TV aan boord voor F1 is geen luxe

algemene discussies

Re: TV aan boord voor F1 is geen luxe

Berichtdoor Arthur » 23 Jan 2018, 16:58

Ik kijk op vrijdag N-TV de vrije training en zaterdag en zondag op RTL plus of op ERT1 gratis.
Almost all old truckers survive cancer, but I am still fighting against it.
Gebruikers-avatar
Arthur
 
Berichten: 617
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 16:29
Woonplaats: Brunssum
ligplaats: Agios Nikolaos
info: Ik vaar met een houten kaik, een voormalige Griekse vissersboot.
6.50mx2.40mx0.70m

Re: TV aan boord voor F1 is geen luxe

Berichtdoor Blacktoppie » 23 Jan 2018, 17:44

K kijk het zelf gewoon op de telefoon of tablet met de ziggo go app. Gaat hardstikke goed.. extra data kost ook niet zo heel veel. En geen tv nodig aan boord
Curtevenne 830AK "Marana"
Beenhakker 4m "Betty"
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Gebruikers-avatar
Blacktoppie
 
Berichten: 1175
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 19:20
Woonplaats: Aan de Lek
ligplaats:
info: Curtevenne 830 ak, Beenhakker 4m, met sabb 8h

Re: TV aan boord voor F1 is geen luxe

Berichtdoor Noordvaarder » 24 Jan 2018, 02:58

henkvd schreef:Via DVB-T is er geen mogelijkheid om F1 te kijken Noordvaarder, dan kijk je via interactieve TV van KPN op RTL Duitsland of via een extra pakket naar Ziggo Sport , via DVB-T worden die zenders niet aangeboden.
De BBC heeft de rechten niet meer en die mogelijkheid is ook al even weg.


Ik snap het even niet meer.
Schijnbaar slijt een ander je voor leugenaar.
Ik schrijf duidelijk dat ik GEEN interactive TV heb vanwege een lage downloadlijn.
Ik heb een basis abo van KPN voor internet,omdat er(nog) geen snellere draad in de grond zit.
Mijn maximale download op deze lijn is 9,34 Mbit/s .
Omdat er dan bij interactiveTV ongeveer de helft wordt weggesnoept,is mij het advies geven door KPN,om het zolang mogelijk bij Digitenne te houden.
En Ziggo komt er helemaal niet in,want dan kan ik in het weekend niks meer,als iedereen thuis is aan downloaden.
Trouwens, Ziggo komt er bij mij niet weer in.
Een die dreigt dat je onbetaalt kijkt( wij keken al een half jaar via Digitenne),terwijl ze zelf nalaten om je in de verdeelkast los te koppelen.
Ze hopen dat je aan hun dreigement toegeeft,en alsnog betaald voor de maanden dat je zogenaamd hebt gekeken.
Uiteindelijk zijn ze gezwicht voor een dreigende rechtszaak,indien ze de aansluiting vanaf mijn woning in de kast niet zouden loskoppelen.
Ze hebben eieren voor hun geld gekozen,want 1 dag voor de deadline stond er een busje bij de kast,(staat naast de buurman zijn inrit) en hebben de kabel losgekoppeld.
Zolang ik daar woon,komt er geen Ziggo weer in.
Liever te duur bij KPN,dan ooit weer Ziggo.
Ziggo is hier bagger,het is nog een gewone CAI-coax lijn van vroeger.
En ik ben zeer tevreden met Digitenne,ben zelfs al weer bezig met de installatie van een nieuwe buiten antenne,en aankoop van een DVB-T2 uitgeruste TV om straks de zenders van Aurich, Noord-Duitsland weer te kunnen meepakken(vrije kanalen).Sinds vorig jaar moet ik die missen,omdat Duitsland inmiddels op het DVB-T2 HEVC systeem uitzend.
Helaas heeft KPN nog geen nieuwe Common Interface Plus in zijn assorti.
Zoals het er nu naar uit ziet,wordt dat werkelijkheid tegen het eind van dit jaar.

En een ander kan wel zeggen dat e.e.a. niet waar is,maar bewijs het maar.
Wij kijken al sinds dat een Digitenne abo 7 euro koste( lange tijd terug ) met volle tevredenheid via deze methode naar alle zenders die in het pakket zitten.
Ook naar de Formule 1 wedstrijden.
We hebben Digitenne destijds mede genomen,omdat ik internationaal tank transport verrichte,en ook een TV in mijn truck had.
Met een Digitenne abo kun je op 3 TV's voor hetzelfde geld kijken.
En zou ik overgaan op InteractiveTV,dan kost mij een Digitenne abo voor op de boot nog steeds 5 euro extra per maand.
Per saldo ben ik nu voordeliger uit met alleen een Digitenne abo voor TV ontyvangst en een Internet/Telefoon abo van KPN,en ben verzekerd van een redelijke download voor de PC, cq smartphone via wifi.De router die op de buitenlijn zit,is de snelste in het cirquit,sneller zal het nooit worden.Een interne wired cabel is zelfs sneller dan een wifi verbinding.
De TV heeft wel een wired verbinding,daarmee kijken we alleen programma's gemist terug via een app op de TV,zoals Rail Away en de Rijdende Rechter.
Noordvaarder
 

Re: TV aan boord voor F1 is geen luxe

Berichtdoor Sambeek » 24 Jan 2018, 09:35

Beste mensen, loop mekaar niet op te jutten welke zender wel en of niet te ontvangen is.
Is het echt niet waard. Je zit op het water voor je rust, zo is mij ooit wijs gemaakt. :D
groet Albert Terpstra / SAMBEEK 8-)
Sambeek
 
Berichten: 105
Geregistreerd: 13 Feb 2017, 22:27
ligplaats: Maurik
info:

Re: TV aan boord voor F1 is geen luxe

Berichtdoor quichot » 24 Jan 2018, 11:00

Ik heb me één keer laten verleiden om naar F1 te kijken. Wat??? Jij kijkt niet??? Ik móest dat doen, ik wist niét wat ik miste! Puntje van je stoel!

Dus ik kijken.

Braaf een uur naar rondrijdende autootjes zitten gluren. Af en toe haalde eentje een andere in. Wat mij opviel was dat ze héél hard reden. Toen zwaaide iemand met een blokvlag en was het klaar. Nou ja, klaar, toen begonnen ze champagne over het publiek te spuiten. Dat hoorde volgens de kenner die mij aanspoorde te kijken bij de voorstelling.

Groeiend gras, dát is pas boeiend!
Laatst gewijzigd door quichot op 24 Jan 2018, 11:06, in totaal 2 keer gewijzigd.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: TV aan boord voor F1 is geen luxe

Berichtdoor henkvd » 24 Jan 2018, 11:04

Noordvaarder, jij hebt het, de rest zal het zonder moeten doen.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: TV aan boord voor F1 is geen luxe

Berichtdoor Klaver vier » 24 Jan 2018, 11:09

Heel bijzonder
Gr René
Klaver vier
 

Re: TV aan boord voor F1 is geen luxe

Berichtdoor Arthur » 24 Jan 2018, 13:28

22 mietjes die miljoenen krijgen (verdienen doen ze het niet) die nadat ze anderhalf uur tegen een balletje hebben lopen trappen op een grasveldje al moe zijn en geen ene kloot presteren, dat is pas spannend.
Laat me dan maar naar auto en motor sport kijken, die doen tenminste wat er van hun verwacht wordt.
Almost all old truckers survive cancer, but I am still fighting against it.
Gebruikers-avatar
Arthur
 
Berichten: 617
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 16:29
Woonplaats: Brunssum
ligplaats: Agios Nikolaos
info: Ik vaar met een houten kaik, een voormalige Griekse vissersboot.
6.50mx2.40mx0.70m

Re: TV aan boord voor F1 is geen luxe

Berichtdoor quichot » 24 Jan 2018, 13:56

Je hebt gelijk hoor Arthur! De ene sport is de andere niet. Zondagmiddag volg ik Ajax met een hartslag van rond de 200. Net zo maf.
F1 is gewoon niks voor mij kennelijk, maar ik snap heel goed dat hele volksstammen dáár weer bij zit te nagelbijten. Ik haakte in op de naam van de topic: daarvoor zou ik geen tv aan boord halen.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: TV aan boord voor F1 is geen luxe

Berichtdoor Noordvaarder » 24 Jan 2018, 23:55

Digitenne.
Ik heb vandaag contact gezocht met Digitenne,en later met KPN.
Zo het er nu naar uitziet gaat de uitrol voor DVB-T2 ,plaatsvinden in het 4de kwartaal van dit jaar.
Momenteel is er geen CI kaart meer verkrijgbaar,maar men verzekerde mij dat er ook weer een CI+ kaart komt voor toestellen die daarvoor een slot hebben .
Voor 99,9 % wordt het het Duitse systeem.
Het is niet zo,dat je met je huidig toestel DVB-T2 signalen kan ontvengen,daarvoor ben je een ander toestel nodig.
Je kunt echter wel nu al ,indien je over een CI card, ook wel Conax card genaamd,deze in een toestel stoppen,die wel het DVB-T2 Tv-signaal kan ontvangen.
Hij kon niet beloven of het oude systeem bestaan bleef.
In ieder geval wordt het niet meer bijgewerkt.
Voor vaarders die wel eens naar Duitsland gaan,zijn nu al een CI+ card nodig,wil je daar digitale TV ontvangst hebben.
http://www.totaaltv.nl/nieuws/ci+-modul ... de-winkel/
Noordvaarder
 

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten