Vuilwater over boord

algemene discussies

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor Yep » 14 Dec 2018, 11:12

Hierbij mijn plaatje.
Vergeet niet dat we hier gewoon leven gelijk in een huis.
Er wordt derhalve niet bespaard op comfort.
Grijs water gaat via een klein tankje gelijk over boord.

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor stefan » 14 Dec 2018, 11:27

4,0 minuten douchen per dag? Dan kan ik met mijn kinderen nooit op een boot gaan wonen, die komen meer in de richting van 15,0 of hoger :?
stefan
 
Berichten: 623
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 21:08
Woonplaats: Maastricht
ligplaats:
info:

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor Yep » 14 Dec 2018, 11:32

stefan schreef:4,0 minuten douchen per dag? Dan kan ik met mijn kinderen nooit op een boot gaan wonen, die komen meer in de richting van 15,0 of hoger :?


Het is bij mij al de grootste watervreter met 45 liter per dag.
Ik zeg: De maximum doorlaat smoren.
Ik heb deze op 5,5 liter per minuut gezet.
Vrouwtje klaagt net niet ;-).
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor Noordvaarder » 14 Dec 2018, 14:33

Tontoos schreef:We zijn het samen wel eens dat poepen in de haven smerig is dat doe je niet.
Zouden er eigenlijk mensen zijn die in een jachthaven, hun feaces via de toiletpot naar buiten werken?
Zo ja,wat een stelletje viezerikken zijn dat.
Het mag bij ons niet,en het is ook niet nodig,want het gebruik van de toiletruimte is gratis.

Op de site van Marrekrite staan dus alle inname stations van vuil water.
Maar is er ook zo'n lijst van bv geheel Noord Nederland?
Dat zou de zaak een stuk gemakkelijker maken,en daarop kunnen dan de jachthavens ,die het niet faciliteren ook gelijk zien,wie dus daarin tekort schieten.
Kan het besetand met brandstof niet aangevuld worden met deze service?
Noordvaarder
 

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor aadbloem » 14 Dec 2018, 17:06

Noordvaarder schreef:Zo ja,wat een stelletje viezerikken zijn dat.
Het mag bij ons niet,en het is ook niet nodig,want het gebruik van de toiletruimte is gratis.

Het mag nergens meer, dus ook niet bij "ons". Maar toch gaat lang niet iedereen naar het clubhuis vrees ik en er zijn nog zat bootjes met weeceetjes die gewoon naar buiten pompen.
Alleen voor het geval dat er een controleur aan boord zou kijken hebben ze zo'n opvangzakje aan boord die over het weeceetje past en dit verzin ik niet, men vertelt dat gewoon....

Noordvaarder schreef:Op de site van Marrekrite staan dus alle inname stations van vuil water.
Maar is er ook zo'n lijst van bv geheel Noord Nederland?
Dat zou de zaak een stuk gemakkelijker maken,en daarop kunnen dan de jachthavens ,die het niet faciliteren ook gelijk zien,wie dus daarin tekort schieten.
Kan het besetand met brandstof niet aangevuld worden met deze service?

Alleen jachthavens met meer dan 50 ligplaatsen zijn door de wetgever verplicht om een innamestation te hebben en kosteloos aan te bieden.
Kleinere jachthavens vallen niet onder deze verplichting en gaan de uitgave dus niet doen vrees ik.

Ik heb een 150ltr zwartwatertank maar zodra we de grens over gaan bij Maastricht of Antwerpen is het afgelopen met de innamestations.
Wij brengen doorgaans de hele zomer door in Frankrijk. We zijn wel klaar met Nederland, met sloepen die elkaar in moeten halen en de hele dag golven van heb ik jou daar trekken, sloepchauffeurs hebben geen flauw benul van waterbeweging, hekgolven, boeggolven, klaar met de rubberboot-ettertjes met 6pk die hele dag racen totdat er 1x per weekend een politieboot eentje pakt, klaar met jetski's die effe scheuren omdat het kan maar niet mag, klaar met de skiboten die van het meertje af komen waar het wel mag en de gashandle enorm moeilijk teruggezetkrijgen :o :lol:
aadbloem
 
Berichten: 1010
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor Marie Christina » 14 Dec 2018, 17:57

Noordvaarder schreef:
Op de site van Marrekrite staan dus alle inname stations van vuil water.



Ik weet niet of deze ook op de site van de marrekrite stond, maar toen ik een paar jaar geleden in Hindeloopen de Zeeolifant (roeisloep van de zeevaartschool) wilde leeg maken mocht dat niet met het hoosvat of de balgpomp op de spiegel van de boot: "er kan in die boot olie liggen", zo werd ons mede gedeeld door een medewerker.
Juist ja, in een roeisloep.
Benieuwd waar die olie dan vandaan kwam.
Waarschijnlijk van de lichamen van de roeiers: zonnebrandolie.
Maar goed.
Somsmoet je niet altijd tegen de stroom in willen zwemmen.
Dat werd dus de waterzuiger aan de wal.
Kostte een euro.

Euro erin.
(Was nog een hele toer om iemand te vinden met een losse euro op zak, overigens.)
Op de knop drukken: niets.
Nog eens drukken: nog steeds niets.
Iemand zoeken.
Niemand te vinden.
(Het was avond, dat had ik nog niet verteld)

Toen kwam het f*ck it gevoel boven en zijn we gewoon gaan leegpompen met de balgpomp.
Dan maar een boete.
Zelfs de man die zei dat het niet mocht zei er niets van. :)
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor Klaver vier » 14 Dec 2018, 21:06

Nou van die verplichting van een afzuiginstallatie verplicht voor neer als 50 boten is ook al niets terecht gekomen,bij ons in de haven liggen wel 200 boten en geen afzuiginstallatie
En zo zijn er tientallen havens in Loosdrecht met meer als 50 ligplaatsen,ik weet niet beter of er zijn op Loosdrecht maar 2 afzuiginstallaties waarvan er 1 altijd stuk is.
Zolang die hele zooi niet op orde is kan je moeilijk de wet gaan handhaven,dan gaat iedereen brullen ik wilde de tank leegmaken maar het kon nergens.
Gr René ,die zo,n stink tank in zijn boot absoluut niet neemt,iedereen die zo,n tank heeft hoor je over stank ( lekker onder je bed)
Klaver vier
 

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor Yep » 14 Dec 2018, 21:16

Klaver vier schreef:,iedereen die zo,n tank heeft hoor je over stank ( lekker onder je bed)


Uit ervaring niet mee eens, niet hier op de boot, noch bij andere boten hier in de haven.
Uiteraard moet je installatie wel dicht zijn (tank, pomp en slangen).
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor Noordvaarder » 14 Dec 2018, 21:53

Klaver vier schreef:Nou van die verplichting van een afzuiginstallatie verplicht voor neer als 50 boten is ook al niets terecht gekomen,bij ons in de haven liggen wel 200 boten en geen afzuiginstallatie
En zo zijn er tientallen havens in Loosdrecht met meer als 50 ligplaatsen,ik weet niet beter of er zijn op Loosdrecht maar 2 afzuiginstallaties waarvan er 1 altijd stuk is.
Het komt er dus op neer,dat de jachthaven sterk in overtreding is,want deze bied NIET de mogelijkheid tot het doen legen van je tank met zwart water.Hier https://www.infomil.nl/onderwerpen/inte ... schriften/ staat toch overduidelijk dat het voor jachthavens waar meer dan 50 boten liggen,deze verplicht een afzuigpomp moeten hebben.
Onderaan de site kan je nog reageren op de vraag of deze site nuttig was.
Ik heb dat gedaan.De site heeft van mij 1 ster gekregen.Om met Fons Jansen te spreken, "1 punt voor de moeite".


Voor eventuele loosplaatsen met een boot,kan ik nog niets vinden op internet.
Of er een lijst bestaat,weet ik niet.
Op het camperforum heb ik het volgende kunnen vinden.
https://www.campersite.nl/loosplaatsen/
Er zijn daar ook plaatsen bij,die aan het water gelegen zijn.
Noordvaarder
 

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor Klaver vier » 15 Dec 2018, 14:02

Als dat zo is zijn bijna alle havens in Loosdrecht in overtreding,ik weet er maar twee met een afzuiginstallatie,ik ben bang dat het er zelfs nu nog maar 1 is en dat is bij het Anker,en daar is heel lastig bij te komen.
Het is dus precies wat ik zeg er wordt niet op gehandhaafd dus gebeurd er gewoon niets.
Het zou mijn tijd in iedergeval allemaal wel uitduren.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten