Pagina 2 van 3

Re: Boten te koop op BVA Auctions

BerichtGeplaatst: 06 Sep 2018, 20:43
door Klaver vier
Dat is gek waarom op het 1 wel en op het ander niet?
Gr René

Re: Boten te koop op BVA Auctions

BerichtGeplaatst: 06 Sep 2018, 20:47
door henkvd
Soort kavel 0% BTW - Marge

Soort kavel 21% BTW - Normale kavel

Staat er allemaal gewoon bij.

Re: Boten te koop op BVA Auctions

BerichtGeplaatst: 06 Sep 2018, 20:49
door Hooveld960
Wat zou zo'n Pedro Solano 33 uit 1994 normaal een beetje waard zijn?

Re: Boten te koop op BVA Auctions

BerichtGeplaatst: 06 Sep 2018, 21:29
door henkvd
Wat de gek er voor geeft, zou mijn voorkeur geheel niet hebben een veiling, foto’s altijd mooier dan de werkelije staat, kopen as is en veel te duur.

Re: Boten te koop op BVA Auctions

BerichtGeplaatst: 06 Sep 2018, 22:58
door Noordvaarder
Hooveld960 schreef:Worden verkocht door Yacht Charter Urk i.v.m. verhuizing van het bedrijf.
Op zich raar, want dan als je je bedrijf gaat verhuizen kun je de boten toch gewoon meenemen?

Een rare "verhuizing" is dat zeg.
Ze kunnen hun Nordic Walking sticks al niet kwijt in hun nieuwe behuizing,evenals een paar siervazen. :lol: :lol:
Evenals een oude Honda Foresight 250 motorscooter van 12-05-1998,met een restwaarde van wat een gek ervoor geeft.
Met 250 euro is dat ding dik betaald, 1 euro per cc.
Zie hier de kavellijst van YCU. 209 stuks om precies te zijn.
https://www.bva-auctions.com/auction/lo ... geNumber=1
Waar komen ze dan te zitten? Want ook de grasmaaier wordt verkocht. :mrgreen: :mrgreen:
Ook deze wordt verkocht.
https://www.bva-auctions.com/auction/lot/35033/11481274
Beetje vreemde kavel toch? :roll: :roll:

Hooveld960 schreef:Wat zou zo'n Pedro Solano 33 uit 1994 normaal een beetje waard zijn?

Gewoon op boten.nl kijken wat ze waard zijn,en dan vlak voor sluitingsdatum/tijd kijken waar het bod op staat,en is dat dan nog laag genoeg,kun je altijd een bod een bod uitbrengen.De prijs van boten.nl in acht nemen minus 17% .Wat dat is dan je richtprijs,want anders had je hem beter elders kunnen kopen.

Re: Boten te koop op BVA Auctions

BerichtGeplaatst: 07 Sep 2018, 06:46
door bas
Wat zou zo'n Pedro Solano 33 uit 1994 normaal een beetje waard zijn?


Kom er 1 tegen op boten te koop voor net geen 60.000, toevallig ook in Urk.

Re: Boten te koop op BVA Auctions

BerichtGeplaatst: 07 Sep 2018, 08:12
door broekie
Alles wat je verkoopt hoef je niet te verhuizen.
Cash flow is ook belangrijk. Verhuizen kost geld.
Tijdens de verhuizing minder inkomsten enz.
Gewoon eens lekker uitverkopen is prima, ze kiezen voor deze manier.
Meesten noemen het OUTLET, moet suggereren dat het goedkoop is.
Alles is outlet tegenwoordig. Dus die werkt ook niet meer zo goed misschien.

Verzin een nieuwe methode en hij werkt weer een poosje tot iedereen het doet.

Re: Boten te koop op BVA Auctions

BerichtGeplaatst: 07 Sep 2018, 16:55
door Boekanier
Ik zie ook een Marhen kruiser op die site staan.. bieden vanaf € 25000,-. Mooi schip. Ik heb op de eigen website gekeken waar dat schip voor dat bedrag “gewoon” te koop staat.. voor dat geld.. als inruil mogelijk is zou ik het zo doen..

Re: Boten te koop op BVA Auctions

BerichtGeplaatst: 07 Sep 2018, 20:18
door Klaver vier
Lijkt allemaal mooi €25000 maar je moet zien waar hij straks eindigt,dat valt meestal zwaar tegen,en als je er dan ook nog niet mee mag proefvaren of de boel flink kan laten draaien,zou in ieder geval niks voor mij zijn.
Ik wil er toch minimaal eerst mee varen en de motor horen draaien en kijken hoe de temperatuur blijft ( bij veel motoren een probleem ) en rookt hij niet,want dat vindt ik verschrikkelijk,kort om niet mijn keus zo,n veiling boot
Gr René ( klaver vier)

Re: Boten te koop op BVA Auctions

BerichtGeplaatst: 07 Sep 2018, 21:13
door aquanaut
Technisch zijn ex huurschepen meestal wel in orde.
Een verhuurder zit namelijk niet te wachten op elende en gezeik en claims van huurders voor niet genoten vakantiedagen
Echter....
Op het moment dat ze uit de verhuur gaan zijn de meeste interieurs UITGEWOOND!.
Sowieso is een verhuur interieur ingericht om zoveel mogelijk mensen te laten slapen en huurders nemen het niet zo nou met het voorzichtig betreden van de boot.
Ook zijn de stuurmans kunsten van de doorsnee huurder niet zo ver gevorderd als de geniddelde booteigenaar dus kun je rekenen op een forse hoeveelheid plamuur op de romp.
Voor het cosmetisch onderhoud wordt meestal niet te veel tijd gereserveerd want dan kan de boot niet in de verhuur dus ga maar uit van vuil over verf over vuil over verf over vuil met her en der de meest goedkope polyesterplamuur.
Een pakketje schroot met een dun laagje chroom dus.
Aquanaut