Pagina 16 van 25

Re: Vuilwater over boord

BerichtGeplaatst: 21 Dec 2018, 20:32
door bas
Maar hoe wordt die verzegeling in de VS dan praktisch uitgevoerd dat het daar wel werkt?
Iedereen loopt zich hier al 15 pagina's op te winden dat het praktisch onuitvoerbaar is maar volgens mij moet er nog begonnen worden met daarover na te denken.

Re: Vuilwater over boord

BerichtGeplaatst: 21 Dec 2018, 20:33
door Marie Christina
Denk ik ook.

Re: Vuilwater over boord

BerichtGeplaatst: 21 Dec 2018, 20:55
door Yep
Marie Christina schreef:Nou.
Dát dus.
Bijvoorbeeld.

En wie gaat er weer gepakt worden?
Niet Yep.
Niet Menno.
Die het toch allemaal al met een korreltje zout nemen.
Nee, de goedwillende altijd zich aan de wet houdende en nu effe net niet aan de wet voldoende watertoerist.
Die is de l*l.
Dáár gaan ze net controleren als het zegeltje net verbroken is door één of ander l*lligheidje.

En reken maar dat ze geen boodschap hebben aan het feit dat je het zegel verbrak toen je er tegenaan stootte tijdens schoonmaakwerkzaamheden.


Nou, da's iets te gemakkelijk hoor.
Ik woon 365x24 op de boot hetgeen betekent dat ik elke 5 a 7 dagen naar de afvoerpomp moet varen.
Wat doe ik:

1. Bij laag water; ik kan de pomp niet eens bereiken vanwege ondiepte
2. Bij storm?
3. Als de haven dichtgevroren is?

Op zich ben ook ik niet te beroerd om te laten afzuigen.
Maar dan moet het wel werkbaar zijn.
Als iemand een oplossing heeft voor deze 3 situaties ben ik ook voor.

Re: Vuilwater over boord

BerichtGeplaatst: 21 Dec 2018, 21:10
door Marie Christina
Wel, dat is eigenlijk precies wat ik bedoel: wat te doen met de goedwillende burger die wel wil, maar niet kan?
Dé Yep.
Dé Menno.
Dé *vul naam in*.

Re: Vuilwater over boord

BerichtGeplaatst: 21 Dec 2018, 21:18
door Martin65
En hoe doen we dat met winterklaar maken?? Ik probeer nu altijd wat koelvloeistof in de kogelkraan te krijgen. Als de boel verzegelt is loop ik het risico dat onze boot afzinkt. Of we moeten elk voorjaar een nieuwe verzegeling aan laten brengen wat de nodige euro's zal kosten....

Re: Vuilwater over boord

BerichtGeplaatst: 22 Dec 2018, 11:03
door quichot
bas schreef:Maar hoe wordt die verzegeling in de VS dan praktisch uitgevoerd dat het daar wel werkt?
Iedereen loopt zich hier al 15 pagina's op te winden dat het praktisch onuitvoerbaar is maar volgens mij moet er nog begonnen worden met daarover na te denken.

Je slaat één vraag over: wérkt het daar wel?
En daarbij, watersport in de VS is vrijwel geheel kustgericht. Hetzij vanuit marina's aan de east- of westcoast, hetzij vanuit Marina's langs de Grote Meren. Ik stel me zo voor dat Port Authorities daar steekproefsgewijs jachten die de haven verlaten controleren of het zegel nog heel is, en bij binnenkomst van een nieuw zegel voorzien. Dat is totaal niet te vergelijken met de situatie in West-Europa (op misschien Skandinavië na), waar watersport voornamelijk wordt bedreven op het wijdvertakte net van binnenwateren, en waar een groot deel van de recreatievloot niet in een jachthaven ligt, maar, waar dat is toegestaan, langs oevers afmeert. Wil zoiets hier van de grond komen, moet je welhaast een leger handhavers hebben.

Re: Vuilwater over boord

BerichtGeplaatst: 22 Dec 2018, 11:07
door Yep
bas schreef:Iedereen loopt zich hier al 15 pagina's op te winden dat het praktisch onuitvoerbaar is maar volgens mij moet er nog begonnen worden met daarover na te denken.

Bas, volgens mij is het woord 'verzegelen' wel heel erg concreet.

Re: Vuilwater over boord

BerichtGeplaatst: 22 Dec 2018, 11:59
door bas
Je slaat één vraag over: wérkt het daar wel?


Nou Ja, dat wordt beweerd door degene die het plan heeft aangedragen dus daar ga ik dan maar vanuit. Geen idee hoe het in de VS praktisch tot uitvoering wordt gebracht en of het idd wel echt werkt.

Bas, volgens mij is het woord 'verzegelen' wel heel erg concreet.

Verzegelen op zich wel natuurlijk maar er zijn 100 manieren om dit in de praktijk uit te voeren. Van de pijp dicht lassen tot een touwtje om het spindel en alles er tussenin.
Volgens mij moet het denkwerk over hoe dat ingevuld moet gaan worden nu nog pas gaan beginnen.

Re: Vuilwater over boord

BerichtGeplaatst: 22 Dec 2018, 18:01
door G.brul
On the other hand, no one likes swimming in anyone’s effluent, so unless you have a composting toilet or a porta-potty on board you’ll likely have a holding tank too. There are no-discharge zones in 27 states where you can’t discharge your blackwater overboard, and federal laws prohibit “vessels with installed toilets” from emptying their sewage into freshwater lakes or reservoirs.

Bovenstaande tekst van een amerikaanse website.
Er zijn dus blijkbaar in de USA plekken in slechts 27 staten waar je het niet overboord mag zetten en federale wetten verbieden schepen met geinstalleerde toiletten om het overboord te zetten in zoetwater meren en zoetwater reservoirs.

Dus of dat hele verhaal van verzegelen nou zo waar is dat een tweede kamerlid daar zomaar voetstoots vanuit gaat, waag ik te betwijfelen.

Gerard

Re: Vuilwater over boord

BerichtGeplaatst: 22 Dec 2018, 18:10
door G.brul
Nog een kleine aanvulling, weliswaar in het engels, maar ik neem even aan dat dat geen bezwaar is, anders hoor ik het wel:

The law

Under federal law, it is illegal to dump raw, untreated sewage into navigable U.S. waters, including coastal waters within 3 miles of shore and inland waters (lakes, reservoirs, rivers, etc.). A No Discharge Zone (NDZ) takes this law a step further and prohibits the discharge of both treated and untreated sewage into a designated body of water.

A NDZ is created if a state determines that a body of water either:

Requires greater environmental protection and there are adequate pumpout facilities available.
Has particular environmental importance (e.g. sensitive areas such as shellfish beds or coral reefs).
Or has drinking water intake zones.

It's important to know the locations of any No Discharge Zones and pumpout stations in the areas where you are boating. The U.S. Environmental Protection Agency (EPA) provides a list of NDZs and pumpout facilities by state.

All boats in U.S. waters with permanently installed toilets are required by federal law to have a Marine Sanitation Device (MSD) onboard that either stores sewage until it can be transferred ashore, or treats sewage to reduce the coliform count to such low levels that discharged blackwater poses no public health hazard.
What are your options for dealing with blackwater?

There are several ways to handle blackwater onboard your boat, including the following:

msd, marine sanitation device, boat toilets

1. Direct Discharge: If you are boating in foreign countries (e.g. Caribbean) that do not have waste pumpout facilities, try to discharge your waste overboard while underway in deep water away from beaches and anchorage sites. Pumping out your waste near shore is harmful to swimmers, snorkelers, divers, other recreational users, and those who eat the local fish and shellfish.

2. Portable or Composting Toilet: They don’t require installed water, power or holding tank, and are great for weekend trips. Check out Nature’s Head and Air Head Dry Toilet for composting options.

3. MSD Type III: For regions with adequate pumpout facilities, a holding tank connected between your head’s discharge and a through-deck pumpout fitting is simple, inexpensive to install and meets the requirements of the law.

4. MSD Type III with Optional Overboard Discharge: In addition to the deck pumpout fitting, a Y-valve can be placed after the holding tank, so sewage can be directly dumped overboard beyond the three-mile limit. Y-valve must be secured to prevent accidental discharge of untreated sewage.

5. MSD Type I: All of the waste is treated before entering the holding tank or being directly dumped overboard.