Klaver vier schreef:De arts gaat het niet vertellen met andere woorden als je niets zegt weet niemand het.
Als het een arts is,die zijn vak verstaat,en die de gedragsregels t.a.v apneu hanteert ,dan maakt deze een melding aan bij het CBR.
Maar is het eenmaal bekend dan mag een beroeps chauffeur niet rijden zolang het niet onder controle is.
Het moet aantoonbaar in orde zijn voor hij weer mag rijden,anders pleegt hij een delict.
Dit klopt wel.
Volgens mij hoef je je rijbewijs niet in te leveren,ze gaan er vanuit dat je niet gaat rijden.
Alles vanaf rijbewijs,mag dan even niet totdat aantoonbaar is (herkeuring) dat het weer goed is.
Geld ook voor andere zaken trouwens.
Ik heb in het verleden een bedrijfsongeval gehad.
Hand op de verkeerde plek bij de Aldel in Delfzijl tijdens laden.
Linker wijsvinger middendoor,en moest naar een ziekenhuis.
Daar is de boel weer aan elkaar genaaid,en ik kreeg een spalk aan mijn linkerhand.
Er werd een melding gedaan bij het CBR,en ik was voor de duur van 6 weken mijn C en hoger kwijt.
Krijg je ook bericht van.
Ik kon prompt voor een vervanger gaat zoeken,want mijn auto stond voor Chateauroux.
Ik had er weinig last van,en ben ook nog rechtshandig.
Maar het CBR was onverbiddelijk.
Ik mocht me 6 weken later weer melden bij het ziekenhuis,en de bevindingen van de arts toen,na een telefoontje van hem naar het CBR, hebben ze weer opgevolgd.
Ik kon weer verder gelukkig.
Maar ik ben van mening,dat vooral bij Apneu,waaraan nog niets is gedaan, het zo zou moeten zijn dat je dan totaal nergens meer op rijden mag(uitgezonderd fiets).Dat moet in principe voor iedereen gelden.Want of je op een 60tonner rijd(LZV's) of op een koeriersbusje of als zelfstandige dagelijks op pad bent als verkoper,het blijft een feit dat je verkeersdeelnemer blijft.
En in slaap vallen achter het stuur van een luxe wagen,kan net zoveel schade aanrichten als dat iemand het met een vrachtwagen doet.
1 verkeerde beweging door overmand te zijn vanwege slaap van iemand in een busje, en een reactie van een vrachtwagenchauffeur daarop,kan ook fatale gevolgen hebben.Je rijd namelijk niet op de weg,in gescheiden banen.Er zit tussen elke rijbaan geen vangrail of geleiding. We rijden met elkaar , bus , koerier, vrachtwagen , luxe wagen , motor, bedrijfsbusjes , allemaal op diezelfde weg. En of je nu metaalbewerker bent of chauffeur en er is APNEU geconstateerd en je doet er niks aan of het wordt niet gemeld,is een potentiele ongeval veroorzaker in het verkeer.
Zoals het nu geld,dat de vrachtwagenchauffeur "het bokje" is, vind ik een vorm van discriminatie t.o.v. bestuurders van andere transport middelen.Rechtsongelijkheid is dat.