Byl54 schreef:Volgens mij is er weinig veranderd, 9 pagina's kunnen lezen waarom de een niet hoeft te lozen, poept biologisch, geen ruimte, oud schip, betaald automaten, beroepsvaart niet hij wel, woningen enz. enz. Mopolcamper geeft aan dat er in een aantal gebieden veel aangedaan wordt. Handhaven is een oplossing niet de enige. Maar laten we eens stoppen met het bedenken van onzin dingen.
Nou of het onzin is,waag ik te betwijfelen.
Want waarom wordt er nu ineens een balletje opgegooid door een lid van de D66 fractie?
Heeft de beste man connecties met de bereopsvaarwereld?
Het komt wel toevallig gelijk met de kwestie , van het "ontgassen" van tankers die hier de grens overvaren,om dat hier in NL daarvoor nog geen regelgeving bestaat,zoals dat wel het geval is in Duitsland o.a.
Ik vraag me ook af,waar tankschepen hun tanks reinigen.Gebeurd dat op het oppervlakte water?
Dat kan namelijk met stoffen die geen sporen achter laten,te weten Melasse en Magnesium Chlorides.
Ik zie hier in het Noorden schepen varen,die bij wijze van spreken bij de suikerfabriek Melasse laden,en vervolgens er een vracht MC achteraan doen.Zouden deze contaminatie van lading riskeren? Ik geloof daar namelijk niet in.
Dat betekend dus dat er ergens "gespoeld" wordt.
Maar spoelcentra voor schepen zijn er hier in het Noorden niet.
Ik zou trouwens ook niet weten waar dan wel in NL.
In Belgie is er Mac2,voorheen Marpobel aan de Blauwe weg,waar chemie tankers reinigen.
Hier in NL zou ik zo niet eentje weten,die dat doet.
En hoeveel tankers varen hier in de rondte die de deksels open hebben liggen,omdat het "eventjes moet luchten"?
Produkten als aceton,methanol en diverse oplosmiddelen,alsook Tetra's en DCM's vliegen er zo door de deksel uit.
Daarom stel ik me al een poosje de vraag, welke voorkennis heeft de D66 persoon,om nu eventjes snel via een amamdement eventjes gauw met de vinger naar de watersporter te gaan wijzen.
Is het bij de beroepsvaart wel in orde?
Begrijp me goed,ik ben niet tegen een verbod van lozen op open water,maar dan voor iedeeen,en niet alleen maar voor de watersporter,die seizoens gebonden gebruik maakt van water,en waar de beroepsvaarder ,die ook deze gebieden doorkruist,gewoon zijn troep mag lozen.
Gelijke monnikken,gelijke kappen.
Een schip is een schip,of het nu voor beroeps of voor plezier wordt gebruikt.
Het niet mogen lozen van je afvalwater,hetzij bruin,hetzij zwart,moet gelden voor beide groepen.
En de groep met de meeste ruimte,hoeft nu niets,en de groep waar de aanpassingen nu niet of slecht kunnen,moeten van alles uithalen om te moeten voldoen aan zaken .
Dat noem ik rechtsongelijkheid.
Dat is discrimatie in zijn pure vorm.