Toevallig iemand een Seamaster 813

algemene discussies

Toevallig iemand een Seamaster 813

Berichtdoor Dave1975 » 19 Jun 2018, 19:57

Hier toevallig nog iemand die een Seamaster 813 heeft?
Dave1975
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 15 Apr 2018, 20:45
ligplaats: maastricht
info:

Re: Toevallig iemand een Seamaster 813

Berichtdoor Marie Christina » 19 Jun 2018, 20:07

Google moest even mijn vriendje zijn, en ik moet zeggen: Ziet er uit als een fijne boot.
Maar (volgens mij) zijn we hier vooral met motorbootjes.
Ik denk dat je op het zeilersforum meer kans van slagen hebt.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Toevallig iemand een Seamaster 813

Berichtdoor Dave1975 » 19 Jun 2018, 20:09

Het is een motorboot... Geen speedboot maar wel een motorboot :)

Je hebt inderdaad ook zeilboten van Seamaster. Ik heb het type 813 dat is een motorkruizer
Dave1975
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 15 Apr 2018, 20:45
ligplaats: maastricht
info:

Re: Toevallig iemand een Seamaster 813

Berichtdoor Marie Christina » 19 Jun 2018, 20:53

Oh, dan was Google toch minder mijn vriendje dan ik dacht. :D
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Toevallig iemand een Seamaster 813

Berichtdoor Dave1975 » 24 Jun 2018, 17:44

Haha

Maar het schijnt een niet veel voorkomende boot te zijn, terwijl in Engeland deze veel verkocht is. Vind model leuk en vooral de indeling fijn. Deze heeft over de hele breedte van de boot de wc en badkamer samen die middels 2 deuren tussen slaapplek en keuken afgesloten kan worden. Vond zelfs een douchebak onder de houten vloer maar begrijp niet goed hoe je dat zou kunnen gebruiken want alle hout van wanden en deuren worden dan nat.

Ander groot nadeel vind ik dat hij extreem wind gevoelig is, aanleggen moet je dan echt berekend op de wind doen en als je hem eenmaal hebt liggen snel reageren. Ik was deze week alleen, je legt de boot waar je hem wilt maar dan moet je uit de boot en ondertussen waait de wind de boot weg. Hoe doen jullie dat?
Dave1975
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 15 Apr 2018, 20:45
ligplaats: maastricht
info:

Re: Toevallig iemand een Seamaster 813

Berichtdoor roadrunner » 24 Jun 2018, 18:10

Dave,

Model van je boot lijkt wat op mijn "Princess 32 " polyester - ook afkomstig uit UK (Plymouth).
Aan het plafond in de badkamer heb ik cirkelvormig een aantal bevestigingsoogjes. Blijkbaar kun je daar een douchegordijn ophangen/rond-spannen om zo het douchewater binnen de gevormde koker te houden, zijwanden worden niet nat. In de vloer zit een grote cirkelvormige verdieping waarop een rond houten rooster, pompje er onder, met aparte schakelaar, om zo het douchewater naar buiten (?) te lozen.
Erg handig lijkt het niet want iedereen weet dat een licht plastic douchegordijn bij warm water (stijgende lucht) steeds naar binnen waait.. :mrgreen:
succes,
RO
roadrunner
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 09 Jun 2017, 20:44
Woonplaats: Heist-op-den-berg
ligplaats: Porta Aventura Mol
info:

Re: Toevallig iemand een Seamaster 813

Berichtdoor Dave1975 » 24 Jun 2018, 18:17

Nu, wil op termijn het zo maken dat de wanden plastic zijn, tegen het hout iets van waterdichte verf. Toch wel eens handig als je even snel kunt douchen en je niet in een haven ligt. Maar moet eerst zorgen dat ik een boiler heb anders is het niet zo gezellig ;)

Zag deze week een Plymouth boot die had idd dezelfde ramen en voorkant als mijne, dacht eerst dat het een Seamaster was maar de achterkant was anders inderdaad.
Dave1975
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 15 Apr 2018, 20:45
ligplaats: maastricht
info:

Re: Toevallig iemand een Seamaster 813

Berichtdoor Popeye » 24 Jun 2018, 18:35

Marie Christina schreef:Maar (volgens mij) zijn we hier vooral met motorbootjes.

Ik begrijp dat ik hier een vreemde(!) eend in de bijt ben. Maar ook een eend drijft! :mrgreen:

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Toevallig iemand een Seamaster 813

Berichtdoor Popeye » 24 Jun 2018, 18:46

Dave1975 schreef:Ander groot nadeel vind ik dat hij extreem wind gevoelig is, aanleggen moet je dan echt berekend op de wind doen en als je hem eenmaal hebt liggen snel reageren. Ik was deze week alleen, je legt de boot waar je hem wilt maar dan moet je uit de boot en ondertussen waait de wind de boot weg. Hoe doen jullie dat?

Ik heb zelf een landvast gemaakt met aan beide zijden een oog/lus. Een op de voorbolder, en de ander gooi ik dan om een bolder bij de achterkant van de boot. (Op de kant) Beetje gas geven en eventueel roer naar bakboord sturen.

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Toevallig iemand een Seamaster 813

Berichtdoor stefan » 24 Jun 2018, 18:59

Wegwaaien: in bv een sluis eerst de achterkant vastleggen door te zorgen dat je stiligt bij een bolder waar je vanuit de Kuip zo bij kan. Naar buiten, lijntje erom en op de achterbolder/kikker van de boot. Weer naar binnen, motor in vooruit, roer geven richting de kade, naar buiten,dan voorkant vastleggen.

Aanleggen aan hogerwal alleen: achteruit varend met de kont naar de kade, achterkant vastleggen, motor vooruit, roer naar de kade geven, boot draait naar de wal.

De ANWB heeft een handig boekje over dit soort manoeuvres. Het heet Manouvreren oid.

Veel oefenen, dan gaat het steeds makkelijker :-)
stefan
 
Berichten: 623
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 21:08
Woonplaats: Maastricht
ligplaats:
info:

Volgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten