Vuilwater over boord

algemene discussies

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor Marie Christina » 18 Jan 2019, 13:50

Ik zou niet durven gokken met hoeveel verschillende mensen ik de afgelopen 30 jaar gevaren heb.
Maar als ik gok dat dat aantal rond de 1000 moet liggen zal ik er niet ver af zitten.
En het aantal mensen dat uiteindelijk de echte kl**tzak bleek te zijn die hij op het eerste gezicht leek is op de vingers van een hand te tellen.

Mensen, en zeker watersporters, zijn zelden nare mensen.
Ze bestaan wel.
Túúrlijk.
Helaas wel.
Maar hun aantal is gelukkig ver in de minderheid.

[Edit: Noot aan dat ene forumlid dat míjn bloed wel kan drinken: ook ik val live best mee. ;) )
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor Yep » 18 Jan 2019, 13:56

Klopt, het zijn er uiteindelijk bitter weinig alhoewel ze er wel zijn.
Uiteindelijk komt het aan op communicatie en de wil je in een ander te verplaatsen.
En inherent aan een forum is dat je anoniem vanachter je bureau flinke stellingen kunt poneren.
Kunst is dan om wat nuance in stellingnames aan te brengen.
Nou, het wordt hier nog eens echt gezellig ;-)
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor Noordvaarder » 18 Jan 2019, 14:01

aadbloem schreef: Dan komt blauwe aquakem uiteindelijk toch ook in het oppervlaktewater? De rioolzuivering haalt dat er niet uit vrees ik??
Je moet niet vrezen,maar zeker van het feit zijn,en anders niets vermelden.Iemand die iets niet zeker weet,kan zich beter stilhouden,i.p.v. constant uitingen doen waaraan hij of zij zelf vreest.Dat werkt alleen maar opruiend,en draagt niet bij aan een schoon en beter milieu.
Als het produkt niet goed was geweest,dan had Thetford het produkt niet in de handel gedaan.
Noordvaarder
 

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor Noordvaarder » 18 Jan 2019, 14:56

Yep schreef:In het echte leven lijkt het me best een goede kerel.

Goed weet ik niet,dat mag een ander beoordelen,maar je moet eerlijk en oprecht zijn,en je standpunten vasthouden,als je weet dat je in je recht staat.
Maar zit je fout,dan moet je dat ook kunnen toegeven.

Off topic.
Een mooie anekdote:
Vorig jaar belde ik de jachtwerf,of er weer een plekje was voor onze Doerak op de wal.
Ik kreeg direct van "Leiden naar Delft" van hem,met de mededeling dat ik hem een boot met een verrotte motor had verkocht.
(Wij hebben namelijk de voorige boot verkocht aan de werfeigenaar,en dat gedaan met gesloten beurs op basis van een aantal jaren ligplaats op de wal tijdens winterperiodes.)
Ik hem vragen wat er aan de hand was. Nou de motor was kapot gevroren volgens hem.
Ja wat was het feit? Hij had hem al 2 jaar in bezit,en dan met zoiets komen,daaraan ga ik twijfelen.
En o ja, jij hebt nog nog een motor thuis staan( ja dat is waar,is een Yanmar 3YM30 met nieuwe KK) ,en dan kon die er mooi in volgens hem.
Echter in die oude lag een Yanmar YSE12G,een totaal andere motor.
Mijn vrouw wou er niets van weten,want koop was koop volgens haar,maar ik dacht daar toch anders over.
Hij had weliswaar de boot al bijna 2 jaar toen,maar hij lag al die tijd op de wal of in de loods.
(Ze kwamen er achter toen ze hem te water lieten,en ermee weg wilde varen)
Ik heb mijn vrouw om kunnen praten,en gewoon gezegd,dat als wij de boot gehouden hadden,dat ons dat ook was overkomen.
Ik heb weer een goed lopende YSE12 ook van 1974 ,voor op de kop kunnen tikken voor een 850 euro ,en die staat er nu in.
Inbouw deden ze zelf.
Hij gelukkig,wij gelukkig,en hebben onze reserve motor nog.
Heeft een paar centen gekost,maar so what?
Het is maar geld,dat geen hond wil vreten toch?
Het is toch mooi dat je het zo kunt oplossen toch?

Oorzaak van kapotvriezen was een dichte thermostaat,waardoor het koelvloeistof de motor niet heeft bereikt,en de deksel van het koelgedeelte kapot gevroren is.14 jaar gaat het goed, 1 keer ging het dus mis.Nergens zo'n deksel verkrijgbaar.Ik ben nog bij Borgers Ijzergieterij in Sappemeer geweest,en gevraagd of ze een deksel van de Yanmar na konden maken.Dat was wel mogelijk,maar zijn inschatting was dat het rond de 1500 euro moest kosten.Dat was me teveel van goede.


Maar als het K4 was geweest,had die nu een sleepboot moeten kopen. :mrgreen: :mrgreen:
Noordvaarder
 

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor Sambeek » 18 Jan 2019, 21:18

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 9RUkTldjS0

Dat krijg je als je opspaart en verder zeg ik niks. ;) 8-)
Laatst gewijzigd door Sambeek op 18 Jan 2019, 21:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
groet Albert Terpstra / SAMBEEK 8-)
Sambeek
 
Berichten: 105
Geregistreerd: 13 Feb 2017, 22:27
ligplaats: Maurik
info:

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor Marie Christina » 18 Jan 2019, 21:20

Ik ook niet, want als ik de link aanklik krijg ik de mededeling dat ik niet bevoegd ben het te bekijken.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor Sambeek » 18 Jan 2019, 21:23

Marie Christina schreef:Ik ook niet, want als ik de link aanklik krijg ik de mededeling dat ik niet bevoegd ben het te bekijken.



sHIT!! :lol: :lol: EVEN ANDERS PROBEREN
groet Albert Terpstra / SAMBEEK 8-)
Sambeek
 
Berichten: 105
Geregistreerd: 13 Feb 2017, 22:27
ligplaats: Maurik
info:

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor bas » 18 Jan 2019, 21:23

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... ater&ifg=1

Werkt deze? die zal het waarschijnlijk zijn, al heeft het weinig met stront te maken
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor Sambeek » 18 Jan 2019, 21:25

groet Albert Terpstra / SAMBEEK 8-)
Sambeek
 
Berichten: 105
Geregistreerd: 13 Feb 2017, 22:27
ligplaats: Maurik
info:

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor Sambeek » 18 Jan 2019, 21:26

bas schreef:https://www.facebook.com/photo.php?fbid=633358183749863&set=gm.767868290256640&type=3&theater&ifg=1

Werkt deze? die zal het waarschijnlijk zijn, al heeft het weinig met stront te maken

stront ja, werken nee. :D
groet Albert Terpstra / SAMBEEK 8-)
Sambeek
 
Berichten: 105
Geregistreerd: 13 Feb 2017, 22:27
ligplaats: Maurik
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten