Vuilwater over boord

algemene discussies

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor Noordvaarder » 15 Jan 2019, 01:08

aadbloem schreef:Aan elk eiland een drijvend toilet. Eerste proef in Nieuwkoop.

En hoe gaan ze dat dan geldelijk afhandelen?
(Heb het gehele stuk niet gelezen namelijk,want dan moet ik een abo afsuiten,en dat vertik effe.)
Komt er dan een app voor?
Zoiets al PayShitof KakPay? :lol: :lol:
Of wordt het dan contactloos betalen,want ik neem aan,dat deze firma deze drijvende dixie eilanden niet voor koefnoef plaatst.
De ene zijn 'hoop',is de andere zijn brood toch? :mrgreen: :mrgreen:
Noordvaarder
 

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor Byl54 » 15 Jan 2019, 11:40

aadbloem,
Neen, bevat een grote tank met indicatie. Beheerder en beheerplan inclusief onderhoudsboot en personeel.


Zien er mooi uit, een goed idee.
Gebruikers-avatar
Byl54
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 25 Dec 2011, 23:17
Woonplaats: Nederland
ligplaats: Nieuwegein
info:

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor stentor950 » 15 Jan 2019, 17:05

bas schreef:Maar hoe wordt die verzegeling in de VS dan praktisch uitgevoerd dat het daar wel werkt?
Iedereen loopt zich hier al 15 pagina's op te winden dat het praktisch onuitvoerbaar is maar volgens mij moet er nog begonnen worden met daarover na te denken.


Heel simpel. Geen zegel bij controle, $ 1000,- boete. Mag hier ook, te beginnen bij € 500 en bij de volgende overtreding - ik wil het nog net geen misdrijf noemen- deze verdubbelen. Alles natuurlijk geregeld met medewerking van ons incassobureau in Leeuwarden.
Ariadne kruiser
type: Stentor 950 OK/AK
Ligplaats WVA Aalsmeer
Gebruikers-avatar
stentor950
 
Berichten: 637
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 23:31
Woonplaats: Hoofddorp
ligplaats: Aalsmeer
info:

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor bas » 15 Jan 2019, 18:00

Ja mijn idee. Zo werkt het in de binnenvaart ook met de bilgeafsluiter. Zit op slot met een hangslot waarvan je zelf de sleutel hebt, lijkt wassen neus totdat ze je bij je lurven hebben dat het slotje eraf is.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor Noordvaarder » 15 Jan 2019, 19:23

stentor950 schreef:Heel simpel. Geen zegel bij controle, $ 1000,- boete. Mag hier ook, te beginnen bij € 500 en bij de volgende overtreding - ik wil het nog net geen misdrijf noemen- deze verdubbelen. Alles natuurlijk geregeld met medewerking van ons incassobureau in Leeuwarden.

Ik kan je al wel zeggen,als men dat op deze manier oplost,en niets doet aan de infrastructuur van de vuilwaterstations,dat het dan voor velen een onmogelijke taak wordt,en men het bijltje erbij neer gooit.
Reken er maar niet op dat men nu massaal aan het verbouwen gaat,want er zijn boten,waaronder ook de mijne,waar het niet mogelijk is,om een extra tank van 150 liter in te gaan bouwen.En zolang de rest er niet aan hoeft te geloven,is er weinig draagkracht.Maar ja Nederlandkennende,wordt hier alles opgelost met hoge boetes want de schatkist heeft geen bodem meer.Ze hebben alles verkwanseld,Nederland had een schat en schat hemeltje rijk land kunnen zijn met hun gasopbrengsten.Maar Den Haag heeft overal voor mooi weer gespeeld, NoordZuidlijn miljarden en miljarden in de grond gestopt,een HSL lijn waar nog steeds een boemeltje overheen rijd, de Fyra debacle, de Betuwelijn die ergens ophoud in the midle of nowhere,Maasvlakte2,en ga zo maar door.Maar iets faciliteren t.b.v. de recratiesector,dat moeten de ondernemers doen.Afschuiven en afschuiven,anders hebben ze hier niks gedaan,alleen maar naar binnen schuiven (CJIB) ,dat is het enigste dat ze kunnen.
Noordvaarder
 

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor bas » 15 Jan 2019, 19:57

Niet zo zeuren.
Zolang we hier 19 pagina's vrijelijk vol kunnen ouwehoeren over de praktische (on)mogelijkheden voor iets in een plezierbootje woon je in een schat hemeltje rijk land. Je wil het alleen niet inzien doordat de nadruk ligt op dingen die wellicht beter kunnen.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor Noordvaarder » 15 Jan 2019, 20:46

bas schreef:Niet zo zeuren.Zolang we hier 19 pagina's vrijelijk vol kunnen ouwehoeren .............

Inderdaad Bas, al 19 pagina's lul je hier tegendraads,met een hoop eco gehalte,maar een oplossing van jou kant over de onmogelijkheden,daarvan mis ik toch een hoop.Zware boetes en een veel gelul met een hoog onzingehalte,daarvan wordt niemand wijzer.Als persoon die mede een duwertje bouwd voor een club,had ik andere antwoorden verwacht,en geen antwoorden dat ik niets in wil zien.Schijnbaar zie jij het ook niet in,want nogmaals,jouw antwoorden zijn niet echt constructief gericht.
By the way, komt er wel een fatsoenlijke "doos" in dat schuitje van jullie met een stronttank erbij,of gaat dat dan ook zo de plomp in,ik zie daarvan namelijk ook nog niks op het program staan.
Je zal maar onverwachts naar de plee moeten als je met een groepje op pad bent.Over mogelijkheden gesproken dus.
Noordvaarder
 

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor quichot » 17 Jan 2019, 11:07

Oplossingen voor problemen beginnend met 'heel simpel' zijn bij voorbaat niet realistisch.
Zo'n drijvende plee lijkt me wel wat. Een gat onder de pot en je bespaart je veel rompslomp!
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor kajoe » 17 Jan 2019, 13:40

hoe dan ook het komen zal ,beperkte uitstoot van dat spul is wel heel goed voor de waterplanten en vooral riet ,waar het steeds slechter mee schijnt te gaan ,het verschil zie ik hier thuis waar naast de uitloop van de iba de eerste 50 meter het riet hoog staat en verder op steeds lager en dunner word .de vervuiling komt niet van de stront maar van al die rotzooi die er in gestopt word door ons zelf .
kajoe
 
Berichten: 1368
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor jade » 17 Jan 2019, 17:45

Ik denk ook dat er inderdaad wel iets moet gebeuren, maar ook zonder vuiwatertank kan je al veel doen.
Wij gebruiken geen middelen met chloor en de minst belastende zeep, groene zeep.
In ons nieuwe scheepje zit straks wel een vuilwater tank, dus zorgen over de regelgeving maak ik me niet.
Volgens mij is het ook wel mogelijk om in elk schip een vuilwater installatie aan te leggen, er is altijd wel een plaats te vinden.
Het geeft natuurlijk wel enig overlast het plaatsen van zo iets, maar ik denk dat het ook iets is van “de knop omzetten” er gaan en moeten gewoon dingen veranderen.
Mensen hebben van nature moeite met “grote” veranderingen.
jade
 
Berichten: 243
Geregistreerd: 30 Aug 2014, 19:18
ligplaats: Giethoorn
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten