gaat ie om, dan dooft hij / voorkomt erger.

en ja, pizza's (gewoon de goedkoopste van de super), smaken heerlijk! beetje extra beleg er zelf op doen en je hebt je eigen zelfgemaakte pizza van de BBQ.
MarcelM
 
Berichten: 60
Geregistreerd: 19 Aug 2018, 12:20
ligplaats: Niftrik
info:

Re: BBQ en/ Smoker aan boord

Berichtdoor Arthur » 18 Dec 2018, 15:27

Niet van onder maar hij zal eens omvallen dan hoop ik wel in het water, wel eerst je spare ribs redden :D
Marcel, je eet toch geen ontdooide pizza van de supermarkt, als je op de boot zit heb je tijd zat om een verse te maken, deze is niet van de BBQ maar van de oven in de tuin, eigenlijk kan er alles in.
Afbeelding
Almost all old truckers survive cancer, but I am still fighting against it.
Gebruikers-avatar
Arthur
 
Berichten: 617
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 16:29
Woonplaats: Brunssum
ligplaats: Agios Nikolaos
info: Ik vaar met een houten kaik, een voormalige Griekse vissersboot.
6.50mx2.40mx0.70m

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten