Vuilwater over boord

algemene discussies

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor bas » 12 Dec 2018, 20:56

Maar staat er nou eigenlijk wel ergens beschreven hoe die verzegeling in de praktijk uitgevoerd gaat worden?

En na deze maatregel, die er toch voorlopig niet komt gaan ze iets anders bedenken, komt er een vaarverbod voor vervuilende diesels, dan kan 90% van de pleziervaarders en bijna alle binnenvaartschepen en cruise boten aan de kant blijven.

Voorlopig niet? Denk dat A'dam de spits binnen niet afzienbare tijd af gaat bijten (met de nieuwe GL burgemeester)....kun je denk ik op gaan wachten.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor aadbloem » 13 Dec 2018, 11:26

bas schreef:Voorlopig niet? Denk dat A'dam de spits binnen niet afzienbare tijd af gaat bijten (met de nieuwe GL burgemeester)....kun je denk ik op gaan wachten.

Als het aan GL en D66 ligt gaat er nog veel meer veranderen: geen auto meer, geen vlees, geen gas, geen deugdelijke verwarming, geen vervuilende dieselboten meer, geen flirt zonder contract, geen landsgrenzen. ‘t Wordt nagelbijten op de koude genderneutrale NS plee, in dit naderende Deugtopia :o
aadbloem
 
Berichten: 1010
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor R.C.Grootveld » 13 Dec 2018, 11:58

Als het aan GL en D66 ligt gaat er nog veel meer veranderen: geen auto meer, geen vlees, geen gas, geen deugdelijke verwarming, geen vervuilende dieselboten meer, geen flirt zonder contract, geen landsgrenzen. ‘t Wordt nagelbijten op de koude genderneutrale NS plee, in dit naderende Deugtopia :o

Mooie reden om niet op D66 te stemmen dus, hoeven we ook niet bang te zijn voor bindende referenda, gekozen burgemeesters etc. :roll:
Laatst gewijzigd door R.C.Grootveld op 13 Dec 2018, 16:32, in totaal 1 keer gewijzigd.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor Arthur » 13 Dec 2018, 13:26

R.C.Grootveld schreef:Mooie reden om niet op D66 te stemmen dus, hoeven we ook niet bang te zijn voor bindende referenda, gekozen burgemeesters etc. :roll:

Dat was ik toch al niet van plan, ook niet op GL, maar je kunt stemmen op wie je wilt, ze liegen voor de verkiezingen allemaal harder als een paard lopen kan.
Almost all old truckers survive cancer, but I am still fighting against it.
Gebruikers-avatar
Arthur
 
Berichten: 617
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 16:29
Woonplaats: Brunssum
ligplaats: Agios Nikolaos
info: Ik vaar met een houten kaik, een voormalige Griekse vissersboot.
6.50mx2.40mx0.70m

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor Marie Christina » 13 Dec 2018, 13:51

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor R.C.Grootveld » 13 Dec 2018, 16:36

Arthur schreef:Dat was ik toch al niet van plan, ook niet op GL, maar je kunt stemmen op wie je wilt, ze liegen voor de verkiezingen allemaal harder als een paard lopen kan.

Ligt er aan wat je onder 'liegen' verstaat . . . . .
Als gevolg van polderen, concensusmodellen, coalitie vorming etc. niet waar kunnen maken wat je "belooft", is wat anders dan 'liegen'.
Ondanks dat hebben we nog steeds een van de beste (zo niet het beste) parlementaire modellen ter wereld.
Iets wat veel Nederlanders niet willen begrijpen .....
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor Roelof » 13 Dec 2018, 18:50

Hoe stront al niet kan leiden naar politieke ideeën en gevoelens. Uiteindelijk is ieders stoelgang natuurlijk voor iedereen een persoonlijke gevoelskwestie :lol: :lol: :lol:
Als ze zouden bestaan zou ik onmiddellijk op de tegenpartij met Jacobse & Van Es stemmen: Voor de jongere generatie: https://www.youtube.com/watch?v=K0lg9KchCqQ
Geweldig, uiteindelijk gestopt omdat er (te veel) mensen waren die het serieus namen in de periode voor de verkiezingen.......... Let op de laatste zin van "Van Es" ... :mrgreen:

Het gaat echter niet om de politieke voorkeuren maar om de wenselijkheid en mogelijkheid om aan een dergelijke wetgeving te voldoen INDIEN deze van kracht wordt.
Ik ben ervan overtuigt dat de wil onder de watersporters er is, het moet alleen mogelijk gemaakt dmv een toereikend netwerk van afgiftestations, grensoverschrijding zal geregeld moeten worden en er zal een aanzienlijke (zeer) lange overgang termijn moeten zijn om de eigenaren de gelegenheid te geven om een oplossingen te laten zoeken aan boord van hun boot, al dan niet ondersteund met dispensatie regeling.
Zo zijn er nog vele andere haken en ogen te bedenken.

Het zal niet aan draagkracht ontbreken echter dit hangt af van de mogelijkheden zowel aan de wal als aan boord en vooral hoe onze wetgever(s) zich gaat opstellen.
Ik verwacht dat de handhaving in de toekomst terecht zal komen bij de lokale besturen.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor peter jansen » 13 Dec 2018, 19:18

Neem een voorbeeld aan de campings tegenwoordig. Eigen riool op elke plek. Als iedereen nou een eigen pomp neemt zijn alle problemen opgelost. Geen defecte installaties op de wal. Geen handhaving nodig
peter jansen
 
Berichten: 203
Geregistreerd: 10 Feb 2014, 23:58
ligplaats: de haukes
info:

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor Marie Christina » 13 Dec 2018, 19:21

Op het gevaar af dat dit een politiek item gaat worden ga ik toch nader in op de reden dat ik die poster van de Tegenpartij plaatste.
Want wat toen als satire werd gezien en hard om gelachen werd, daar wordt nu heel serieus door een partij over nagedacht.
Aan de lezer uit te maken welke partij ik bedoel.

En net als de Tegenpartij zal er voor deze partij dus maar één uitkomst zijn uiteindelijk....
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor pascall » 13 Dec 2018, 19:42

peter jansen schreef:Neem een voorbeeld aan de campings tegenwoordig. Eigen riool op elke plek. Als iedereen nou een eigen pomp neemt zijn alle problemen opgelost. Geen defecte installaties op de wal. Geen handhaving nodig


Hoe simpel kan het zijn, deze verdient de nummer een in de ideeënbus
De afvoerslang die normaal het water naar buiten pompt, pompt het water in het riool, he he, we zijn er! :D

Mvg,

Pascal.
pascall
 
Berichten: 2114
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten