Ik denk dat hier wel een vervolg op komt,want de pleziervaart pikt dit niet.
Er komt wel tegenstand,en daar wordt dan de beroepsvaart de klos van.
Wacht dus maar af.
Er is straks een groepdie het haasje is.
Gelijke monniken,gelijke kappen.
Als dit de neergang van de watersport minnende liefhebber gaat aantasten,dan komt de bedrijvigheid die daarvan afhankelijk wel in het verweer.Hoe dan ook,dit balletje gaat nog lang rollen denk ik,en de beroepsvaart wordt het haasje.Die moeten dan ook een tank hebben
Ik zie dat wat anders. De beroepsvaart gaat ook aan de tank/afgifte, daar kun je op wachten. Die moeten vroeg of laat ook wel.
Roepen om gelijke behandeling is denk ik het stomste wat je als pleziervaart kunt gaan doen, die gaat de tegenpartij tegen je gebruiken als je pech hebt. Als je dat zo nodig wilt dan kun je het krijgen ook met typegoedgekeurde installaties, administratie, en reguliere keuringen op de goede werking, etc.
Laten we wel wezen, eigenlijk is er op dit gebied bijna geen regelgeving in de pleziervaart. Prima, hoeft van mij ook niet zo nodig maar het is slecht vol te houden als alle andere takken van sport het wel moeten qua emissie, technische staat, etc.... . Vind niet dat de watersport wat dat betreft in de positie zit om nou heel zielig te gaan zitten doen om een regeltje.
Tja....economische schade. Weet het niet, de een zijn dood is de ander zijn brood. Het is in ieder geval een argument wat in vergelijkbare gevallen in andere branches weinig stand heeft gehouden.
Is dat zo?
Volgens mij houdt men zich aan regels als
- Het nut van de regels ingezien wordt.
Denk dat hier idd nog wel wat winst in te halen valt. Wat meer voorlichting over de effecten kan geen kwaad, want dat die er wel degelijk zijn valt slecht te ontkennen. Daarbij komt denk ik dat de schaal waarop de pleziervaart hierin bijdraagt ernstig wordt onderschat. Iedereen wijst hier altijd gelijk naar de binnenvaart en passagiersschepen in verhouding tot zijn eigen keutel, in werkelijkheid ligt de bijdrage in dit geval voor de gehele pleziervaartsector ongeveer 5x hoger dan die van de binnenvaart, en dan vaak ook nog in gebieden waar het meer kwaad kan.
Als handhaving de hoofdreden zou zijn voor mensen om zich aan de regels te houden zou ik gisteravond constant ingehaald moeten zijn toen ik met een gangetje van 115-120 (130 toegestaan) over de Afsluitdijk reed.
Dat was niet het geval.
Volgens mij is de afsluitdijk nou net een stukje waar flink gehandhaafd wordt.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.