Onderwerp wel of geen betaling bij aankoop verzekering

algemene discussies

Onderwerp wel of geen betaling bij aankoop verzekering

Berichtdoor Klaver vier » 25 Aug 2017, 13:42

Ik start hier even een nieuw onderwerp
Waar het om gaat dat ik eigenlijk voor leugenaar wordt gezet als ik vertel wat ik moet betalen voor een aankoop of acceptatie van de verzekering bij EFM
Nu zijn er verschillende mensen die mij niet vertrouwen en die achter mijn rug om met EFM hebben gebeld.
Nu ben ik weer door EFM benaderd door één van de direkteuren
Deze man stuurt mij vanmiddag een mail waarin duidelijk uiteen gezet wordt hoe het zit,dan kunnen jullie zien dat ik geen fantast ben
Wel valt het mij tegen dat mensen hier op het forum twijfelen aan mijn eerlijkheid,ik ben namelijk altijd oprecht.
Ik hoop dat 1 van de modaretors mij
een imail adres kan geven waar ik het heen kan sturen.
Zodra ik het mail adres heb stuur ik het door,dan is het denk ik voor iedereen duidelijk
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Onderwerp wel of geen betaling bij aankoop verzekering

Berichtdoor Klaver vier » 25 Aug 2017, 15:53

Op het scheepspraet forum onder bovendekse babbels staat de mail inmiddels
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Onderwerp wel of geen betaling bij aankoop verzekering

Berichtdoor marcelNL » 25 Aug 2017, 16:19

Zal voor de volledigheid je e-mail even plakken van het andere forum. Verder heb ik geen idee waar de discussie over gaat ;) .


----
Hieronder de mail van EOC
Wim.

Geachte heer van Altena,

Zoals zojuist telefonisch besproken werden wij door van onze verzekerden geattendeerd op de discussie die op het forum Scheepspraet is ontstaan over CVO keuringen en keuringen van verzekeraar EOC.

Als wij de discussie lezen gaat het over twee onderwerpen:

1. Keuringen door EOC
2. CVO keuringen

1. Keuringen door EOC

Het is voor EOC van belang om te weten of het risico dat ter verzekering aangeboden wordt acceptabel is. Om deze reden wordt om een keuringsrapport gevraagd (acceptatiekeuring). In veel gevallen is deze keuring gratis of, zoals terecht in de discussie wordt aangehaald, zijn de kosten voor deze keuringen in de premie verwerkt. EOC heeft interne richtlijnen wanneer de kosten voor de keuring vergoed worden en wanneer niet. Dit heeft onder andere te maken met de hoogte van de verzekeringspremie. In uw geval valt u helaas in de categorie schepen waarvoor de keuring niet gratis is en het klopt dat u € 462,83 aan keuringskosten betaald heeft.

De ‘gratis’ keuringen worden hoofdzakelijk door de eigen experts van EOC expertise uitgevoerd. In sommige gevallen, bijvoorbeeld bij grote drukte, kunnen deze keuringen worden uitbesteed aan een extern expertisebureau.

Indien een eigenaar zijn schip niet laat keuren wordt er in veel gevallen een clausule op de polis geplaatst waarin alle schade ten gevolge van gebreken onder de waterlijn zijn uitgesloten van dekking

Niet alleen bij aanvang van de verzekering maar ook tijdens de looptijd is het voor EOC van belang te weten of het verzekerde risico nog acceptabel is. Dit wordt door middel van periodieke keuringen bepaald. Voor deze keuringen gelden dezelfde richtlijnen qua vergoeding van de kosten. Er wordt dus geen onderscheid gemaakt tussen nieuwe en bestaande verzekerden.

2. Certificaat van Onderzoek (CVO)

Met ingang van 1 januari 2019 dienen alle varende pleziervaartuigen met een lengte van meer dan 20 meter of met een waterverplaatsing van meer dan 100 m3 conform de Europese richtlijn 2006/87/EU te zijn voorzien van een CVO.

Voor het verkrijgen van een CVO dienen in grote lijnen twee keuringen te worden uitgevoerd:

1. Casco- of droogstaande keuring (diktemeting op de werf)

2. Veiligheidskeuring (o.a. gasinstallatie, reddingsmiddelen, marifoon, AIS etc.)

De door EOC uitgevoerde acceptatie- of periodieke keuringen kunnen gebruikt worden voor het verkrijgen van het CVO. Ze zijn gelijk aan de vereiste casco- of droogstaande keuring. Er dient nog wel een veiligheidskeuring te worden uitgevoerd. Dit kan ook door de experts van EOC expertise worden uitgevoerd. Aan deze werkzaamheden zijn kosten verbonden. De hoogte hiervan hangt af van de reistijd van de expert, de benodigde tijd aan boord, het type vaartuig en het gewenste certificaat. EOC voert deze keuringen uit onder de vlag van de stichting Nederlands Bureau Keuring Binnenvaart conform vastgestelde NEN normen. NBKB. Het NBKB is namens de Nederlandse overheid aangewezen om deze keuringen uit te mogen voeren. Naast de kosten die EOC expertise in rekening brengt voor de veiligheidskeuring zal ook het NBKB certificeringkosten in rekening brengen.

Indien er naar aanleiding van deze mail nog onduidelijkheden zijn kunt u altijd contact met mij opnemen.

Met vriendelijke groet,

Tom Boerema
Raad van Bestuur
marcelNL
 
Berichten: 62
Geregistreerd: 10 Jul 2017, 12:57
ligplaats: nvt
info:

Re: Onderwerp wel of geen betaling bij aankoop verzekering

Berichtdoor Klaver vier » 25 Aug 2017, 16:42

Bedankt Marcel
De discussie gaat over of er wel of niet betaald moet worden voor een aankoop of acceptatie keuring mij werd gezegd dat ik het verzon dat ik betaald had voor een aankoop keuring.
Nu kan iedereen zien hoe het werkelijk zit.
Gr René ( klaver vier )
Klaver vier
 

Re: Onderwerp wel of geen betaling bij aankoop verzekering

Berichtdoor De Waalschokker » 26 Aug 2017, 03:19

Klaver vier schreef:Ik start hier even een nieuw onderwerp
Waar het om gaat dat ik eigenlijk voor leugenaar wordt gezet als ik vertel wat ik moet betalen voor een aankoop of acceptatie van de verzekering bij EFM

Gr René ( klaver vier)


René er is op dit forum geen mens die u verwijt/verweten heeft een leugenaar te zijn, goed dit gezegd zijnde ga ik eens grasduinen in een oud topic over hetzelfde onderwerp.

volgende schreef u op Wo 03 Mei 2017, 19:49
Klaver vier schreef:Waalschokker helaas klopt het niet,wat betreft de gratis taxatie.
Een boot boven de €100.000 wordt gratis getaxeert,daaronder kost het € 463-
Ik heb het ander halve week geleden laten doen, dus ik weet waar ik het over heb,dan moet je hem zelf droog laten zetten
Alles behalve gratis dus.
Gr René ( klaver vier)


waarop ik dit antwoorde Wo 03 Mei 2017, 20:27
De Waalschokker schreef:René er is een verschil tussen een taxatie rapport dat je vraagt bij aankoop (of eventueel bij verkoop kan neerleggen) en de vlakmeting, als verzekerde, die gebeurd op regelmatige basis om de staat van het onderwaterschip vast te stellen.
Misschien ligt het aan de termijn dat je verzekerd bent of wat dan ook, in elk geval is de vlakmeting (en verdere kontroles) voor mij kostenloos.
Dat de hellingkosten en andere betaald hoeven te worden is evident dat heb ik trouwens duidelijk geschreven in men eerdere reactie.
Ik denk ook niet dat er één forumlid is die vermoed dat er een verzekeringsmij. is die alle kosten van het hellingen zal neerleggen en dan nog eens een keurmeester zijn ding laat doen.

@ Binnetie, ik ben onmium verzekerd maar betaal wel een bedrag dat beduidend hoger ligt dan die 200euro's en men scheepje is dan ook bedoeld om op te gaan wonen.


Ik denk dat u de mail niet juist interpreteert en zo ontgaat u waarschijnlijk volgende zinsnede "... zijn de kosten voor deze keuringen in de premie verwerkt.../...wanneer de kosten voor de keuring vergoed worden en wanneer niet. Dit heeft onder andere te maken met de hoogte van de verzekeringspremie...."

en dan dit "...het verzekerde risico nog acceptabel is. Dit wordt door middel van periodieke keuringen bepaald. Voor deze keuringen gelden dezelfde richtlijnen qua vergoeding van de kosten..."

Moraal van het verhaal is dat ik (zelfs in Belgie) een gratis herkeuring (of periodieke keuring) heb René, waarschijnlijk omdat mijn premie iets hoger ligt en ik daarom in de categorie zit van "gratis".
Enne voor de duidelijkheid (nogmaals) de kosten van droogzetten en klaarmaken voor de (her)keuring vallen natuurlijk ten mijne lasten, wat evident is.
De Waalschokker
 
Berichten: 241
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 14:30
ligplaats:
info:

Re: Onderwerp wel of geen betaling bij aankoop verzekering

Berichtdoor Klaver vier » 26 Aug 2017, 09:04

Waalschokker.kijk eens onder onderwerp advies digitenne aansluiten onder kolom 5 dan zou je zien dat ik voor leugenaar uitgemaakt wordt.
Wat je aanhaalt over droog zetten begrijp ik al helemaal niet,het gaat namelijk over wel of niet betalen voor een aankoop of acceptatie keuring,natuurlijk zit daar de kosten voor droogzetten niet bij,dat hoor je mij nergens zeggen.
Wat ik gezegd heb dat een schip met een waarde boven €100.000 gratis wordt gekeurd en daar onder kost het € 463,00
Ik denk dat het doormiddel van de mail nu duidelijk moet zijn,dat ik dit niet fantaseer,want daar ging het mij om.
Gr René ( klaver vier )
Klaver vier
 

Re: Onderwerp wel of geen betaling bij aankoop verzekering

Berichtdoor Georges » 26 Aug 2017, 19:49

Ik ben ook bij EOC verzekerd en indien ik die clausule uit mijn polis wil verwijderd hebben moest ook ik zelf voor een keuring betalen, ik heb geen keuring laten uitvoeren overigens.
Wij hopen dat onderscheid gemaakt wordt tussen eigen gebrek onder water of bij aanvaring met object onder water ... een beetje onzeker zijn we dus wel.
Met vriendelijke groet
Georges

www.beekvaarders.be
Gebruikers-avatar
Georges
 
Berichten: 249
Geregistreerd: 12 Sep 2015, 11:17
ligplaats: Arnemuiden
info:

Re: Onderwerp wel of geen betaling bij aankoop verzekering

Berichtdoor Klaver vier » 26 Aug 2017, 19:59

Ik heb die gok niet willen nemen,stel je ziet een slechte standpijp over het hoofd,dan beur je niks.
Als je op een rotsblok vaart en de bodem scheurt open maar was wel gaaf beur je gewoon geld.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Onderwerp wel of geen betaling bij aankoop verzekering

Berichtdoor Roelof » 26 Aug 2017, 20:23

Ik heb even terug gelezen op het topic "advies digitenne" / pagina 5 / 1e reactie en idd worden de woorden van "Klaver vier" (René) zwaar in twijfel getrokken.
Internet sites van aanbieders (EOC en KPN) worden daar klakkeloos aangenomen als enigste waarheid en vergeleken met praktijk ervaringen van René :o .

Niet netjes, internet sites stellen met regelmaat zaken mooier voor dan dat ze in werkelijkheid zijn.
Ik kan mij goed voorstellen dat René zich behoorlijk op z'n pik getrapt voelt :shock: .

Staat tegenover dat "Noordvaarder" in een ander topic een youtube filmpje moest plaatsen mbt het zelf aanzuigende vermogen van een Kärcher HD reiniger :idea: voordat hij werd geloofd door diverse forumleden.
Bovenstaande is één van de redenen dat ik vrij snel een link naar het WWW of foto's plaats, voorkomt vaak misverstanden.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Onderwerp wel of geen betaling bij aankoop verzekering

Berichtdoor Gruttepier » 26 Aug 2017, 23:11

@klavervier, je moet je niet op de kast laten jagen door Noordvaarder. Dat is altijd een hoop stof opgewaaid door alle lucht. Ik heb geen reden om aan je verhaal te twijfelen en als ik sterke tegenargumenten heb geef ik die met onderbouwing.
Gruttepier
 

Volgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten