TV aan boord voor F1 is geen luxe

algemene discussies

Re: TV aan boord voor F1 is geen luxe

Berichtdoor Klaver vier » 25 Jan 2018, 10:24

Ik denk dat het oud nieuws is die kaart met kaarthouder heb ik al twee jaar in mijn tv
Dus geen losse digitenne kast meer.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: TV aan boord voor F1 is geen luxe

Berichtdoor henkvd » 25 Jan 2018, 12:58

Dan zal het er van afhangen of je straks toch weer aan een kastje moet, in de loop van dit jaar wordt afscheid genomen van de DVB-T norm en stapt Digitenne over naar een nieuwe variant, DVB-T2, de nieuwste TV's onder steunen dit, maar de rest niet, check of je TV dus die norm ook aan kan.
Tevens is het de vraag of de codering het zelfde blijft en / of dat er overgeschakeld wordt naar een CI+ module, tijd zal het leren, huidige gebruikers krijgen vanzelf bericht over omruilen ontvangers en of daar dan ook een nieuwe smartcard bijkomt wordt dan wel duidelijk.

Nu maar hopen dat Digitenne met de nieuwe norm ook meer kanalen gaat door geven, technisch kan dat, echter, de beschikbare frequentie bandbreedte zal ook in krimpen voor de 5G in de toekomst, TV band loopt straks nog maar tot ca 700 MHz.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: TV aan boord voor F1 is geen luxe

Berichtdoor Klaver vier » 25 Jan 2018, 16:15

Ik wacht het allemaal wel af Henk,wat ik nu heb bevalt mij eigenlijk wel goed.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: TV aan boord voor F1 is geen luxe

Berichtdoor Noordvaarder » 28 Jan 2018, 20:07

henkvd schreef: DVB-T2, de nieuwste TV's onder steunen dit, maar de rest niet, check of je TV dus die norm ook aan kan.
Tevens is het de vraag of de codering het zelfde blijft en / of dat er overgeschakeld wordt naar een CI+ module, tijd zal het leren, huidige gebruikers krijgen vanzelf bericht over omruilen ontvangers en of daar dan ook een nieuwe smartcard bijkomt wordt dan wel duidelijk.
Nu maar hopen dat Digitenne met de nieuwe norm ook meer kanalen gaat door geven, technisch kan dat.

Wij hebben sinds gisteren een DVB-T2 TV,nadat van de vorige de motherboard de geest gaf.
Heb ook gelijk een nieuwe OSC100 antenne van Funke bijgekocht,en gisteren alles nog geïnstalleerd.
En gisteravond konden we heerlijk genieten van een uitzending van het ORF,dat via de MDR doorgestraald werd naar mast van Aurich.
Een prachtige live uitzending http://www.musi-open-air.at/ in HD kwaliteit .
Stukken en stukken mooier dan wat nu nog KPN doorstuurd.
Wij hebben er 14 vrije Duitse kanalen bij gekregen met een formidabel ontvangst.
KPN kan wat mij betreft niet vroeg genoeg beginnen met uitzendingen in HD kwaliteit.
Ondanks dat we op 55 km hemelsbreed vanaf de mast van Aurich-Popens zitten,hebben we een uitstekend ontvangst,veel beter dan destijds met het oude DVB-T.
En voor de vaarders die ook wel eens de grens oversteken naar het oosten, deze vrije kanalen zijn zonder CI+ card te ontvangen,indien je beschikt over een toestel dat voorbereid is voor DVB-T2.
Noordvaarder
 

Re: TV aan boord voor F1 is geen luxe

Berichtdoor Noordvaarder » 29 Jan 2018, 18:33

Voor mensen die digitenne aan boord hebben via een 12Volt TV,en/of aangewezen zijn op een boordspanning van 12 of 24 volt,en voor de power-inserter ook wel antenneversteker genaamd,zijn aangewezen op een 2de omvormer die 5Volt geeft,is er nu ook een versie die met een USB kabel zijn voeding kan krijgen.
https://digitennes.nl/voeding-power-ins ... 75795.html
De meeste TV's hebben namelijk aan de achterzijde wel 1 of 2 USB poorten,en op die uitgang staat altijd 5 Volt,want anders wil een geheugenstich namelijk niet werken.
En deze ingang is dan mooi als 5 volts spanningsbron te gebruiken voor die inserter.
Noordvaarder
 

Re: TV aan boord voor F1 is geen luxe

Berichtdoor aatv » 02 Feb 2018, 13:42

blijft toch rommelig om F1 te kijken op de boot. en dan wel in het nederlands!. digitenne is er blijkbaar, nog, geen
optie voor. dan maar gewoon lappetoppie of tablet met ziggo go via wifi stick, heb thuis toch ziggo , en die op de tv aansluiten. is beetje
overkill op de boot maar je wilt wel een beetje beeld hebben toch? ( heb maar klein macboekie)
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: TV aan boord voor F1 is geen luxe

Berichtdoor Noordvaarder » 02 Feb 2018, 17:15

aatv schreef:blijft toch rommelig om F1 te kijken op de boot. en dan wel in het nederlands!. digitenne is er blijkbaar, nog, geen
optie voor.

Ik heb nooit anders gehad dan digitenne,en ik kijk er ook naar.
Hoe? schijnbaar voor jullie (nog) een raadsel,voor mij is dat het allerminst.
Misschien heb ik de zaken beter voor elkaar,en op een boot met een laag bij de grond antenne kijk ik er tot dusverre nog niet na.
Heb wel een antenne aan boord,maar die staat niet hoog,en we kijken aan boord niet zoveel TV.
heb thuis toch ziggo

Als je thuis Ziggo hebt,is het een beetje overkill om voor die paar weken of maanden aan boord,er een abo bij te nemen voor Digitenne,want het kost toch elke maand weer € 15,50.
Kijk je er dan maar 1 maand naar,dan kun je voor de restmaanden a 11 keer € 15,50 = € 170,50 aardig wat extra Gb's kopen voor je SIM only abo,om dat te ontvangen op een laptop.
Zonde van een jaarabo op Digitenne.
Voor iemand die op een boot woont,is het een andere zaak natuurlijk.
Noordvaarder
 

Re: TV aan boord voor F1 is geen luxe

Berichtdoor aatv » 02 Feb 2018, 17:21

helemaal gelijk noordvaarder!!
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: TV aan boord voor F1 is geen luxe

Berichtdoor Binnetie » 06 Feb 2018, 10:24

DVB-T2 is een echte vooruitgang ten opzichte van DVB-T, de beeldkwaliteit en het signaal zijn super.
Wat ik wel ontzettend jammer vind is dat KPN waarschijnlijk geen CI+ modules gaan toestaan i.v.m. de beveiliging. Dat betekend dat je dus altijd met een settopbox/kastje moet gaan werken. En daar zit ik nou net niet op te wachten (extra kabels, moet de settopbox wegwerken in de zitbank, gaatjes boren, extern infrarood oogje ervoor plakken. Voordeel als je toch een settopbox gewend bent is dat je geen nieuwe TV hoeft te kopen met ondersteuning voor DVB-T2.

Bron: http://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-maakt ... t2-bekend/ ze houden de mogelijkheid wel open om alsnog een CI+ module uit te brengen, maar geen harde garantie.
Binnetie
 

Re: TV aan boord voor F1 is geen luxe

Berichtdoor jaccomiranda » 06 Feb 2018, 11:44

Hoop wel dat de settop box ook op 12 volt kan.
Jacco

Pikmeer 1050
Bouwjaar 1986 / gerenoveerd 2015
10.70m X 3.40m
jaccomiranda
 
Berichten: 111
Geregistreerd: 13 Jun 2016, 11:35
ligplaats: krimpen aan den ijssel
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten