Vuilwater over boord

algemene discussies

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor Noordvaarder » 12 Dec 2018, 01:47

Byl54 schreef:Gelijke monniken, gelijke kappen is ook niet altijd een oplossing, denk aan het verbod op oude motorvoertuigen in stedelijke gebieden, een aantal van ons zou niet blij worden als oude diesels verboden zouden worden. Of dan maar geen gelijke kappen.
Wat dat betreft heeft Duitsland dat al aardig goed aangepakt.
Ik zou ook niet waarom je met een oude stinkende Euro nul diesel nu nog de stad in moet.
Bedrijfsmatig wordt het je schier onmogelijk gemaakt,door hogere heffingen, om nog rendabel met een Euro 3 diesel te rijden.
Dus weg ermee,en zorgen dat je minder fijnstof etc uitstoot,ten gunste van degene die daar woont.
Ik heb er geen problemen mee,dat ze dergelijke voertuigen niet meer in de binnenstad willen hebben.
Als het je treft Byl54,heb je gewoon pech.

broekie schreef:Ander meer in lijn liggend voorbeeld: Je mag niet wildplassen of poepen, maar er staan ook geen toiletten op iedere hoek van de straat.
Wat moet ik nu als ik hoge nood heb en onderweg ben?

Deze uitspraak klopt niet.
Wildplassen en poepen mag nergens BINNEN de bebouwde kom.
Dus binnen de naamborden van een dorp of stad mag het niet.
Daarbuiten mag het namelijk wel.
Maaarrrrrrrrrrrr, is er een voorziening,zoals langs de snelweg waar een brandstof pomp is,met toilets,daar mag je ook niet wild plassen een poepen.
Maar kom je op een parkeerplaats uit,zoals tussen "t Harde en Nunspeet(A28),waar geen toilet voorziening is,mag je gewoon bij een boom of ergens in de bossages je behoefte doen.
Er is niemand die je dat kan verbieden.
Het is namelijk zo vreemd,als je aanmeert aan een Marrekrite plek,dan mag je geen feaces laten lopen via je toiletsysteem in het water,maar je mag wel achter de aanmeerplaats in de slootswal gaan zitten te schijten als de nood hoog is.Zo krom is de wet nou.
Noordvaarder
 

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor bas » 12 Dec 2018, 08:43

Wat dat betreft heeft Duitsland dat al aardig goed aangepakt.
Ik zou ook niet waarom je met een oude stinkende Euro nul diesel nu nog de stad in moet.
Bedrijfsmatig wordt het je schier onmogelijk gemaakt,door hogere heffingen, om nog rendabel met een Euro 3 diesel te rijden.
Dus weg ermee,en zorgen dat je minder fijnstof etc uitstoot,ten gunste van degene die daar woont.
Ik heb er geen problemen mee,dat ze dergelijke voertuigen niet meer in de binnenstad willen hebben.
Als het je treft Byl54,heb je gewoon pech.

Dit is in Nederland toch ook al zo, zowel voor vracht als personen verkeer.
Juist hierom snap ik de weerstand tegen een vuilwatertank niet zo....watersport heeft weinig recht van klagen, die hoeven nog aan geen enkele regel te voldoen m.b.t. dit soort dingen. En past er geen tank dan heb je pech.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1508
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor broekie » 12 Dec 2018, 09:25

@Wiebren.
Dan zie je toch dat er niet voor ieder verbod een passende voor iedereen mogelijke oplossingen hoeft te zijn.

De discussie gaat voortdurend over het feit dat vebieden niet kan zolang de alternatieven niet waterdicht zijn.
Ik denk dat de overheid kan verbieden zonder de oplossing voor iedereen in elke situatie te hoeven faciliteren.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2539
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor quichot » 12 Dec 2018, 10:17

broekie schreef: De discussie gaat voortdurend over het feit dat vebieden niet kan zolang de alternatieven niet waterdicht zijn.
Ik denk dat de overheid kan verbieden zonder de oplossing voor iedereen in elke situatie te hoeven faciliteren.

Nee, maar je kunt niet een gigantisch parkeerterrein aanleggen met maar één parkeervak en dan daar een bord naast zetten met de tekst 'verboden buiten de vakken te parkeren'.
Kortom, het moet de burger niet praktisch onmogelijk worden gemaakt zich aan de wet te houden. Dan ben je als wetgever verkeerd bezig.
Overigens ben ik niet tegen het principe de vervuiler betaalt. Ik dacht aan een pasjessysteem met saldo. De al bestaande OV-chipcard zou daar heel geschikt voor zijn. In grote buitenlandse steden zie je steeds vaker van die universele chipcards waarmee je, naast OV, tal van andere diensten kan afrekenen. Je zou daarmee bijvoorbeeld ook je afval kunnen afgeven op sluizen, waar de beroepssector nu ook alleen terecht kan met een pasje.

En @aadbloem heeft zeker een punt: hoe gaat het dan met je verzegelde tank buiten Nederland?
Maar ook zonder die onvolkomenheid is verzegeling een volstrekt absurd idee. Totaal onuitvoerbaar, dus gedoemd in een diepe la te verdwijnen, onder de P, in de hangmap 'proefballonnetjes'.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor broekie » 12 Dec 2018, 10:51

Nee, maar je kunt niet een gigantisch parkeerterrein aanleggen met maar één parkeervak en dan daar een bord naast zetten met de tekst 'verboden buiten de vakken te parkeren'.


Dat begrijp ik, maar als het parkeer terrein normaal is ingedeeld en vol is en je komt aanrijden, heb je pech en moet je zelf op zoek naar een oplossing.

Verzegelen is onzin natuurlijk. Het is mijn boot met mijn voorziening. Niemand heeft het recht om daarr verzegeling op an te brengen.
Anders wordt het als er een systeem van afzuiginstallaties wordt uitgerold die in jouw boot een verzegeld aansluitsysteem monteren op hun kosten.
ik moet dan toestemming geven om mee te werken. Ik betaal maandelijks voor de afzuigservice en gebruik systeem.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2539
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor broekie » 12 Dec 2018, 10:52

Nee, maar je kunt niet een gigantisch parkeerterrein aanleggen met maar één parkeervak en dan daar een bord naast zetten met de tekst 'verboden buiten de vakken te parkeren'.


Dat begrijp ik, maar als het parkeer terrein normaal is ingedeeld en vol is en je komt aanrijden, heb je pech en moet je zelf op zoek naar een oplossing.

Verzegelen is onzin natuurlijk. Het is mijn boot met mijn voorziening. Niemand heeft het recht om daarr verzegeling op an te brengen.
Anders wordt het als er een systeem van afzuiginstallaties wordt uitgerold die in jouw boot een verzegeld aansluitsysteem monteren op hun kosten.
ik moet dan toestemming geven om mee te werken. Ik betaal maandelijks voor de afzuigservice en gebruik systeem.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2539
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor quichot » 12 Dec 2018, 11:05

broekie schreef: Dat begrijp ik, maar als het parkeer terrein normaal is ingedeeld en vol is en je komt aanrijden, heb je pech en moet je zelf op zoek naar een oplossing.


Precies. Dan ligt de bal bij de burger. Maar daar wringt de schoen: dit 'parkeerterrein' is niet normaal ingedeeld.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor Byl54 » 12 Dec 2018, 12:16

broekie schreef:Verzegelen is onzin natuurlijk. Het is mijn boot met mijn voorziening. Niemand heeft het recht om daarr verzegeling op an te brengen.
Anders wordt het als er een systeem van afzuiginstallaties wordt uitgerold die in jouw boot een verzegeld aansluitsysteem monteren op hun kosten.
ik moet dan toestemming geven om mee te werken. Ik betaal maandelijks voor de afzuigservice en gebruik systeem.



Het blijft uw boot, maar of dat u dan nog mag varen in bepaalde gebieden, tsja een speedboot moet ook een verzegeling wil deze niet vaarbewijsplichtig zijn (<20km/h). Deze verzegeling wordt vrijwillig aangebracht maar kan wel gecontroleerd worden. En een sticker is snel aangebracht aan de buitenkant zodat men kan zien of u heeft voldaan aan de eisen. En ik weet niet of er voldoende gele hesjes zijn om dit tegen te houden.


Maar kijk eens op deze website volgens mij is het hier toch redelijk geregeld: https://marrekrite.frl/varen/vuilwateropvang/
Gebruikers-avatar
Byl54
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 25 Dec 2011, 23:17
Woonplaats: Nederland
ligplaats: Nieuwegein
info:

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor Arthur » 12 Dec 2018, 12:55

En na deze maatregel, die er toch voorlopig niet komt gaan ze iets anders bedenken, komt er een vaarverbod voor vervuilende diesels, dan kan 90% van de pleziervaarders en bijna alle binnenvaartschepen en cruise boten aan de kant blijven.
Almost all old truckers survive cancer, but I am still fighting against it.
Gebruikers-avatar
Arthur
 
Berichten: 617
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 16:29
Woonplaats: Brunssum
ligplaats: Agios Nikolaos
info: Ik vaar met een houten kaik, een voormalige Griekse vissersboot.
6.50mx2.40mx0.70m

Re: Vuilwater over boord

Berichtdoor jkos » 12 Dec 2018, 14:34

Enzovoort, enzovoort, enzovoort..........
jkos
 
Berichten: 554
Geregistreerd: 02 Jan 2016, 19:07
Woonplaats: Kapelle
ligplaats: Wolphaartsdijk
info: 2x240 pk Yanmar 4LHA-STP
Hydraulische Koppeling

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten