Afstudeer Scriptie (Hulp gevraagd)

algemene discussies

Afstudeer Scriptie (Hulp gevraagd)

Berichtdoor Marlon55 » 04 Okt 2018, 16:55

Goedemiddag iedereen,

Ik heb mij aangemeld op dit forum omdat ik voor mijn afstudeerscriptie onderzoek wil doen. Het gaat om een marktonderzoek.
Ik werk mee aan een project, met het doel een elektrische runabout met retro design in de markt te zetten. De verwachtingshouding van potentiële klanten staat voor ons centraal. Het is misschien een kleine moeite en zal een aantal minuten duren, maar jullie zouden mij ontzettend helpen als jullie de volgende 11 vragen voor mij zouden willen beantwoorden.

Alvast bedankt!

2. Heeft u momenteel een boot en indien ja wat voor type boot is dit?

3. Waar ligt bij u de grens qua rijafstand naar het vaarwater?

4. Wat zou voor u een reden kunnen zijn om deze te verkopen en een nieuwe boot aan te schaffen?

5. Hoe vaak maakt u gebruik van de boot?

6. Kunt u zich voorstellen met de boot op vakantie te gaan achter de auto of camper?

7. Waar ziet u de voordelen van een snel- of langzaam varende motorboot?

8. Welk boot design spreekt u het meeste aan? Traditioneel, Klassiek of Modern.

9. Stel u komt uw droom boot tegen, wat zou voor u de maximale koopsom zijn?

10. Voor hoeveel personen moet er plek zijn aan boord?

11. Kent u het oude merk Riva? De mahoniehouten boten met een V8 benzine motor uit de jaren 60.

12. Kunt u zich een soort gelijk ontwerp, gebouwd in onderhoudsvrij polyester, aangedreven door een sterke elektromotor voorstellen?
Marlon55
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 04 Okt 2018, 16:36
ligplaats:
info: NVT

Re: Afstudeer Scriptie (Hulp gevraagd)

Berichtdoor Arthur » 04 Okt 2018, 17:02

Voor welke firma werk je?
Almost all old truckers survive cancer, but I am still fighting against it.
Gebruikers-avatar
Arthur
 
Berichten: 617
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 16:29
Woonplaats: Brunssum
ligplaats: Agios Nikolaos
info: Ik vaar met een houten kaik, een voormalige Griekse vissersboot.
6.50mx2.40mx0.70m

Re: Afstudeer Scriptie (Hulp gevraagd)

Berichtdoor Marie Christina » 04 Okt 2018, 17:33

Bij vraag 11 dacht ik: heee, zie ik daar een aapje?
En bij vraag 12 kwam hij uit de mouw.

Ik denk dat de vraag "aan welke universiteit studeer je?" inderdaad moeilijker te beantwoorden is dan de vraag "voor welke firma werk je?"

Afstudeerscriptie, mijn neus.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Afstudeer Scriptie (Hulp gevraagd)

Berichtdoor Marlon55 » 04 Okt 2018, 17:42

Ik studeer aan de universiteit Groningen. Mijn afstudeerscriptie gaat over een start-up, die ik thematisch gezien heb kunnen verbinden.
Voor het gedeelte van het marktonderzoek is mijn informatie nog niet volledig en heb ik input uit de gebruikersmarkt nodig.
Marlon55
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 04 Okt 2018, 16:36
ligplaats:
info: NVT

Re: Afstudeer Scriptie (Hulp gevraagd)

Berichtdoor Arthur » 04 Okt 2018, 18:16

En jij denkt dat ik die vragen hier op het forum ga beantwoorden, dacht het niet, maak je eerst eens bekend en verschuil je niet achter een nickname.
Almost all old truckers survive cancer, but I am still fighting against it.
Gebruikers-avatar
Arthur
 
Berichten: 617
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 16:29
Woonplaats: Brunssum
ligplaats: Agios Nikolaos
info: Ik vaar met een houten kaik, een voormalige Griekse vissersboot.
6.50mx2.40mx0.70m

Re: Afstudeer Scriptie (Hulp gevraagd)

Berichtdoor broekerhaven » 04 Okt 2018, 19:17

Waar is vraag 1 gebleven?
En hoe kan het zo zijn dat als je 11 vragen wil stellen je een vraag 12 steld...

Zo kan ik ook naar de universiteit....
broekerhaven
 
Berichten: 792
Geregistreerd: 21 Dec 2013, 10:11
Woonplaats: bovenkarspel
ligplaats: broekerhaven
info: Placom 410 "old school"

Re: Afstudeer Scriptie (Hulp gevraagd)

Berichtdoor Amersfow » 04 Okt 2018, 19:25

Tip, gebruik surveymonkey, dat was er nog niet toen ik op de universiteit zat, maar nu superhandig

1. weetniet

2. Heeft u momenteel een boot en indien ja wat voor type boot is dit? Ja, GSAK motorboot

3. Waar ligt bij u de grens qua rijafstand naar het vaarwater? < 1 uur

4. Wat zou voor u een reden kunnen zijn om deze te verkopen en een nieuwe boot aan te schaffen? Minder onderhoud, luxer

5. Hoe vaak maakt u gebruik van de boot? 2 weken/ jaar

6. Kunt u zich voorstellen met de boot op vakantie te gaan achter de auto of camper? nee

7. Waar ziet u de voordelen van een snel- of langzaam varende motorboot? snel is cool en fun en duur (zeker voor groot schip). In NL beetje zinloos om met groot schip snel te gaan varen.

8. Welk boot design spreekt u het meeste aan? Traditioneel, Klassiek of Modern. Klassiek

9. Stel u komt uw droom boot tegen, wat zou voor u de maximale koopsom zijn? 100 kEur

10. Voor hoeveel personen moet er plek zijn aan boord? 6

11. Kent u het oude merk Riva? De mahoniehouten boten met een V8 benzine motor uit de jaren 60. Sure

12. Kunt u zich een soort gelijk ontwerp, gebouwd in onderhoudsvrij polyester, aangedreven door een sterke elektromotor voorstellen? In theorie wel.
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1828
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: Afstudeer Scriptie (Hulp gevraagd)

Berichtdoor Marlon55 » 04 Okt 2018, 19:33

Beste Forumleden,

Gezien het commentaar op mijn post, was mijn persoonlijke introductie onvoldoende. Ik wil graag informatie geven over mijn intentie.
Mijn naam is Marlon, schoenmaat 42, mannelijk, blond en blauwe ogen.

Ik werk mee aan een start-up en heb deze gelegenheid gepakt om tegelijkertijd een onderwerp voor mijn scriptie te hebben, dus heb ik deze informatie zowel voor mijn scriptie en start-up nodig. Voor het geval dat mijn vraag puur zakelijk word opgevat, komt dit uiteindelijk de consument ten goede. Ik heb alleen interesse in serieuze reactie's van mensen die mij en het project willen ondersteunen. Commentaar van mensen die hun frustraties kwijt willen heb ik niet nodig.

Alvast bedankt voor het begrip.
Marlon55
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 04 Okt 2018, 16:36
ligplaats:
info: NVT

Re: Afstudeer Scriptie (Hulp gevraagd)

Berichtdoor Marlon55 » 04 Okt 2018, 19:35

Amersfow schreef:Tip, gebruik surveymonkey, dat was er nog niet toen ik op de universiteit zat, maar nu superhandig

Van harte bedankt voor uw reactie, dit heeft mij erg geholpen!
Graag nog een beetje geduld, het resultaat komt eraan :D


1. weetniet

2. Heeft u momenteel een boot en indien ja wat voor type boot is dit? Ja, GSAK motorboot

3. Waar ligt bij u de grens qua rijafstand naar het vaarwater? < 1 uur

4. Wat zou voor u een reden kunnen zijn om deze te verkopen en een nieuwe boot aan te schaffen? Minder onderhoud, luxer

5. Hoe vaak maakt u gebruik van de boot? 2 weken/ jaar

6. Kunt u zich voorstellen met de boot op vakantie te gaan achter de auto of camper? nee

7. Waar ziet u de voordelen van een snel- of langzaam varende motorboot? snel is cool en fun en duur (zeker voor groot schip). In NL beetje zinloos om met groot schip snel te gaan varen.

8. Welk boot design spreekt u het meeste aan? Traditioneel, Klassiek of Modern. Klassiek

9. Stel u komt uw droom boot tegen, wat zou voor u de maximale koopsom zijn? 100 kEur

10. Voor hoeveel personen moet er plek zijn aan boord? 6

11. Kent u het oude merk Riva? De mahoniehouten boten met een V8 benzine motor uit de jaren 60. Sure

12. Kunt u zich een soort gelijk ontwerp, gebouwd in onderhoudsvrij polyester, aangedreven door een sterke elektromotor voorstellen? In theorie wel.
Marlon55
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 04 Okt 2018, 16:36
ligplaats:
info: NVT

Re: Afstudeer Scriptie (Hulp gevraagd)

Berichtdoor Arthur » 04 Okt 2018, 19:52

Marlon55 schreef:Beste Forumleden,

Gezien het commentaar op mijn post, was mijn persoonlijke introductie onvoldoende. Ik wil graag informatie geven over mijn intentie.
Mijn naam is Marlon, schoenmaat 42, mannelijk, blond en blauwe ogen.

Ik werk mee aan een start-up en heb deze gelegenheid gepakt om tegelijkertijd een onderwerp voor mijn scriptie te hebben, dus heb ik deze informatie zowel voor mijn scriptie en start-up nodig. Voor het geval dat mijn vraag puur zakelijk word opgevat, komt dit uiteindelijk de consument ten goede. Ik heb alleen interesse in serieuze reactie's van mensen die mij en het project willen ondersteunen. Commentaar van mensen die hun frustraties kwijt willen heb ik niet nodig.

Alvast bedankt voor het begrip.

Vraag 11 en 12 past helemaal niet in het straatje van die andere vragen, dat heeft met frustraties niks te maken, die heb ik niet in mijn vaargebied :mrgreen:
Almost all old truckers survive cancer, but I am still fighting against it.
Gebruikers-avatar
Arthur
 
Berichten: 617
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 16:29
Woonplaats: Brunssum
ligplaats: Agios Nikolaos
info: Ik vaar met een houten kaik, een voormalige Griekse vissersboot.
6.50mx2.40mx0.70m

Volgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten