iedereen weer tewater gelaten?

algemene discussies

iedereen weer tewater gelaten?

Berichtdoor Klaas » 20 Apr 2012, 18:06

het valt mer erg op dat het weer stiller wordt op de flora. iedereen weer heerlijk met de boot bezig?
Laatst gewijzigd door Klaas op 24 Apr 2012, 07:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: ierdeen weer tewater gelaten?

Berichtdoor henkvd » 20 Apr 2012, 18:12

Kennelijk, heb ik geen last van lig al sinds November te water, vorige seizoen een beetje uit de hand gelopen heling periode gehad in het voorjaar die uiteindelijk 6 maanden duurde, gelukkig hadden we in het voorjaar de 2e boot nog ter beschikking om de mooie periode mee te pikken. Nu nog wachten op wat warmer weer.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4466
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: ierdeen weer tewater gelaten?

Berichtdoor Tjeerd47 » 20 Apr 2012, 18:19

Afgelopen woensdag er uit, even een paar weken op de kant, gezien de temperatuur kan het effe duren, minimaal 15 graden om te schilderen.
Vandaag bij Jooren schroeven in Dordrecht m'n 2 sets duoprops laten richten en uitdeuken ;)
Het zijn wel vakmensen daar en de koffie is goed, bedankt :D
Groet,
Tjeerd
Tjeerd47
 
Berichten: 52
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 12:25
ligplaats:
info:

Re: ierdeen weer tewater gelaten?

Berichtdoor fransfit » 22 Apr 2012, 09:22

Voor het eerst in 16 jaar heeft onze Paranda een winter buiten geslapen en is die winterslaap redelijk goed doorgekomen.
Wij waren zelf niet in het land, maar m'n broer is iedere week gaan kijken.
De zichtbare delen van wat raamrubbers zijn los gevroren, Die snij ik eraf en ga ze afkitten. Volgende winter gaat ze er uit en krijgt ze een nieuw verflaag en vernieuw ik gelijk de rubbers. :?:
Ons 2k. appartement met grote ligplaats direct aan de Braassem is te koop.
Zie : http://plantage209.jouwweb.nl
Gebruikers-avatar
fransfit
 
Berichten: 31
Geregistreerd: 21 Apr 2012, 10:44
Woonplaats: Rijpwetering
ligplaats: Rijpwetering
info:

Re: ierdeen weer tewater gelaten?

Berichtdoor vuuren1 » 22 Apr 2012, 22:02

Tjeerd47 schreef:Gezien de temperatuur kan het effe duren, minimaal 15 graden om te schilderen.


Als iedere werf op 15 graden moet wachten zou de economie nog verder zijn ingestort :lol:
Zelfs 2-componenten lak verwerken we nog bij 2 graden. Het gaat vooral om het dauwpunt, dat is het belangrijkste.
Fabrikanten van coatings voor de beroepsvaart leveren producten die je ook met vorst kan toepassen, bv. Jotun levert dan een cold-climate verharder.
De temperatuur is alleen van invloed op het chemische proces, ofwel de droogtijd en het uitvloeien.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: ierdeen weer tewater gelaten?

Berichtdoor stentor950 » 23 Apr 2012, 22:08

Mijn boot heeft in het water overwinterd. Zodoende ligt hij er al in :P Toch gaat hij er binnenkort uit. Er komt een nieuw toilet in en een vuilwater installatie. Er zal dus gelast moeten worden en huiddoorvoeren gemonteerd. Daarnaast pak ik dan gelijk het onderwaterschip aan en geef de romp een verf beurt. Nog genoeg te doen dus.
Ik heb nog niet echt tijd gehad dit eerder te doen. Gelukkig is het - op één weekend na- nog geen mooi (vaar) weer geweest :wink:
Ariadne kruiser
type: Stentor 950 OK/AK
Ligplaats WVA Aalsmeer
Gebruikers-avatar
stentor950
 
Berichten: 637
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 23:31
Woonplaats: Hoofddorp
ligplaats: Aalsmeer
info:

Re: iedereen weer tewater gelaten?

Berichtdoor Klaas » 24 Apr 2012, 07:44

laten we hopen dat het overigens straks ook weer niet te snel zeer mooi wordt, anders krijgen we in juli weer de rekening, niet dat het mij enorm deerd. vaar even zo goed wel.
al zal ik juni er echt een week uit gaan ivm de verlengingen. waar we overigens enorm naar uitkijken.
Laatst gewijzigd door Klaas op 25 Apr 2012, 08:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: iedereen weer tewater gelaten?

Berichtdoor sogna mi » 24 Apr 2012, 08:41

toch blij dat de boot sinds 15 April weer te water is, s,winters werken is leuk maar toch doen we het allemaal voor het zomerseizoen he.

nog een klein maandje klusjes en laat het mooie weer maar komen !!! :D
sogna mi
 
Berichten: 242
Geregistreerd: 19 Jan 2012, 20:13
Woonplaats: Almere
ligplaats:
info:

Re: iedereen weer tewater gelaten?

Berichtdoor henkvd » 24 Apr 2012, 19:47

Vandaag kreeg ik het bericht dat boot nummer 2 deze week ook het water in moet, de plek op de wal is na 1 Mei niet meer beschikbaar de verhuurder heeft het contract beiendigd van de werf eigenaar, dat wordt nog aanpoten ook, om die weer het water in te krijgen de komende dagen.
Nog uit te voeren:
Antifouling aanbrengen
BB motor terug hangen na vervangen impellor, alles even testen en dan maar plons het water in, dan moeten de rest van de werkzaamheden maar in het water gebeuren of nog snel even een andere plek vinden om uit het water te gaan om de romp te schilderen.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4466
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: iedereen weer tewater gelaten?

Berichtdoor fia2 » 24 Apr 2012, 22:31

Hallo Allemaal


Ja mijn schip lig sinds afgelopen week ook weer te water na de winter doorgebracht in de loods .
Gelukkig niet zo veel werkzaamheden , beetje poetsen wat antifouling bijwerken,anode op de schroefas vervangen en dat was het wel weer in grote lijnen.
Lig nu weer in de thuishaven in Dordrecht wachten op beter weer om te gaan varen.
fia2
 
Berichten: 25
Geregistreerd: 05 Jan 2012, 22:49
Woonplaats: Zwijndrecht
ligplaats: Dordrecht Maartensgat
info:

Volgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten