miljoenen jacht te water

algemene discussies

Re: miljoenen jacht te water

Berichtdoor henkvd » 23 Mrt 2012, 22:18

dennis schreef:en toch heb ik meer plezier van mijn boot!!


Dat denk ik ook, de rest is alleen maar voor de "heb" en voor sommige is 1 niet genoeg.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4467
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: miljoenen jacht te water

Berichtdoor vuuren1 » 24 Mrt 2012, 21:13

Ik heb een aantal rondleidingen mogen meemaken op jachtjes in aanbouw van tussen de 37 en 70 meter.
In volgorde: Van Lent op Kaageiland, Heesen Oss en Aceanco Alblasserdam.

De meest onvoorstelbare ervaring was bij Van Lent.
Dat was een 70 meter jacht met een bescheiden 44.000 pk.
16.000 diesel pk's voor het -rustige- werk en de rest was uitgevoerd met gasturbines (straalmotoren).
Het middenschip met de voortstuwing was van speciaal staal gemaakt en extra stevig uitgevoerd om alle krachten van dat geweld te kunnen weerstaan.
Voor het ontwerp mogen diverse architecten zich uitleven zodat het minder eentonig is om aan boord te verblijven.
Het geven van een opsomming over alle mogelijke luxe zaken zou dit forum overbelasten..
Ik kon mij bij het geheel niks voorstellen omdat het niet te bevatten is wat iemand met een dergelijke belachelijke overmaat aan luxe wil bereiken.
Ja, de loef afsteken bij -vrinden- met ook zoiets..

Even naar de wal moet natuurlijk met de helicopter die overigens zeer ingenieus onzichtbaar was gemaakt en zonodig uit het onopvallende dak van de hangaar verscheen.
Als meerwerk kwam er een extra helidek op de boot om om eventueel bezoek te kunnen laten landen.

Het scheepje werd onder voorwaarden gebouwd dat het iets van 60 km/u moest halen anders werd het niet afgenomen.
(ik heb later gehoord dat de overeengekomen snelheid bij de proefvaart ruimschoots is gehaald)

Lijkt mij voor Van Lent een hele geruststelling..
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: miljoenen jacht te water

Berichtdoor quichot » 25 Mrt 2012, 08:30

Of het een mythe is weet ik niet, maar over dat jachtje van 70 meter doet het verhaal de ronde dat het een maandje na levering al weer te koop stond, omdat een collega-sjeik inmiddels een jacht had besteld van 72 meter. Tja, dan zit er niks anders op dan er een van 75 meter te bestellen! :D
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: miljoenen jacht te water

Berichtdoor Popeye » 25 Mrt 2012, 12:29

Toch proef ik iets van afgunst. ;)

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: miljoenen jacht te water

Berichtdoor henkvd » 25 Mrt 2012, 22:39

quichot schreef:Of het een mythe is weet ik niet, maar over dat jachtje van 70 meter doet het verhaal de ronde dat het een maandje na levering al weer te koop stond, omdat een collega-sjeik inmiddels een jacht had besteld van 72 meter. Tja, dan zit er niks anders op dan er een van 75 meter te bestellen! :D


Volgens mij was de bewuste boot voor de eigenaar van Chalsea, die heeft er in de tussen tijd maar een paar bij laten bouwen, scheelt weer over varen en heb je overal zo'n speeltje, de een wat groter dan de ander
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4467
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: miljoenen jacht te water

Berichtdoor quichot » 26 Mrt 2012, 16:20

henkvd schreef: Volgens mij was de bewuste boot voor de eigenaar van Chalsea, die heeft er in de tussen tijd maar een paar bij laten bouwen, scheelt weer over varen en heb je overal zo'n speeltje, de een wat groter dan de ander


Ja, je kunt natuurlijk niet verwachten dat je met zo'n ding een beetje gaat varen! Je laat je met je privéheli van de ene naar het andere show off ligplaats vliegen. Eigenlijk hoeft er niet eens een motor in. Feitelijk zijn het reusachtige champagnekoelers.

Popeye schreef: Toch proef ik iets van afgunst.


Nietes!!!
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: miljoenen jacht te water

Berichtdoor sigdock » 26 Mrt 2012, 19:31

Popeye schreef:Toch proef ik iets van afgunst. ;)

Groet, Jack.


Nou, ik zou me kapotschamen als ik zoveel geld zou uitgeven aan dergelijke nutteloze hebbedingen. En al helemaal als je beseft hoeveel mensen je kan helpen met dit soort bedragen.
sigdock
 
Berichten: 191
Geregistreerd: 30 Dec 2011, 10:19
Woonplaats: Utrecht
ligplaats:
info:

Re: miljoenen jacht te water

Berichtdoor BB motor » 26 Mrt 2012, 20:57

Ik denk dat deze eigenaar daar maling aan heeft, het is ook maar de manier hoe je aan je geld komt, deze is ook in de categorie dubieus te plaatsen.
BB motor
 
Berichten: 88
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 17:29
ligplaats:
info:

Re: miljoenen jacht te water

Berichtdoor vuuren1 » 27 Mrt 2012, 21:30

Mijn ervaring bij die rondleiding kwam vooral neer op een gevoel van het niet kunnen inleven in de gedachtengang van iemand die zoiets onzinnigs laat bouwen.
Die mensen leven in een -andere wereld-.

In dit geval was de haalbare snelheid voorwaarde om het scheepje wel of niet af te nemen.
Het zou mij niet verbazen als in die kringen een bootje van 72 meter van de buurman reden zou zijn om daar weer overheen te willen gaan..

Jack,
Eigenlijk is het als zielig te bestempelen, afgunst op dit niveau speelt kennelijk in dergelijke kringen.
Een leuke boot is een fijn bezit waar je zelf mee bezig bent, maar dit is iets wat alle perken te buiten gaat en ook een volwaardige bemanning vereist.
Ik kan mij daar als eigenaar van een plezierbootje niks bij voorstellen, het is vast een heel andere cultuur waarin dit soort uitzonderlijk rijke mensen leven.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: miljoenen jacht te water

Berichtdoor Popeye » 27 Mrt 2012, 22:28

vuuren1 schreef:Ik kan mij daar als eigenaar van een plezierbootje niks bij voorstellen, het is vast een heel andere cultuur waarin dit soort uitzonderlijk rijke mensen leven.


Bedoel je dit? Ik heb het altijd een wat zielige man gevonden.

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten