Rijkswaterstaat start proef met flitspalen voor schepen

algemene discussies

Re: Rijkswaterstaat start proef met flitspalen voor schepen

Berichtdoor kajoe » 25 Jun 2018, 09:05

ik heb ruim 25 jaar de snelheid op een bepaalde trajecten op het margriet kanaal gecontroleerd tijdens mijn werk .

er is in die tijd ook door de politie en provincie in samen werking met gatsonides meters enige malen een proef geweest om de snelheid te meten met lasertoestellen ,ging allemaal mis .
enkele jaren later is door instanties voorgesteld om door middel van camera's en dergelijke ongeveer het zelfde te doen als op de weg met traject controle .
wij deden het met klokjes en met collega s op bruggen en boten aan de hand door de door landmeters uitgemeten afstanden tussen de verschillende kunstwerken ,en de scheepvaart kreeg dan een 1000 meter extra aftrek op snelheid .
dus 12 en een half werd dan13 km . en iedereen in de controle keten moest boa hebben en zijn beëdigd ,maar tegen woordig zitten er vrijwel geen beëdigde meer op de objecten .

dus ja ik ben het er volledig mee eens dat dit soort controles er komen ,als je ziet hoeveel mafkezen hier op volle snelheid op het kanaal rond racen ,zou je ook als argeloze jacht schipper dit graag willen ,immers je stuitert tegen de klippen op als je er een tegen komt .
kajoe
 
Berichten: 1369
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Vorige

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten