TV aan boord voor F1 is geen luxe

algemene discussies

Re: TV aan boord voor F1 is geen luxe

Berichtdoor Arthur » 06 Feb 2018, 12:27

Je kan met digitenne toch je antenne en ontvanger meenemen naar de boot, hoef je toch geen apart abbo af te sluiten, of is er iets veranderd de laatste 8 jaar in NL.
Almost all old truckers survive cancer, but I am still fighting against it.
Gebruikers-avatar
Arthur
 
Berichten: 617
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 16:29
Woonplaats: Brunssum
ligplaats: Agios Nikolaos
info: Ik vaar met een houten kaik, een voormalige Griekse vissersboot.
6.50mx2.40mx0.70m

Re: TV aan boord voor F1 is geen luxe

Berichtdoor R.C.Grootveld » 06 Feb 2018, 14:57

Noordvaarder schreef:En als je met 20 boten bij een open router ligt,en je wilt allemaal voor zich even de F1 zien op je TV,dan wordt het ook niks,want je bent afhankelijk van de downloadsnelheid van het abonnement dat is afgesloten door de eigenaar van de router die aangesloten is op de kabel of KPN-lijn.

Daarom adviseer ik wifi exploitanten ook altijd om video streaming dicht te zetten ...... :)
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: TV aan boord voor F1 is geen luxe

Berichtdoor Binnetie » 06 Feb 2018, 15:50

Herkenbaar, ik ken havens die een hele snelle verbinding nemen om hun klanten te bedienen. Maar daar zie je toch dat iedereen zit te Netflixen. De vakantiehuisjes mensen zien dit als een eerste levensbehoefte en klagen steen en been waarom alles zo langzaam is. Nergens staat in de voorwaarden dat streamingdiensten worden gefaciliteerd en dat het 100% werkt. Het is een 'as-is' service.
In dat geval adviseer ik om bandbreedte te gaan toewijzen aan de clients: 4Mbit voor gratis toegang en wil je Netflixen of meer bandbreedte toegewezen krijgen dan hangt daar een bedrag aan vast.
Dit werkt bij havens die 500Mbit Ziggo internet hebben prima. Daarnaast is een goede signaalkwaliteit ook van belang.
Uploadsnelheid wordt ook geknepen. Zo kan iedereen prima surfen en Facebooken.
Binnetie
 

Re: TV aan boord voor F1 is geen luxe

Berichtdoor Marie Christina » 06 Feb 2018, 15:57

Arthur schreef:Je kan met digitenne toch je antenne en ontvanger meenemen naar de boot, hoef je toch geen apart abbo af te sluiten, of is er iets veranderd de laatste 8 jaar in NL.

Ja hoor. Dat kan.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: TV aan boord voor F1 is geen luxe

Berichtdoor Arthur » 06 Feb 2018, 18:31

Wat is dan het probleem als je alleen digitenne hebt om tv te kijken, of mis ik wat?
Almost all old truckers survive cancer, but I am still fighting against it.
Gebruikers-avatar
Arthur
 
Berichten: 617
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 16:29
Woonplaats: Brunssum
ligplaats: Agios Nikolaos
info: Ik vaar met een houten kaik, een voormalige Griekse vissersboot.
6.50mx2.40mx0.70m

Re: TV aan boord voor F1 is geen luxe

Berichtdoor Noordvaarder » 06 Feb 2018, 18:42

Binnetie schreef:Wat ik wel ontzettend jammer vind is dat KPN waarschijnlijk geen CI+ modules gaan toestaan i.v.m. de beveiliging.

Dat was juiste de reden waarom ik vorige week contact heb gezocht met KPN.
Echyer die persoon vertelde mij,dat er wel degelijk een CI+ module uitkwam,"omdat er velen zijn,die Digitenne al bij-produkt in een caravan of boot hebben".
Dat waren de woorden van de persoon die ik aan de telefoon had.
Maar mochten ze toch gaan besluiten aan het eind van het jaar het niet te doen,dan koop je toch een CI+ module in Duitsland?
Want KPN brengt hetzelfde systeem uit als waar de Duitsers mee werken.
Ik ontvang inmiddels een mooi aantal Duitse "free channel" zenders op mijn DVB-T2 toestel,en de kwaliteit is beduidend beter dan voorheen,toen Duitsland nog gebruik maakt van het oude systeem.
Geen blokjes,geen "verwaaide beelden",maar wel alles in HD kwaliteit.
En dat zonder een daarvoor geschikte CI+ module.
En dat op een afstand van 55km van de mast van Aurich-Popens.

Arthur schreef:Wat is dan het probleem als je alleen digitenne hebt om tv te kijken, of mis ik wat?

Indien je beschikt over een abo op digitenne,kun je in principe je antenne en CI module + smartcard meenemen naar de boot,en kun je het gehele pakket aan zenders
ontvangen. Heb je geen abo op Digitenne,dan zijn enkel de vrij kanalen te ontvangen.Voor Nederland zijn dit NPO1,NPO2,NPO3 en één a twee regionale zenders.
Tot circa het einde van dit jaar kun je zowiezo Digitenne ontvangen op het oude systeem. Of KPN ook nog uitzend via DVB-T nadat DVB-T2 er is,is mij niet bekend.
En je toestel moet geschikt zijn,voor het ontvangen van DVB-T2 signalen.Zo niet,dan dien je een nieuwe TV aan te schaffen,maar mogelijk wil het dan ook met alleen een setup box.Nadeel daarvan is,dat je een extra kastje hebt op de boot,die ook weer zijn voeding nodig heeft.
Laatst gewijzigd door Noordvaarder op 06 Feb 2018, 18:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
Noordvaarder
 

Re: TV aan boord voor F1 is geen luxe

Berichtdoor Marie Christina » 06 Feb 2018, 18:46

Ik denk dat je wat mist.
Digitenne heeft geen zender dat F1 uitzendt.
Daar ging de hele discussie nou net om.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: TV aan boord voor F1 is geen luxe

Berichtdoor Noordvaarder » 06 Feb 2018, 19:00

Marie Christina schreef:Digitenne heeft geen zender dat F1 uitzendt.
Daar ging de hele discussie nou net om.

Maar welke zender dat dan wel F1 uitzend,dat verteld hier ook niemand.
Het zal toch ergens via uitgezonden woirden,want Bernie Eccelstone heeft nog steeds geen eigen F1 kanaal/zender.
Zenderlijst Digitenne:
https://www.kpn.com/service/televisie/z ... rzicht.htm
Noordvaarder
 

Re: TV aan boord voor F1 is geen luxe

Berichtdoor Klaver vier » 06 Feb 2018, 19:04

Dus geen ziggo dus geen F1
Knap dat je het toch keek
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: TV aan boord voor F1 is geen luxe

Berichtdoor henkvd » 06 Feb 2018, 19:23

De nieuwe ontvangers hebben geen losse smartcard meer, die zit ingebakken in de ontvanger, losse CI (+) modules zijn er voor het nieuwe systeem voorlopig niet, onbekend is of die er komen, tot nu toe is daar nog geen kijk op, lijkt me op z'n vroegst mogelijk als tv's die de DVB-T2 standaard aanboord hebben een certificering krijgen, zodat bij aankoop helder is dat Digitenne er ook op gaat werken, anders geeft dat alleen maar klachten dat het niet werkt.

April 2019 zou de omschakeling definitief moeten zijn en is gebruik van de oude DVB-T apparatuur niet meer mogelijk.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4463
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten