Vergelijk binnen- buitenboord motor.

algemene discussies

Re: Vergelijk binnen- buitenboord motor.

Berichtdoor Gruttepier » 02 Okt 2018, 00:23

Nu moet ik ook nog gaan denken voor je?
Gruttepier
 

Re: Vergelijk binnen- buitenboord motor.

Berichtdoor bas » 02 Okt 2018, 09:13

@ bas, laat je niet weg lullen.


O nee hoor. Heb een vermoeden dat er een grap gemaakt wordt waarvan de clue me ff volledig ontgaat. Das al

Maar er komt weinig reactie meer van TS dus ik geloof dat ik hier ff af ga haken, dit heeft niet zoveel nut hier allemaal.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Vergelijk binnen- buitenboord motor.

Berichtdoor Bobbob » 02 Okt 2018, 11:49

Met passie heb ik de berichten hier gelezen , mijn bootje zou kleiner dan 30ft zijn , week/weeckend kajuitzeiler, poleyster.Geen beroepsvaart dus. :mrgreen: maar ik moet er wel kunnen tegen opboksen.
Dat sluit al veel uit .
Het gewicht zit al wat lager van wat sommige berichten hier laten uitschijnen.
Ik lees dat benzine aan de kaai soms problemen geeft , maar ik denk dat met de actieradius van tegenwoordig dat niet zo'n groot probleem kan zijn .
Daarom ook mijn vraag over het verbruik/uur. Desnoods een grotere energievoorraad voorzien .
Nog een bijkomende vraag , zal dat een langstaart of een kortstaart moeten zijn?
Hoe ver moet je best onder de kiel zitten met je schroef ?
Mijn levensmoto is een Honda Gold Wing super bike 1800cc 6flat .
Bobbob
 
Berichten: 74
Geregistreerd: 22 Feb 2017, 05:11
ligplaats:
info:

Re: Vergelijk binnen- buitenboord motor.

Berichtdoor Marie Christina » 02 Okt 2018, 12:21

De onderkant van de spiegel moet gelijk zijn of ietsje hoger dan de cavitatieplaat van de buitenboordmotor.
Of je een lang- of kortstaart nodig hebt hangt dus van je boot af.
Meestal zit je toch al gauw aan een langstaart, hoor.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Vergelijk binnen- buitenboord motor.

Berichtdoor bas » 02 Okt 2018, 13:07

Dat zal idd al snel een langstaart worden.
Ik gok dat een 10pk al voldoende is, zit je op ongeveer 4 liter per uur met een moderne 4 takt.

Maar ik snap eerlijk gezegd de eerste vraagstelling van dit topic niet helemaal, je hebt nog geen boot maar je wilt een bbm? of overweeg je een inboard? Dat is dan toch maar net wat er je pad kruist wat er in staat of achter hangt bij dit soort bootjes?
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Vergelijk binnen- buitenboord motor.

Berichtdoor Bobbob » 04 Okt 2018, 17:37

Ik heb nu een speedboot glastron carlson met mercury 140pk die ik van de hand wil doen en vervangen door een kajuitzeiler .
Een mens word wat ouder en wil toch nog op het water en aangezien je een glastron moeilijk kunt vergelijken met een zeilboot (+-30ft) die ik op mij eentje de baas kan , wil ik wat info inwinnen vooralleer grote beslissingen te maken .
Ik heb vroeger een paar keer met een wedstrijdzeiler (>40ft)meegevaren en dat is mijn enige ervaring op dit gebied tot hiertoe .
Mijn levensmoto is een Honda Gold Wing super bike 1800cc 6flat .
Bobbob
 
Berichten: 74
Geregistreerd: 22 Feb 2017, 05:11
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten