milieu hetze tegen diesels

algemene discussies

Re: milieu hetze tegen diesels

Berichtdoor redmiller » 20 Mrt 2018, 20:34

Heb jij even geluk gehad Davidos!!

Inmiddels 2 egr’s verwijderd uit mijn auto’s vanwege vervuiling. Monteur zei dat dit een veelvoorkomend probleem is. Juist als mensen laag in de toeren rijden roet die egr dicht. Het is overigens een puur hypothetisch milieumaatregeltje...... :roll:
redmiller
 
Berichten: 388
Geregistreerd: 08 Mrt 2017, 23:58
ligplaats: Schoonhoven
info:

Re: milieu hetze tegen diesels

Berichtdoor Rene » 20 Mrt 2018, 20:36

Yup.
Zij wilde de wereld zien, Hij installeerde google earth
Gebruikers-avatar
Rene
 
Berichten: 393
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 10:00
ligplaats: Giethoorn.
info:

Re: milieu hetze tegen diesels

Berichtdoor Davidos » 20 Mrt 2018, 20:40

redmiller schreef:Heb jij even geluk gehad Davidos!!

Inmiddels 2 egr’s verwijderd uit mijn auto’s vanwege vervuiling. Monteur zei dat dit een veelvoorkomend probleem is. Juist als mensen laag in de toeren rijden roet die egr dicht. Het is overigens een puur hypothetisch milieumaatregeltje...... :roll:


Ah, ik hou wel van stevig doorrijden. Was wel leuk in de tijd van de roetmeting. Dan moest je toestemming geven dat ze de motor een keer tot toptoeren drukten. Mijn response was altijd "dat doe ik elke dag" (zwaar getunede auto, dikkere turbo, etc).
Off-topic koning - vergeef me.
Davidos
 
Berichten: 343
Geregistreerd: 24 Mrt 2015, 23:49
Woonplaats: Utereg
ligplaats: Loosdrecht
info:

Re: milieu hetze tegen diesels

Berichtdoor henkvd » 20 Mrt 2018, 20:55

apk roetmeting gaat feitelijk helemaal nergens over, investeer dan in een deugdelijke meting, wagen op de rollenbank, vol gas en geen geknoei met reinigingsmiddelen, stel de norm bij ( wat zeg je nu ) en fout is fout.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4463
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: milieu hetze tegen diesels

Berichtdoor Davidos » 20 Mrt 2018, 20:56

Ben het met je eens hoor.

En ach, auto's kunnen ze al niet fatsoenlijk meten... boten kan je helemaal vergeten.
Off-topic koning - vergeef me.
Davidos
 
Berichten: 343
Geregistreerd: 24 Mrt 2015, 23:49
Woonplaats: Utereg
ligplaats: Loosdrecht
info:

Re: milieu hetze tegen diesels

Berichtdoor bas » 20 Mrt 2018, 22:19

Lastig vraagstuk. Afgaande op mijn autohobby vrees ik voor een botte bijl tactiek.
Of er komen zoveel gebieden met allemaal hun eigen regeltjes dat een rondje Nederland onmogelijk wordt gemaakt met een oude diesel, wil je dan nog weg dan zul je wel moeten.
Vrees ook dat het meer een (symbool)politiek item is dan een milieuding. Makkelijk te pakken want mensen met geld (anders heb je geen boot tenslotte) en betrekkelijk weinig economische nevenschade en risico op politiek verlies is ook beperkt. Wat dat betreft denk ik dat een dergelijk beleid nog wel eens sneller zou kunnen komen dan menigeen denkt, er hoeft maar 1 ijverige ambtenaar wakker te worden en het balletje gaat rollen.
Daar komt bij dat als andere sectoren wel gedwongen worden tot ingrijpende maatregelen die vanzelf wel gaan wijzen naar de watersport als die het niet zouden hoeven.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: milieu hetze tegen diesels

Berichtdoor ErikH » 20 Mrt 2018, 23:31

Vraag me af hoe "ze" eventuele milieumaatregelen voor diesels willen handhaven. Net zoiets als de poep duikboot toen het lozingsverbod in werking trad? :lol:

Afbeelding

Auto's in de milieuzones kunnen eruit gepikt worden op basis van kenteken met een geautomatiseerd systeem. Pas als er een kenteken voor niet snelle schepen aangekondigd word weten we dat er regelgeving en handhaving voor diesels aan zit te komen. Een 2-takt bbm in de Amsterdamse Grachten is er wel uit te pikken voor de handhavers, een inboord diesel die de emissienorm overschrijdt is een ander verhaal.

Gr.

Erik
ErikH
 
Berichten: 443
Geregistreerd: 18 Aug 2014, 19:12
ligplaats: Omg. Leiden
info:

Re: milieu hetze tegen diesels

Berichtdoor ErikH » 20 Mrt 2018, 23:31

----
ErikH
 
Berichten: 443
Geregistreerd: 18 Aug 2014, 19:12
ligplaats: Omg. Leiden
info:

Re: milieu hetze tegen diesels

Berichtdoor bas » 21 Mrt 2018, 00:18

Handhaving zal idd lastig worden. Al is een of ander vignetje kopen bij een vaarwegbeheerder o.i.d. op basis van bouwjaar vrij makkelijk te realiseren. Aan jouw de taak om alles aan te tonen.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: milieu hetze tegen diesels

Berichtdoor Noordvaarder » 21 Mrt 2018, 03:07

Davidos schreef: Adblue = ureum in water. Dat is pas stront!

Als ik dat zo lees,weet jij in het geheel niet wat AdBlue is.
Dat spul komt NIET eens in de brandstof tank terecht,en maakt geen deel uit het te leveren energie van de motor.
Het is een middel dat in een aparte tank zit,en in de einddemper ingespoten wordt,om de uitlaatdampen te neutraliseren,voor zover mogelijk.
Je kunt het 's morgens heel mooi zien,als een voertuig start.
Komt er stoom uit de uitlaat?
Dan is dat het water dat in de AdBleu zit en nog in de RVS-einddemper/katalysator zit,dat verdampt dan.

Nog even iets over EGR.
Geen vervuiling?
Waarom is Scania er dan weer afgestapt?
Omdat het zo fantastisch was?
Voorheen olieverversingsbeurt om de 80duizend km.
Bij EGR lag dat op minder dan de helft.
EGR? Dat is geen oplossing.
Dat is de motor een gedeelte van zijn uitlaatgas terug geven.
En AdBlue is kunstmest(amoniak) in zeer fijne vorm opgelost in water.
Noordvaarder
 

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten