Sluis verbazing

algemene discussies

Re: Sluis verbazing

Berichtdoor Popeye » 21 Jul 2018, 08:11

Marie Christina schreef:maar de rinketten in de deuren achter me gingen vol open.

Watapatja!

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Sluis verbazing

Berichtdoor Popeye » 21 Jul 2018, 08:23

quichot schreef:
NA het schutten, Menno, NA het schutten! :lol:

Ik heb de ervaring dat de waterberoering door een horkerige beroepsschipper meestal heftiger is dan dat van een schuttende sluis. Zeker in grote sluizen met drijvende bolders meer ik alleen af op de "middenbolder", en dat gaat eigenlijk altijd goed, behalve achter een beroepsschipper met een pesthekel aan jachies!

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Sluis verbazing

Berichtdoor quichot » 21 Jul 2018, 08:48

kajoe schreef: maar diegene die zich per marifoon meld en daar bij ook zijn naam ,lengte en breedte op geeft word mogelijk eerder de kolk in geroepen dan zij die zich niet melden ,vaak word je ook op je scheepsnaam naar binnen geroepen .

Feit.
Wat dan weer leidt tot scheldpartijen van jachtschippers die zich niét hebben gemeld. Dan ben je weer die brutale voordringer. Terwijl die juist nog meekunnen omdat de sluiswacht de kolk zo economisch mogelijk indeelt.
Meer dan eens meegemaakt bij Yvoz-Ramet.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Sluis verbazing

Berichtdoor Klaver vier » 21 Jul 2018, 09:16

Wat mij over het algemeen meer verbaast,maar dat is dan niet bij een sluis maar bij een brug is dat als je oproept met de vraag voor een opening dat je gewoon geen antwoord krijgt,al zijn ze te beroerd om antwoord te geven ,laat dan doormiddel van een groen licht zien dat er wat gaat gebeuren.
Het zijn vaak de zelfde bruggen waar men moeilijk doet.
Het is mij opgevallen tijdens de vakantie dat op het één of het andere traject de doorstroming van de bruggen onderling ook veel beter is bij de één als bij de ander geregeld is.
Door Haarlem is bijv, één groot drama,ongelovelijk hoe slecht dat het daar geregeld is,totaal niet op elkaar afgestemd.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Sluis verbazing

Berichtdoor quichot » 21 Jul 2018, 09:23

Klaver vier schreef:Wat mij over het algemeen meer verbaast,maar dat is dan niet bij een sluis maar bij een brug is dat als je oproept met de vraag voor een opening dat je gewoon geen antwoord krijgt,al zijn ze te beroerd om antwoord te geven ,laat dan doormiddel van een groen licht zien dat er wat gaat gebeuren.
Het zijn vaak de zelfde bruggen waar men moeilijk doet.
Het is mij opgevallen tijdens de vakantie dat op het één of het andere traject de doorstroming van de bruggen onderling ook veel beter is bij de één als bij de ander geregeld is.
Door Haarlem is bijv, één groot drama,ongelovelijk hoe slecht dat het daar geregeld is,totaal niet op elkaar afgestemd.
Gr René ( klaver vier)

Haarlem is nou juist prima geregeld. Alleen moet je weten dat daar convooivaart is. Afwisselend noord/zuid, zuid/noord. Op je eentje tegen een convooi invaren leidt tot ellenlange wachttijden bij sommige bruggen. Het mobiele team loopt met hand helds en die hebben een beperkte reikwijdte, dus dan krijg je niet altijd direct antwoord.

Met je eerste punt ben ik het wél eens: waarom niet even een antwoord, of een roodgroen licht. Nee, gewoon laten darren, want je bent maar een 'jachie', Gelukkig gaat dat niet overal zo.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Sluis verbazing

Berichtdoor Klaver vier » 21 Jul 2018, 10:05

Nou dan ben ik zeker door een ander Haarlem gekomen,want ik vaarde met vier boten tegelijk en elke brug ging voor onze neus dicht,en dan was twintig minuten wachten heel gewoon,bruggen met soms een tussen ruimte van misschien 200 tot 300 meter gaan gewoon voor je neus dicht.
Dit was 2 en halve week terug dus nog heel recent.
Op de terugweg maar dan niet in Haarlem maar bij uithoorn de vrouwenakker brug dubbelrood op de uren dat hij moest draaien,een grote tsjalk lag reeds te wachten ik vraag wat er aan de hand is aan de schipper,geen idee zegt de schipper,ik roep de brug op via marifoon geen antwoord,ik pak mijn telefoon en draai het nummer van de desbetreffende brug, ik zeg mag ik vragen waarom de brug niet draait,het antwoord was ik zet hem op groen,wij varen onder de brug door en 1 van de brugwachters staat naast zijn hokje een sigaret te roken,ik zeg wat is dat nou voor flauwekul ,waarop hij naar het hokje wijst met andere woorden dat doet mijn collega
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Sluis verbazing

Berichtdoor quichot » 21 Jul 2018, 10:27

Ik weet niet waarom dat mis ging in Haarlem, maar ik heb daar nog nooit een probleem gehad. Meld je de volgende keer als je bij de eerste brug komt op 18, havendienst Haarlem en vraag wanneer het eerste convooi jouw richting opgaat. Niet al bij de Waarderbrug als je van noord komt, die draait min of meer zelfstandig, maar pas als je in de stad zelf bent. Dat ze voor je neus de bruggen dichtgooien, daar snap ik niks van.
Ze zijn daar juist altijd heel bereidwillig. Draalden jullie soms te lang? Dat doen sommige jachten daar wel eens. Ze kunnen het verkeer niet uren ophouden. Staan soms lijnbussen te wachten, of er komt iets met een sirene aan.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Sluis verbazing

Berichtdoor Klaver vier » 21 Jul 2018, 11:12

Ik draal helemaal niet ik zit al onder de brug als ik nog rood groen heb.
Wij hebben ons in ieder geval rot geërgerd,door al dat gedoe hebben we er twaalf uur over gedaan om van de dukra Zaandam naar Katwijk te komen, ik vind trouwens dat ze er voor een doorvaart ook flink geld rekenen eerst €3,50 voor de sluis en dan €15,30 voor een doorvaart.
Dat vindt ik niet eens zo erg als ik dan ook door kan varen,ik begrijp ook dat er bij sommige heel veel verkeer is en dat het dan iets langer duurt,dat vindt ik logisch net als de spoorbruggen dan moet je natuurlijk wel is ff wachten.
Maar wij hebben in ieder geval een top vakantie achter de rug met alleen maar mooi weer en dat hebben wij nog niet vaak mee gemaakt,meestal gingen wij weg met regen.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Sluis verbazing

Berichtdoor RuudM » 21 Jul 2018, 17:22

Rene,

Ik sluit mij aan bij guido afgelopen week door haarlem heen gekomen en eeen nachtje blijven slapen aldaar... maar als je eenamaal mee draait in het convooi gaat het super. En de brugwachters ook zeer vriendelijk en behulpzaam. En € 15,- voordoorvaart was vroegen €10,- ik moest incl overnachting iets. Meer dan €18,- betalen en die €3,50 was/is sluisspaarndam deze is juist goedkoper geworden. Voorheen. Moest je hier €4,65 betalen.

Maar mooi weer heb je gehad en ik heb het nog.

Gr
Ruud
Ancora Imparo
Gebruikers-avatar
RuudM
 
Berichten: 310
Geregistreerd: 27 Mei 2016, 19:24
ligplaats: wisselend
info:

Re: Sluis verbazing

Berichtdoor Klaver vier » 21 Jul 2018, 18:18

Nou dan heb ik het zeker heel slecht getroffen,ik heb nu ook nog heel mooi weer ik denk iedereen wel.
Misschien tref ik het volgende keer beter.
Een paar jaar terug ben ik er met de schottelboot ook geweest,toen dacht mijn vrouw gelezen te hebben dat het € 11 was.
Ik naar boven bij dat haven kantoor met mijn €11 toen zegt die vriendelijke mevrouw het is €11,10 ik zeg dan loop ik even naar de boot en haal dat op,zogezegd zo gedaan,maar ze zei niet laat die € 0,10 maar zitten
Ik heb over klantvriendelijkheid een ander idee.
Ruud nog een goeie vakantie
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten