Boten te koop op BVA Auctions

algemene discussies

Boten te koop op BVA Auctions

Berichtdoor Hooveld960 » 05 Sep 2018, 20:46

Er staan op dit moment een aantal mooie boten te koop op BVA Auctions, o.a. 3 stuks Pedro Solano 33, 2 stuks Marco 860 AK en een Succes 108 Sport.

https://www.bva-auctions.com/recreatie

Worden verkocht door Yacht Charter Urk i.v.m. verhuizing van het bedrijf. Op zich raar, want dan als je je bedrijf gaat verhuizen kun je de boten toch gewoon meenemen?
Anyway, het zijn zo te zien mooie boten en de prijzen staan nu nog laag. Ben benieuwd waar ze uiteindelijk voor weg gaan.

Weet iemand wat voor kosten (niet de soort, maar het bedrag) erbij komen bij je bod? Ben daar wel nieuwsgierig naar, maar dan moet je eerst een bod doen om dat te zien te krijgen. Dat was ik nog even niet van plan.
Groeten Jan
==========
Hooveld960
==========
Gebruikers-avatar
Hooveld960
 
Berichten: 793
Geregistreerd: 30 Apr 2018, 10:18
ligplaats: Sneek
info:

Re: Boten te koop op BVA Auctions

Berichtdoor bas » 05 Sep 2018, 21:08

Weet iemand wat voor kosten (niet de soort, maar het bedrag) erbij komen bij je bod?

Dat hangt helemaal van de bieding af. Van dat bedrag komt er 16% bij aan veilingskosten/opgeld en daaroverheen nog 21% BTW.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Boten te koop op BVA Auctions

Berichtdoor Hooveld960 » 05 Sep 2018, 21:11

Ok, even gerekend, dan komt er dus grofweg 40% bij op het bod.
Groeten Jan
==========
Hooveld960
==========
Gebruikers-avatar
Hooveld960
 
Berichten: 793
Geregistreerd: 30 Apr 2018, 10:18
ligplaats: Sneek
info:

Re: Boten te koop op BVA Auctions

Berichtdoor bas » 05 Sep 2018, 21:28

uh ja....in die richting wel ja. Zo snel had ik niet meegerekend :mrgreen:

Het is niet mijn ding. Werkt BVA hetzelfde als bij domeinen? Dus dat je het mag bekijken maar verder niet starten/proefvaren?

Ik vraag me namelijk ook af waarom die kerel het niet gewoon zelf verkoopt als dat zijn handel is. Raakt het op de normale manier aan de straatstenen niet kwijt omdat er wat aan mankeerd?
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Boten te koop op BVA Auctions

Berichtdoor broekerhaven » 05 Sep 2018, 21:30

Heb er geen verstand van ..maar 40% extra bovenop je bod lijkt me toch stug.. :o
broekerhaven
 
Berichten: 792
Geregistreerd: 21 Dec 2013, 10:11
Woonplaats: bovenkarspel
ligplaats: broekerhaven
info: Placom 410 "old school"

Re: Boten te koop op BVA Auctions

Berichtdoor Gruttepier » 05 Sep 2018, 21:33

broekerhaven schreef:Heb er geen verstand van ..maar 40% extra bovenop je bod lijkt me toch stug.. :o


Nee is niet stug maar realiteit.
Je kan op veilingen best leuke dingen bemachtigen maar je moet gewoon goed oppassen.

Daarbij ook geen garantie dus ook aanbod wat niet helemaal oke is.
Gruttepier
 

Re: Boten te koop op BVA Auctions

Berichtdoor bas » 05 Sep 2018, 21:38

Nou kan het volgens mij wel zo zijn dat dat BTW verhaal anders wordt als die boten al een keer in NL verkocht zijn geweest, maar neem aan dat dat er dan bij staat.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Boten te koop op BVA Auctions

Berichtdoor Gruttepier » 05 Sep 2018, 22:10

Marge
Gruttepier
 

Re: Boten te koop op BVA Auctions

Berichtdoor Klaver vier » 06 Sep 2018, 17:39

Bij bedragen onder €15000 is het opgeld zelfs 17% ,weet je tenminste waar je geld blijft.
Broekerhaven het lijkt jouw stug maar je kan het zo opzoeken,dat heb ik ook gedaan,want ik vind het ook belachelijk veel
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Boten te koop op BVA Auctions

Berichtdoor Hooveld960 » 06 Sep 2018, 20:35

Ik heb net even gechat met BVA, maar er komt inderdaad geen btw bij de veiling van de boten van Yacht Charter Urk.
Dat is dus mogelijk interessant.
Groeten Jan
==========
Hooveld960
==========
Gebruikers-avatar
Hooveld960
 
Berichten: 793
Geregistreerd: 30 Apr 2018, 10:18
ligplaats: Sneek
info:

Volgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten