Re: Poeder- of schuimblusser?
Geplaatst: 25 Mei 2018, 18:01
@ quichot
Dank voor bovenstaande, je slaat de spijker op zijn kop!!! Daar hadden we dus 9 pagina's voor nodig !!!!!
Alles wat je zegt komt neer op: Veiligheid en voorkomen van problemen begint bij jezelf en gezond verstand
Je maakt heel duidelijk dat een klein beetje aandacht voor (brand-) veiligheid, aangevuld met logisch nadenken het sleutelwoord is om het (statistisch) ondenkbare geval van brand te voorkomen.
Er zijn tal van mogelijkheden om ook hier weer op af te dingen maar daar gaat het niet over.
Dit zou alleen gerelateerd zijn aan de voorkeur en mogelijkheid van materialen.
Voorbeeld: De prijs van Armaflex welke goedgekeurd is voor scheepvaart (IL&T en klasse bureau's ) is ca 24 Euro / m2 hoger dan de Armaflex welke wij goedkoop op het WWW inkopen onder de 16 Euro / m2.
Dit verschil verschil is veroorzaakt doordat dit materiaal geproduceerd, getest en gecertificeerd zijn mbt tot minimalisering van rookontwikkeling in geval van brand, de werking mbt isolatie of condens vorming is hetzelfde. (ik gebruik de goedkope Armaflex...).
Als dergelijke zaken worden aangediend is het "spijkers op laag water zoeken".
Problemen voorkomen begint met logisch nadenken en de tijd nemen om jezelf te controleren !!!!!
De aanvulling van Quichot maakt in simpele woorden duidelijk dat met een heel klein beetje moeite en initiatief op een eenvoudige manier veiligheid aan boord bijna te waarborgen is.
Groet,
Roelof
Dank voor bovenstaande, je slaat de spijker op zijn kop!!! Daar hadden we dus 9 pagina's voor nodig !!!!!
Alles wat je zegt komt neer op: Veiligheid en voorkomen van problemen begint bij jezelf en gezond verstand
Je maakt heel duidelijk dat een klein beetje aandacht voor (brand-) veiligheid, aangevuld met logisch nadenken het sleutelwoord is om het (statistisch) ondenkbare geval van brand te voorkomen.
Er zijn tal van mogelijkheden om ook hier weer op af te dingen maar daar gaat het niet over.
Dit zou alleen gerelateerd zijn aan de voorkeur en mogelijkheid van materialen.
Voorbeeld: De prijs van Armaflex welke goedgekeurd is voor scheepvaart (IL&T en klasse bureau's ) is ca 24 Euro / m2 hoger dan de Armaflex welke wij goedkoop op het WWW inkopen onder de 16 Euro / m2.
Dit verschil verschil is veroorzaakt doordat dit materiaal geproduceerd, getest en gecertificeerd zijn mbt tot minimalisering van rookontwikkeling in geval van brand, de werking mbt isolatie of condens vorming is hetzelfde. (ik gebruik de goedkope Armaflex...).
Als dergelijke zaken worden aangediend is het "spijkers op laag water zoeken".
Problemen voorkomen begint met logisch nadenken en de tijd nemen om jezelf te controleren !!!!!
De aanvulling van Quichot maakt in simpele woorden duidelijk dat met een heel klein beetje moeite en initiatief op een eenvoudige manier veiligheid aan boord bijna te waarborgen is.
Groet,
Roelof