Yep schreef:In het echte leven lijkt het me best een goede kerel.
Goed weet ik niet,dat mag een ander beoordelen,maar je moet eerlijk en oprecht zijn,en je standpunten vasthouden,als je weet dat je in je recht staat.
Maar zit je fout,dan moet je dat ook kunnen toegeven.
Off topic.
Een mooie anekdote:
Vorig jaar belde ik de jachtwerf,of er weer een plekje was voor onze Doerak op de wal.
Ik kreeg direct van "Leiden naar Delft" van hem,met de mededeling dat ik hem een boot met een verrotte motor had verkocht.
(Wij hebben namelijk de voorige boot verkocht aan de werfeigenaar,en dat gedaan met gesloten beurs op basis van een aantal jaren ligplaats op de wal tijdens winterperiodes.)
Ik hem vragen wat er aan de hand was. Nou de motor was kapot gevroren volgens hem.
Ja wat was het feit? Hij had hem al 2 jaar in bezit,en dan met zoiets komen,daaraan ga ik twijfelen.
En o ja, jij hebt nog nog een motor thuis staan( ja dat is waar,is een Yanmar 3YM30 met nieuwe KK) ,en dan kon die er mooi in volgens hem.
Echter in die oude lag een Yanmar YSE12G,een totaal andere motor.
Mijn vrouw wou er niets van weten,want koop was koop volgens haar,maar ik dacht daar toch anders over.
Hij had weliswaar de boot al bijna 2 jaar toen,maar hij lag al die tijd op de wal of in de loods.
(Ze kwamen er achter toen ze hem te water lieten,en ermee weg wilde varen)
Ik heb mijn vrouw om kunnen praten,en gewoon gezegd,dat als wij de boot gehouden hadden,dat ons dat ook was overkomen.
Ik heb weer een goed lopende YSE12 ook van 1974 ,voor op de kop kunnen tikken voor een 850 euro ,en die staat er nu in.
Inbouw deden ze zelf.
Hij gelukkig,wij gelukkig,en hebben onze reserve motor nog.
Heeft een paar centen gekost,maar so what?
Het is maar geld,dat geen hond wil vreten toch?
Het is toch mooi dat je het zo kunt oplossen toch?
Oorzaak van kapotvriezen was een dichte thermostaat,waardoor het koelvloeistof de motor niet heeft bereikt,en de deksel van het koelgedeelte kapot gevroren is.14 jaar gaat het goed, 1 keer ging het dus mis.Nergens zo'n deksel verkrijgbaar.Ik ben nog bij Borgers Ijzergieterij in Sappemeer geweest,en gevraagd of ze een deksel van de Yanmar na konden maken.Dat was wel mogelijk,maar zijn inschatting was dat het rond de 1500 euro moest kosten.Dat was me teveel van goede.
Maar als het K4 was geweest,had die nu een sleepboot moeten kopen.