Vuilwater over boord

algemene discussies

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor R.C.Grootveld » 07 Dec 2018, 11:25

Mopolcamper schreef:Ik begrijp de reacties hier eigenlijk niet. Lozen van uitwerpselen op het oppervlaktewater is al ruim 10 jaar wettelijk verboden.

Het lozen van fecaliën houdend afvalwater is al ca 40 jaar verboden, alleen was er tot ca 10 jaar geleden een gedoogbeleid voor de scheepvaart.

Iemand die dus na zeg 1980 een schip heeft gebouwd cq heeft laten bouwen wat niet op zijn minst was voorbereid op de installatie van een vuilwatersysteem, kun je dus gerust als naief bestempelen.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor varg » 07 Dec 2018, 11:32

Mopolcamper schreef:Ik begrijp de reacties hier eigenlijk niet. Lozen van uitwerpselen op het oppervlaktewater is al ruim 10 jaar wettelijk verboden.
Als ik zo de voorgaande postings overzie, kan ik niet anders dan constateren dat de indiener van de motie (en met hem alle andere partijen in de kamer op een na die de motie hebben ondersteund) een behoorlijk beeld heeft van de feitelijke gang van zaken in de samenleving.


Je maakt een lastig uitvoerbare wet, je zorgt ervoor dat er geen enkele controle op de uitvoering is......en na 10 jaar kom je er achter dat de wet niet door iedereen vlekkeloos wordt nageleefd! En wat dan? Dan stel je een nieuwe wet voor!.....

En dat terwijl de doelgroep...de watersporter ...eigenlijk heel graag wil meewerken aan schoon zwemwater! Sorry, maar mijn vertrouwen in de politiek is niet opeens veel groter geworden door dit voorstel van D66.

groet
Arnold
b]'Varg' [/b]
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.
ligplaats: Amsterdam / Nw. Meer
Gebruikers-avatar
varg
 
Berichten: 1104
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 23:50
ligplaats:
info:

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor aadbloem » 07 Dec 2018, 11:41

Goed over nagedacht weer door D66. Ongetwijfeld een kamerlid met een sloepje die zich afvraagt waarom......
Wij liggen in een jachthaven met 500 ligplaatsen en één GRATIS afzuiginrichting omdat de wetgever dat verplicht heeft.
Op een zondagmiddag van een mooi weekend zien we dat zo'n 15% van de schepen en schippers genoten hebben van het mooie weekend en terugkeren in de haven, pakweg 75 schepen.....
Uiteraard meren zij rond 17:00 uur om de beurt af bij de vuilwaterafzuiginstallatie om de vuilwatertank te legen.
Er is file, er is ruzie, er wordt gescholden en er zijn pikhaken waarmee geduwd en getrokken wordt zoals destijds bij de sluis van Harderwijk.
Ook wij hebben wel de pech gehad tot maandagmiddag in de file te liggen om aan de beurt te komen en bij de afzuiginstallatie te geraken.
Regulering door het bestuur, een rooster heeft niet mogen baten. Passanten mijden onze haven vanwege de vuilwaterfile.
De wachtlijst is verleden tijd, tientallen schepen met vuilwatertank en veel pikhaakschade liggen te koop.
De oplossing? Een stuk of tien vuilwaterafzuigers met per installatie 10mtr vrije schoeiing?? 100mtr schoeiing ontrekken aan het ligplaatsen bestand??
:o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o
Laatst gewijzigd door aadbloem op 07 Dec 2018, 13:18, in totaal 4 keer gewijzigd.
aadbloem
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor aadbloem » 07 Dec 2018, 12:44

Popeye schreef:En wanneer je de grens overgaat mag de verzegeling er af?
Groet, Jack.

Aan de grens zullen vrijwilligers van D66 met kniptang de vertrekkende jachten de loospomp/driewegkraan ontzegelen en een zegeltang om de inkomende jachten de loospomp/driewegkraan te verzegelen.
Tijdens onze vaartocht van drie maanden door Belgie en Frankrijk hebben we niet één inzamelstation gezien. Misschien hebben we die ene haven gemist waar er wel eentje bestaat??
;) :D
aadbloem
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor Marie Christina » 07 Dec 2018, 13:16

R.C.Grootveld schreef:Ik zou er maar rekening mee houden, dat dat met de huidige DNA Analysetechnologie (6x ww) geen enkel probleem is :D

Dat zien we dan wel weer.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor Popeye » 07 Dec 2018, 13:47

kajoe schreef:toen ik vele jaren geleden een paar jaar op de rijn passagiers voer werden de fecaliën opgeslagen in de septic tank


Een septictank aan boord lijkt me sterk, en zo ja dan krijg je een geleidelijke afvoer van min of meer gezuiverd water.

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor Arthur » 07 Dec 2018, 13:54

Mij lijkt dat een keutel gewoon biologisch afbreek baar is en geen kwaad kan, het afwaswater, dat van de wasmachine en de douche zit vol met vet en chemische rotzooi.
Almost all old truckers survive cancer, but I am still fighting against it.
Gebruikers-avatar
Arthur
 
Berichten: 617
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 16:29
Woonplaats: Brunssum
ligplaats: Agios Nikolaos
info: Ik vaar met een houten kaik, een voormalige Griekse vissersboot.
6.50mx2.40mx0.70m

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor Noordvaarder » 07 Dec 2018, 14:04

Marie Christina schreef:Ik zou niet weten waar ik mijn schijttank kwijt zou moeten.

Voor mij geld hetzelfde verhaal.
Geen plaats,tenzij een stevige verbouwing.
Heb ik daar zin in? Nee helemaal niet.
En omdat mijn huidige plee die erin zit,vernieuwd moet worden,ook een bak geld gaat kosten,heb ik deze https://www.thetford-europe.com/interna ... potti-565e aangeschaft.
Uitloop gaat dicht.Inloop kan nog dienst doen als water voor het doorspoelen naar de ondertank eventueel.Daar is wel iets voor te maken zodat ik geen vers water nodig ben.
En als de ondertank vol is,en we zijn halverwege het Lauwersmeer,dan gaat de boel de plomp in ten favure van de vissen,zijn we in de buurt van een walstation,dan wordt die daar geleegd.
Ik heb er best begrip voor dat lozen in zwemwater niet hoord,maar als ik achter een vrachtboot aan vaar,en daar zit iemand op de pot te schijten,en die spoelt dat zo de PMK in,en ik vaar daar ook,en ik moet het opslaan in een tank,dan is er sprake van rechtsongelijkheid.En in art1 van het BW staat,dat iedereen dezelfde rechten heeft.Dus of de beroepsvaart gaat ook aan een tank,of wij mogen op grote vaarwegen ook lozen.
Noordvaarder
 

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor Marie Christina » 07 Dec 2018, 15:19

Nou, mijn keutels zijn aardig chemisch verontreinigd, hoor.
Met alles wat ik aan farmaceutica opvreet elke dag. :mrgreen:
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor Yep » 07 Dec 2018, 15:25

Je zal maar een door het volk gekozen politicus zijn ;-)
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3164
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten