TV aan boord voor F1 is geen luxe

algemene discussies

Re: TV aan boord voor F1 is geen luxe

Berichtdoor Klaver vier » 06 Feb 2018, 19:50

Ik was juist blij met mijn smartkaart achter in de tv,veel minder rommelig als met zo,n losse kast
Maar ja 2019 is nog ver weg tegen die tijd verandert er meestal nog van alles
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: TV aan boord voor F1 is geen luxe

Berichtdoor henkvd » 06 Feb 2018, 19:57

Als de CEC functie via HDMI keurig op de nieuwe ontvangers gaat werken zou je het kastje kunnen wegstoppen, dan zou je aan de TV AB voldoende hebben, die geeft dan alles door aan de Digitenne ontvanger.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4463
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: TV aan boord voor F1 is geen luxe

Berichtdoor Arthur » 07 Feb 2018, 12:01

Marie Christina schreef:Ik denk dat je wat mist.
Digitenne heeft geen zender dat F1 uitzendt.
Daar ging de hele discussie nou net om.

Klopt dat is alweer een tijdje geleden dat rtl 7 het heeft uitgezonden.
Almost all old truckers survive cancer, but I am still fighting against it.
Gebruikers-avatar
Arthur
 
Berichten: 617
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 16:29
Woonplaats: Brunssum
ligplaats: Agios Nikolaos
info: Ik vaar met een houten kaik, een voormalige Griekse vissersboot.
6.50mx2.40mx0.70m

Re: TV aan boord voor F1 is geen luxe

Berichtdoor Noordvaarder » 08 Feb 2018, 23:50

henkvd schreef:De nieuwe ontvangers hebben geen losse smartcard meer, die zit ingebakken in de ontvanger, losse CI (+) modules zijn er voor het nieuwe systeem voorlopig niet, onbekend is of die er komen, tot nu toe is daar nog geen kijk op.

Ik weet niet waar jij de info op baseerd,en wie je bron is, maar op deze site staat toch duidelijk iets anders.

https://www.digitenne.nl/hoe-werkt-digi ... ci-module/

Mijn bron is ieder geval KPN zelf.
Ik heb zelf 2 weken geleden contact gehad met KPN hierover,en mij is duidelijk verteld,dat KPN zijn bestaande klanten graag wenst te behouden,omdat er velen zijn,die ook Digitenne in een caravan,camper en boot hebben.
En ze kwamne weer met een CI+ module(insteekkaart) en hun systeem zou dezelfde zijn,als het Duitse systeem.
Noordvaarder
 

Re: TV aan boord voor F1 is geen luxe

Berichtdoor henkvd » 09 Feb 2018, 00:45

Zelfde bron als jij alleen geen helpdeskmedewerker die niet op de hoogte is van de komende veranderingen

https://forum.kpn.com/digitenne-12/klaa ... nne-445235

KPN maakt hiermee de vrije apparatuur keuze volledig onmogelijk, tenzij je genoegen neemt met alleen NPO"s en evt Duitse FTA kanalen
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4463
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: TV aan boord voor F1 is geen luxe

Berichtdoor Noordvaarder » 07 Aug 2018, 15:55

Vandaag bericht gehad aangaande de veranderingen bij Digitenne.
Aangezien er in het begin sprake van was om weer met 2 systemen te gaan werken,gaat dat nu niet meer door,blijkt na een telefoontje.
Er wordt alleen maar meer met één systeem gewerkt,en dat is met een extern kastje.
Kastje heeft een voeding nodig van 220Volt.en een 12/24V aansluiting heeft het niet.
Dat betekend dus,dus u een 220V omvormer moet aanschaffen voor uw boot,als U na de omschakeling nog gebruik wilt maken van de diensten van Digitenne.
Hier het bericht:
Geachte heer, mevrouw,
U kijkt tv via Digitenne. Om Digitenne te mogen blijven uitzenden, verandert binnenkort in uw regio de zenderfrequentie en uitzendtechniek. Om het vernieuwde HD tv-signaal te kunnen gebruiken, worden de masten verbouwd. Ook betekent het dat u voor 17 september 2018 een nieuwe tv-ontvanger nodig hebt. Uw oude ontvanger kan het nieuwe signaal namelijk niet ontvangen.

Een omruilafspraak maken
We vinden het vervelend u hiermee lastig te vallen. Daarom kunt u makkelijk online een omruilafspraak maken. We bieden één type huurontvanger zonder opnamemogelijkheid of insteekkaart. De huur vanaf de 2e tv-ontvanger blijft € 5,- per maand. Ruil uw tv-ontvanger voor 17 september 2018. Na die datum kunt u met uw oude apparatuur geen Digitenne meer kijken.

Meer informatie:

Ruil om in 3 stappen
1.Klik op de knop "Maak een omruilafspraak"
2.Log in met uw klantnummer XXXXXXXXXX en rekeningnummer.
Geef aan op welke dag u welke tv-ontvanger wilt omruilen.
3.We bezorgen uw nieuwe tv-ontvanger gratis op een door u gekozen datum bij u thuis.

Tv kijken in HD en nieuw menu
Uw nieuwe tv-ontvanger kunt u meteen gebruiken. Zodra u de tv aanzet, ziet u dat het tv-menu overzichtelijker en gebruiksvriendelijker is geworden. Vanaf 2 oktober 2018, na de verbouwing van de masten in uw regio, kunt u met de nieuwe tv-ontvanger Digitenne zenders in HD-kwaliteit ontvangen.

Nog vragen?
Klik op meer info voor meer informatie over het omruilen van uw tv-ontvangers. U kunt hier ook online uw abonnement kosteloos opzeggen of uw Digitenne ontvangers verminderen als u deze niet meer wilt gebruiken. Natuurlijk kunt u ook telefonisch contact met ons opnemen. Wij zijn 24 uur per dag, 7 dagen in de week gratis bereikbaar via 0800-0402

Of we hier nu zo blij mee moeten zijn,waag ik te betwijlen.
Een CI(Common Interface) komt er voorlopig niet.
De reden die zij ervoor aanvoeren,althans wat me duidelijk werd gemaakt in het gesprek,was dat er geen CI kaart is,die HD signalen kan verwerken en doorsturen.Ik heb de man daarop maar even van een antwoord voorzien, "dat ze het in Duitsland wel kunnen".Waaroip hij antwoorde, waarschijnlijk komt er in de toekomst wel een CI kaart.
Gelul natuurlijk,want met zo'n antwoord willen ze graag de klanten houden,en later, later, komt er toch niets van terecht.

Voor degene die genoeg hebben aan de zenders van NPO 1,2 en 3,en een regionale zender,die hoeven geen extra kastje aan te gaan schaffen,want deze zenders blijven vrij te ontvangen.Daarvoor is ook geen abo vereist op Digitenne
U dient echter wel een TV te hebben,die DVB-T2 signalen kan ontvangen.
Met een oudere DVB-T toestel lukt dat niet.
Noordvaarder
 

Re: TV aan boord voor F1 is geen luxe

Berichtdoor henkvd » 07 Aug 2018, 16:17

KPN doet het op zich slim, is toch huur en geen CI's leveren ( die natuurlijk wel HD en UHD aankunnen) scheelt ze een hoop gezeur, simpel er zijn nog weinig TV's in omloop die DVB-T2 aankunnen en dat is naar mijn idee een legitieme reden om er nog mee te wachten, de CI reden kan in ieder geval naar de Fabeltjeskrant.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4463
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: TV aan boord voor F1 is geen luxe

Berichtdoor Klaver vier » 07 Aug 2018, 16:26

Hoe weet ik nou of mijn tv dvb-t2 aankan waar zie ik dat aan
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: TV aan boord voor F1 is geen luxe

Berichtdoor henkvd » 07 Aug 2018, 16:43

Bij de specificaties bv:

https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_p ... 74443.html

en dan toon alle specificaties
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4463
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: TV aan boord voor F1 is geen luxe

Berichtdoor quichot » 07 Aug 2018, 17:05

Wat mij verbaast is dat kpn z'n abonnees daar niet over informeert. Ik zie het hier nu toevallig langskomen.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten