Vuilwater over boord

algemene discussies

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor aadbloem » 17 Jan 2019, 17:56

stentor950 schreef:Heel simpel. Geen zegel bij controle, $ 1000,- boete. Mag hier ook, te beginnen bij € 500 en bij de volgende overtreding - ik wil het nog net geen misdrijf noemen- deze verdubbelen. Alles natuurlijk geregeld met medewerking van ons incassobureau in Leeuwarden.
En €9 administratiekosten niet te vergeten :o
Verder uiteraard de beroepsvaart volledige ontheffing zoals gebruikelijk dan kunnen zij nog 365 dagen per jaar de friese plassen en kanalen volschijten en vergiftigen met de zelfslijpende antifouling :o
Laatst gewijzigd door aadbloem op 17 Jan 2019, 17:59, in totaal 2 keer gewijzigd.
aadbloem
 
Berichten: 1011
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor Marie Christina » 17 Jan 2019, 17:58

@Jade: Ben het grotendeels eens met je.
Alleen niet met dat er altijd wel een plekje te vinden is.
Destijds dat de regel ingevoerd was is er bij mij een bedrijf langs geweest die aan de telefoon hetzelfde beweerde.
"We hebben ook flexibele tanks. Die passen altijd wel ergens."

Bij ons kon er een 20 liter tank onder het luik in de kombuis waar nu de boodschappen liggen.
Een tank die je dus dagelijks moet gaan legen en je boodschappen die dan maar in een waterdichte tas aan dek moeten staan, ofzo.

Dus ja, hij kón ergens kwijt, maar het had wel een hoop ergernis opgeleverd.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor Klaver vier » 17 Jan 2019, 19:03

Zo,n tank kan je altijd kwijt maar niemand wil het, al las je hem achter tegen de spiegel,dus niet komen met dat kan niet
Kan niet is dood
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor Roelof » 17 Jan 2019, 19:45

Van afstand is het altijd makkelijk praten, zeker als je de situatie aan boord niet kent. Natuurlijk kan iedereen een vuil water tank plaatsen als je het technisch bekijkt, ook 2 tanks is geen probleem als grijs en zwart water gescheiden moet worden. Desnoods 2 tanken op het dek en het toilet aanpassen zodat opvoerhoogte mogelijk is.
Ergens in één van de (gelimiteerde) opslagruimtes aan boord zal ook wel plaats zijn, eventueel moet het afvoersysteem van toilet en keukenwater en een deel van de betimmering worden omgebouwd maar het kan allemaal.
Bovenstaande is technisch mogelijk maar is het realistisch? NEE.

Sommige boten kunnen eenvoudig worden aangepast maar voor veel boten vergt het een aanzienlijke ombouw met buitenproportionele kosten. Zeker op kleinere boten is vaak de enigste mogelijkheid om de zooi direct overboord te lozen.

Waar het mogelijk is in een bestaande ruimte ben ik voorstander. Als een boot ge-refit wordt zoals onze boot, vind ik dat je er op voorhand over na moet denken en rekening kunt houden met veranderende regelgeving (dus niet ouwehoeren achteraf).

Het is logisch dat een extra tank ruimte inneemt waar normaliter boodschappen opgeborgen zouden kunnen worden, dat is een kwestie van anders denken / inrichten. Anderzijds moet het wel haalbaar blijven om een sewage scheidingssysteem in te bouwen zonder absurde kosten.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor Klaver vier » 17 Jan 2019, 20:00

Ik reageerde omdat er beweerd werd het kan niet,door iemand die altijd doet of hij alles weet.
Ik begrijp ook wel dat het niet zo maar even gepiept is,
Maar als die wet er komt wat ik niet geloof,ben ik er denk ik niet meer,het is nog lang niet zo dat je je daar druk over hoeft te maken.
In Nederland moet ook iedereen aan de zonnepanelen terwijl ze de elektra niet eens op kunnen slaan
Net als die bla bla over warmte pompen,ze kunnen er nu al niet genoeg aanmaken,de helft van de benodigde hoeveelheid nog niet eens
En de monteurs om het te instaleren zijn er ook nog niet voldoende.
Onze regering staat graag vooraan met bla bla waar niets van komt.
En als het niks wordt met een tank inbouwen kan je altijd nog je boot verkopen.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor Arthur » 17 Jan 2019, 20:24

Als het doorgaat wat ik nog moet zien is de vraag, is deze wet voor alle plezierboten of alleen die met een bepaalde lengte of met slaapplaatsen, ik kan me niet voorstellen dat op elke roeiboot met en motortje of die kaik van mij een poeptank moet.
Moeten die een porta potti meeslepen.
Almost all old truckers survive cancer, but I am still fighting against it.
Gebruikers-avatar
Arthur
 
Berichten: 617
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 16:29
Woonplaats: Brunssum
ligplaats: Agios Nikolaos
info: Ik vaar met een houten kaik, een voormalige Griekse vissersboot.
6.50mx2.40mx0.70m

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor Roelof » 17 Jan 2019, 20:28

@ Rene

Klaver vier schreef:Ik begrijp ook wel dat het niet zo maar even gepiept is,
Maar als die wet er komt wat ik niet geloof,
Onze regering staat graag vooraan met bla bla waar niets van komt.
En als het niks wordt met een tank inbouwen kan je altijd nog je boot verkopen.
Gr René ( klaver vier)


Mijn reactie was niet persoonlijk bedoeld, daarom in bovenstaande een paar dingen weggelaten.

- Inbouw is idd niet altijd eenvoudig.
- Ben het volledig eens dat de punten op de agenda vaak "mooie sier" is maar lang op zich laten wachten voor het daadwerkelijk regelgeving wordt. (heb zelf 1 op 1 meegemaakt hoe er gelogen en feiten verdraaid worden in de 2e kamer :( )
- Boot verkopen als gevolg van nieuwe wetgeving gaat mij te ver. Dat zou een doodsteek zijn voor de watersport.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor Klaver vier » 17 Jan 2019, 21:11

Iemand die goed kan liegen en hielen likken kan zo ons land reageren.
Gr René
Klaver vier
 

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor Noordvaarder » 17 Jan 2019, 23:29

Klaver vier schreef:Ik begrijp ook wel dat het niet zo maar even gepiept is.

O ik dacht anders dat het volgens jou een klusje van een cent was,want zo dom lul je wel.
Om even een andere opmerking van iemand aan te halen,die sprak over een kleine boot,waar bijna helemaal geen ruimte op is.
Dat is maar half waar.
Voorbeeld:
Bij alle Doerakken zonder AK,er past dan onder de stuurstand met gemak een extra tank in die ruimte.
Heb je een Doerak met met AK,dan wordt het knijpen,want de motorruimte zit goed vol,met een 200 liter diesel tank aan de linkerzijde,en een kachel.
Rechts zit de watertank van 200 liter,en staan de accu's.Bij mij 2 stuks,en de derde staat al voor nood,omdat daar de plaats ook voor ontbrak,in de rechterlangsbank voorin.
Enigste plaats waarin ik een tank kan plaatsen,is door mijn halfhoge hanglegkast op te gaan opofferen,die in de voorkajuit zit, tegen het toilet staat
Om nou een septitank in de voorkajuit te hebben,ik ben daar niet kapot van.
Om een fecaliën tank in te gaan bouwen,ontkom ik niet aan een stevige verbouwing.
Moet ik daar dan ook nog het sopwater van de aanrecht in laten lopen,dan kan ik beter de boot middendoor gaan zagen,en er een stuk tussen gaan laten lassen,want mijn keuken staat aan de andere zijde dan het toilet.Ik zou niet weten waar ik die leiding langs moet leggen onzichtbaar,want die ruimte is er niet.Plus ik zou dan een pomp erbij moeten hebben,om dat af te gaan voeren naar mijn vuilwatertank.
De keukenafvoer blijft waar die zit,dan maar een beetje sop op het water.
Je moet eens leren begrijpen dat niet iedereen een boot heeft,waar je in het motorruim bijna kunt staan.Bij mij gaat dat niet.
En ja, hij kan er altijd nog achter hangen zoals jij het beschrijft.
Maar goed,moeten we e.d. uitspraak serieus nemen?
Net zoals het volgende van je, dat neem ik ook niet serieus.
Klaver vier schreef:In Nederland moet ook iedereen aan de zonnepanelen terwijl ze de elektra niet eens op kunnen slaan.

Waarom zou je het zelf geproduceerde electriciteit op moeten slaan?
Je zit toch op een aanlever- cq terugvoer leiding aangesloten?
Men wil het vanuit de staat toch zo graag faciliteren?
En wees eens een vent, jullie installateurs willen er toch graag aan verdienen , door die digen te gaan plaatsen?
Jij strijkt toch het verschil tussen inkoop en verkoop op plus plaatsingstijd.
Een beetje ondernemer calculeerd toch zo dat deze er ook aan verdiend .
Als iedere afnemer voor de stroom niks meer krijgt na 2021,dan zakt,nee stort jullie gehele handel in zonnepanelen als een plumpudding in elkaar.
Weg nering.
Jij zit dus liever te wachten op het moment dan Jan en Alleman aan de accu's gaat kopen voor opslag van energie.
Zie jij het al voor je? Woning met 40 panelen,en in het fietsenhok 5 heftruckaccu's van 48 volt per stuk in serie aangesloten voor opslag van energie?
Hoeveel tijd heb je nog,om dat mee te gaan maken?
:o :? 8-) :roll:
Noordvaarder
 

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor bas » 18 Jan 2019, 09:33

Het doet niet ter zake of je een tank kwijt kunt of niet. Er is een lozingsverbod, geen verplichting op een tank.
Kun je geen tank kwijt dan moet je wat anders verzinnen. En waar plek is voor een toiletpot is ook plek voor een chemisch toilet of een pot met zak. Moet je alleen inleveren aan gebruiksgemak en daar zit hier het grootste probleem, dat wil niemand.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten