TV aan boord is anders dan thuis

algemene discussies

TV aan boord is anders dan thuis

Berichtdoor Roelof » 17 Sep 2018, 21:11

Gisteren, vlak voor de F1 ging onze TV stuk. Ergernis en uiteindelijk hebben we de F1 op de laptop gekeken :x :x :x
Omdat ik gemeubileerd huur moet de eigenaar een nieuwe TV regelen en dat doet hij ook direct. Ik heb zelf past laat vanmiddag gebeld en morgen levert hij een nieuwe TV, dat is dus geen probleem. :D .

Nu we dus 2 avonden geen TV hebben valt het ons het gemis op en gaan we de tijd opvullen met andere dingen zoals eens een keer vaker en langer met de honden lopen, ik ben 's avonds iets meer bezig voor mijn werk, partner blijft wat langer bij ons paard, iets eerder gaan slapen (lekker knuffelen !!! :D :lol: 8-) enz.
Allemaal goed en ook hier absoluut geen probleem (eigenlijk dus een "win" situatie voor iedereen....)

Om de stilte te doorbreken hebben we de radio aanstaan.
Toch missen we op één of andere manier de TV thuis of het geluid en de info terwijl we tijdens onze boot vakanties (3 + weken) zonder TV nooit het gevoel hadden dat we een TV nodig zouden hebben, simpel omdat we geen TV aan boord hadden.

Wie herkent dit en wat zijn jullie ervaringen / meningen zonder TV aan boord?
Noodzaak, gewoonte of is het een luxe product waar je mee vergroeid raakt?

Nieuwsgierig,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: TV aan boord is anders dan thuis

Berichtdoor Marie Christina » 17 Sep 2018, 21:56

Ik/wij hebben het jaren zonder TV aan boord gedaan.
Met kinderen gaat dat prima, want die willen met alle liefde nog van alles doen 's avonds.
Zwemmen, spelletjes, evt nog even in een dorpje kijken, stukje roeien met de bijboot, noem maar op.

Nu we steeds vaker met zijn tweetjes gaan doe je dat soort dingen toch wat minder snel.
En dat "enz."-en wordt ook een uitdaging op den duur op onze leeftijd. :mrgreen:
Dus nu is zo'n TV-tje toch wel lekker.
Al gaat hij wel een stuk later aan dan thuis.
En we pakken ook echt de gids er bij om te kijken of er iets komt dat we graag willen zien, anders blijft hij wel uit.
Ik heb hem met een kabeltje aangesloten op de versterker van de CD speler, dus overdag is het een prima radio via de Digitenne.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: TV aan boord is anders dan thuis

Berichtdoor R.C.Grootveld » 17 Sep 2018, 22:08

Interessante topic, en grappig om te zien hoe verschillend we hier mee om gaan.

Wij hebben ook een TV(je) aan boord, simpel ding met de DVB-T antenne in de mast en geen abo, dus alleen publieke zenders.
Gebruik?
In het begin keken we nog met enige regelmaat, met name voor nieuws en weer, al dan niet via Teletekst.
Met de komst van de smartphone en bijna overal #G (wat in mijn geval nog door m'n werkgever wordt betaald ook) is de behoefte tot een minimum gedaald.
Er zijn hele seizoenen dat ie niet aan gaat.

Nu varen wij met een verschoven indeling: We steken meestal pas rond lunchtijd van wal, varen tot een uur of 4-5, boodschappen doen, wandelen, eten op het achterdek en ..
Tja, dan is het donker en gaan we naar bed .....

Ook thuis kijken we niet zo veel TV, vooral nieuws, actualiteit en docu's; series zijn aan ons niet besteed.
En we hebben het zelfs een keer een half jaar zonder gedaan ......

Ieder zijn keuze ...

Maar het is soms wel grappig om te lezen en te zien hoe belangrijk TV voor sommigen is....
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: TV aan boord is anders dan thuis

Berichtdoor Noordvaarder » 19 Sep 2018, 00:57

We hebben wel TV aanboord,maar geen Digitenne abo meer.
Kunnen alleen de vrije kanalen ,NPO 1,2,3 en een regionale zender zien.
Meer dan genoeg,je kunt toch niet tegelijk naar meerdere zenders kijken.
En inmiddels hebben we een DAB radio aan boord.
En is er niets fatsoenlijks op TV te zien,dan is er altijd nog wel een puzzelboekje aan boord,om de tijd mee door te komen.
Noordvaarder
 

Re: TV aan boord is anders dan thuis

Berichtdoor aadbloem » 22 Sep 2018, 15:04

De TV bij ons aan boord staat alleen aan voor het nieuws en het weer. Al jaren. Inmiddels kunnen we dat op de smartphone ook wel opzoeken maar toch.
In Nederland kijken we DBT digitenne zonder abonnement dus alleen NPO 1-2-3. Meer dan genoeg want er is verder geen behoefte aan.
Deze zomer voor het eerst ook in Belgie en Frankrijk via ZiggoGo op de tablet of laptop en dan middels een ChromeCast naar de TV ge-cast.
Hiermee kunnen we alle zenders zien die in ons (standaard) Ziggo abonnement zitten maar feitelijk toch niet meer gekeken dan nieuws en weerberichten.
Ik heb begrepen dat andere concurrerende TV aanbieders een dergelijke app als ZiggoGo in de aanbieding hebben.
Fanatieke satelliet kijkers met dure zelfzoekende systemen vroegen zich af hoe wij TV keken in Frankrijk, omdat we kort even naar hetzelfde voetbal keken :o :o
ZiggoGo kijken we voornamelijk via lokale WiFi maar ook zo nu en dan via het Smartfone abonnement.
Het is gewoon leuk om deze techniek aan de praat te krijgen, verder kijken we niet echt veel en daarom ook nooit aan de satelliet systemen begonnen.
Onderweg zien we ook veel campers aan het water, het eerste wat een camperaar doet is de walstroom aansluiten en de antenne laten zoeken.
Vindt de antenne niks of geen goed signaal verplaatst de camperaar zijn auto of gaat helemaal weg.... :D :D
aadbloem
 
Berichten: 1010
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: TV aan boord is anders dan thuis

Berichtdoor Martin65 » 22 Sep 2018, 20:53

Kijken op de boot nauwelijks TV. Als het weer goed is zitten we lekker lang buiten. Mocht het wel rotweer zijn gaat de TV aan samen met de mediaspeler en kijken we een leuke film.
Gebruikers-avatar
Martin65
 
Berichten: 127
Geregistreerd: 16 Apr 2017, 21:35
ligplaats: Deventer
info:

Re: TV aan boord is anders dan thuis

Berichtdoor Ivoisrood » 23 Sep 2018, 11:48

Op dit moment nog 2 weekjes op pad met de boot, en met het weer van gister en vandaag zou een tv toch wel fijn zijn, gelukkig bijna overal wel goede wifi zodat we met de tablet en de nodige apps ook goed uit de voeten kunnen!
"Always sink in shallow water"
Ivoisrood
 
Berichten: 115
Geregistreerd: 15 Nov 2017, 05:10
ligplaats: Plasmolen
info:

Re: TV aan boord is anders dan thuis

Berichtdoor pascall » 23 Sep 2018, 13:13

Wij hebben geen tv aan boord en zijn vaak enkele maanden weg, volgen geen nieuws, niet per radio of wel krant.
Het is een bewuste keuze, ons moto; je mis niks, nieuws?
Ook nieuws kan ons gestolen worden want is doorgaan ellende waar je totaal geen invloed op heb, dus wordt je er alleen maar humeurig van , lange leven de vakantie! :D :D :D !

Thuis kijken we ieder avond tv, een film of anders You-tube met name muziekclips.

Mvg,

Pascal.
pascall
 
Berichten: 2114
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: TV aan boord is anders dan thuis

Berichtdoor Marie Christina » 23 Sep 2018, 14:08

Jaaah!
Als je niet oppast zit je zo een hele avond te JijBuis-en.
Staat er weer zo'n leuke suggestie aan de zijkant.....
Nou, vooruit dan maar => klik.
En daar ga je weer. :mrgreen:

Onlangs nog op die manier "Rock meets Classical" ontdekt.
Heel mooi!
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: TV aan boord is anders dan thuis

Berichtdoor Popeye » 23 Sep 2018, 14:46

Bij mij is alles verouderd, zelfs ikzelf. Keek vroeger nog wel eens journaal en een enkel programma op mijn laptopje met dvb-antennetje. Vaak niet, soms wel ontvangst, maar de laatste tijd is het helemaal over. Mijn tablet piept en kraakt ook wanneer hij niet vastgelopen is, dus die neem ik ook al niet meer mee. Alle informatie die ik nodig heb haal ik wel op mijn smartphone binnen, en verder neem ik, indien mogelijk, een stapel oude Elseviers die ik krijg van een familielid en 1 of 2 delen van "Het Bureau". Dan kan ik een poosje vooruit. Deel 3 heeft bijvoorbeeld ruim 800 bladzijden, en er zijn 7 delen! :D
Lees ze nu voor de tweede keer, maar ik sluit een derde keer ook niet uit.

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Volgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten