varg schreef: Het zou overigens goed zijn om ook andere zaken toe te voegen. Ik denk aan het lozen van antivries (de giftige soort), olie, vet en/of brandstof. Ook het vernielen van rietkragen, aanlegsteigers en zelfs het zorgen van overlast door versterkte muziek mag van mij deel uitmaken van een dergelijke verklaring.
quichot schreef:@Bas, je bent je ervan bewust dat er 210.000 pleziervaartuigen zijn tegenover krap 5000 binnenvaartschepen? Laat de helft van die jachtjes nou een plee hebben, dan nog zijn dat er 20 keer meer dan vrachtschepen. Dat gaat niet werken.
Bijvoorbeeld, op jaarbasis:
Slechts de helft van de 210.000 heeft een WC èn loost op buitenwater, blijft 105.000
Grofweg wordt er maar 1 kwartaal intensief gevaren, 105.000/4 maakt 26.000
Meer dan de helft van het kwartaal ligt de boot onbewoond in de haven, dus 26.000/2 is 13.000 onderweg, zeg 10.000
Zeker 2500 is in buitenland of buitengaats, 10.000 - 2.500 rest 7.500
Slechts 7.500 gemiddelde volle belasting vaarwater op jaarbasis tegenover 5.000 gemiddelde volle belasting vaarwater, is toch wel wat minder appels en peren.
aadbloem schreef:
Deze vergelijking 210.000 pleziervaartuigen <> 5000 binnenvaartschepen is wel aardig voor politici en dergelijke onnozelaars maar het snijdt pas hout wanneer je een vergelijking kan maken op basis van aanwezigheidsuren.
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten